וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: ארה"ב לא תוכל למנוע מאתנו לייצא נפט

8.8.2018 / 10:56

שר החוץ זריף אמר כי אם האמריקנים רוצים "לשמור על הרעיון הפשטני והבלתי-אפשרי הזה, הם צריכים לדעת שיהיו לכך השלכות". וושינגטון מתכננת לצמצם עד לאפס את יצוא הנפט מטהראן עד נובמבר. שר העבודה האיראני הודח על ידי הפרלמנט בשל המשבר הכלכלי

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

ארצות הברית לא תצליח למנוע מאיראן לייצא נפט - כך אמר היום (רביעי) שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף. זאת אחרי חידוש הסנקציות האמריקניות ולקראת הסבב השני שלהן, בנובמבר, שמטרתו לצמצם עד אפס את יצוא הנפט מאיראן כדי ללחוץ עליה לעצור את תכנית הגרעין והטילים שלה וכן את מעורבותה בסכסוכים במזרח התיכון.

"אם האמריקנים רוצים להמשיך ולחשוב על הרעיון הפשטני והבלתי-אפשרי הזה בראשם, הם צריכים לדעת שיהיו לכך השלכות", אמר זריף. "הם לא יכולים לחשוב שאיראן לא תייצא נפט ואחרים כן". הוא לא פירט מהן אותן השלכות, אך לאחרונה איימו בכירים איראנים לחסום את מצרי הורמוז האסטרטגיים במקרה כזה. ארצות הברית הזהירה כי תהיה זו טעות חמורה, וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ישראל תצטרף לקואליציה צבאית בינלאומית במקרה כזה.

לדבריו, "האמריקנים הרכיבו חדר מלחמה נגד איראן. אנחנו לא יכולים להיגרר לעימות עם אמריקה וליפול למלכודת של חדר המלחמה הזו ולשחק בשדה קרב". הוא אמר כי אין בשלב זה שיחות, ישירות או עקיפות, לחידוש המשא ומתן עם וושינגטון.

לקריאה נוספת על חידוש הסנקציות
הסנקציות האמריקניות יכאבו - אך איראן לא מתכוונת להיכנע במהרה
טראמפ מזהיר: מי שיעשה עסקים עם איראן - לא יעשה עסקים עם ארה"ב

שרי החוץ של סין ושל איראן בפסגת מדינות אסיה בסינגפור, 3 באוגוסט 2018. רויטרס
שרי החוץ של סין ושל איראן, בפסגת מדינות אסיה בשבוע שעבר/רויטרס

הסנקציות, שהוסרו במסגרת הסכם הגרעין אך חודשו אתמול לאחר החלטתו של טראמפ לפרוש מההסכם במאי, ימנעו מאיראן לרכוש דולרים אמריקניים, לסחור במתכות, בפחם, בתוכנות תעשייתיות ויפגעו גם בתעשיית הרכב שלה וביבוא שטיחים ופיסטוקים מאיראן. סבב נוסף של סנקציות, שיפגע במגזר האנרגיה ומטרתו לצמצם עד כמעט לאפס את יצוא הנפט מאיראן, ייכנס לתוקף ב-6 בנובמבר.

מאז ההכרזה של טראמפ במאי על פרישתו מהסכם הגרעין, שאותו כינה "הגרוע ביותר" שנחתם אי-פעם, צנח ערך הריאל האיראני ואלפים יצאו להפגנות ספורדיות ברחבי איראן במחאה על המצב הכלכלי המתדרדר. בצל המשבר, החליט היום הפרלמנט האיראני להדיח את שר העבודה עלי רבעי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך ארוחת ערב עם מספר מנהיגים במועדף הגולף בבעלתו, בדמינסטר, ניו ג'רזי
,ארה"ב, 7 באוגוסט 2018.. רויטרס
פרש מהסכם הגרעין במאי. טראמפ, אתמול/רויטרס

החלטתו של טראמפ הייתה בניגוד לעמדת יתר המדינות החתומות - בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין.

היום הבהירו בבייג'ינג כי הקשרים העסקיים עם איראן הם פתוחים, גלויים וחוקיים, אחרי שטראמפ איים אתמול כי חברות שימשיכו לעשות עסקים עם איראן יסולקו מארצות הברית. עוד נמסר בהודעת משרד החוץ של סין כי המדינה מתנגדת לסנקציות חד-צדדיות ו"לזרוע שיפוטית ארוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully