וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: טראמפ הורס את הכלכלה, אירופה לא תיכנע ביחס לאיראן

13.8.2018 / 11:05

שר האוצר תקף את המכסים והסנקציות האמריקניות ואמר כי אירופה תמשיך ביחסיה הכלכליים עם טהראן כחלק מהסכם הגרעין. "מלחמת הסחר מאטה והורסת את הצמיחה הכלכלית והיא יוצרת אי-ודאויות חדשות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר האוצר של גרמניה, פיטר אלטמאייר, אמר כי מדיניותו הכלכלית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורסת מקומות עבודה ואת הצמיחה הכלכלית. בריאיון שהעניק אתמול (ראשון) לעיתון "הבילד", הוסיף אלטמאייר כי אירופה לא תיכנע ללחץ שמפעילה ארצות ביחס לעסקיה עם איראן ותעזור לחברות אירופיות.

"מלחמת הסחר מאטה והורסת את הצמיחה הכלכלית והיא יוצרת אי-ודאויות חדשות", אמר בהתייחסו למכסי המגן שהטיל טראמפ, בטענה שהוא מנסה להגן על מקומות העבודה בארצות הברית מפני מדיניות סחר לא הוגנת מצד סין, אירופה ומדינות אחרות. טראמפ גם מאיים שחברות שימשיכו לסחור עם איראן אחרי כניסת הסנקציות לתוקף בתחילת החודש לא יעשו עוד עסקים עם ארצות הברית.

פסגת נאט"ו בבריסל, בלגיה 11 ביולי 2018. רויטרס
מסעיר את אירופה. טראמפ, מרקל ומנהיגים נוספים בפסגת נאט"ו בחודש שעבר/רויטרס

שר האוצר הגרמני ציין את ההבנות שהושגו בין נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר עם טראמפ בחודש שעבר, ואמר כי הן הצילו מאות אלפי משרות באירופה. נשיא ארצות הברית איים להטיל מכסים על יבוא מכוניות אירופיות, אך בשלב זה האיום ירד מהפרק. "זהו רקצ עד ראשון, המטרה שלנו הוא סדר עולמי עם מכסים נמוכים, עם פחות פרוטקציוניזם ועם שווקים פתוחים", אמר.

על איומי הסנקציות האמריקניות, אמר אלטמאייר: "לא נאפשר לוושינגטון להכתיב לנו עם מי לעשות עסקים. לכן נישאר בהסכם הגרעין בווינה כך שאיראן לא תוכל לפתח נשק גרעיני".

למרות הסנקציות והמכסים, שר האוצר אמר כי הוא צופה צמיחה חזקה של הכלכלה הגרמנית - הגדולה ביותר באירופה - גם השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully