וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות השתתפו בהלוויית תושב אום אל-פחם שדקר שוטר בירושלים ונורה למוות

21.8.2018 / 7:35

גופתו של אחמד מחאמיד הושבה למשפחתו בתחנת עירון לאחר שסוכם לשחררה עד לשעה 1:00. חלק מהמשתתפים ירו זיקוקים וקראו "נפדה אותך שהיד". המשטרה הודיעה כי תפתח בחקירה בחשד להפרת התנאים, בהתאם לחוק המאבק בטרור - אולם לטענת נציגי המשפחה לא נקבעו תנאים

צילום: סוכנות שיאהב

(תיעוד ניסיון הדקירה בירושלים, ביום שישי)

מאות בני אדם השתתפו הלילה (שלישי) באום אל-פחם בהלווייתו של תושב העיר אחמד מחאמיד, בן 31, שנורה למוות לאחר שדקר שוטר בירושלים ביום שישי האחרון. אמש מסרה המשטרה את גופתו של מחאמיד לבני משפחתו בתחנת עירון. בין משתתפי ההלווייה היו שקראו "נפדה אותך שהיד" וירו זיקוקים לאוויר.

גופתו של מחאמיד נמסרה למשפחה בתום משא ומתן שארך יומיים, ופניית ארגון עדאלה (המרכז המשפטי לזכויות הערבים בישראל) לבג"ץ נגד התנאים שהציבה המשטרה. זו דרשה מהמשפחה לחתום על ערבות כספית על סך מאה אלף שקלים כי לא ישתתפו בהלוויה יותר מ-50 בני אדם. בעתירה טענו עורכי הדין מיסאנה מוראני ופאדי חורי כי הדרישה אינה סבירה בעליל. לבסוף הושגה הסכמה בין המשטרה לנציגי עדאלה לפיה אלה ימשכו את העתירה אם תשוחרר הגופה עד לשעה 01:00, בערב עיד אל-אדחא (חג הקורבן), שחל אמש.

הבוקר מסרה המשטרה כי השתתפות מאות בני אדם בהלווייה הפרה את התנאים שנקבעו מול בני משפחת מחאמיד. בשל כך, נמסר, יחולטו כספי הערבות בסך 50 אלף שקל מהמשפחה ותיתפח חקירה בחשד להפרת צו - בהתאם לסעיף 70 לחוק המאבק בטרור.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ במסר לארדואן: טורקיה עושה טעות חמורה, לא יהיו ויתורים
"מתכון לאסון": כמות מחזיקי הנשק תגדל - ואיתה גם הסכנות
פסטה, בית"ר ובלי מילה על עזה: כשביבי עשה מסיבת עיתונאים בסטורי

הובלת גופת דוקר השוטר מאום אל פחם לקבורה ה-21 באוגוסט 2018. יחיא ג'בארין/TPS, מערכת וואלה! NEWS
ההלוויה באום אל-פחם, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, יחיא ג'בארין/TPS

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב הבוקר החשבון הטוויר ‏"אתם שואלים את עצמכם למה אום אל-פחם צריכה להיות חלק מפלסטין ולא מישראל? המראות של מאות אנשים המשתתפים בלוויית המחבל מעירם עם דגלי פלסטין, וקריאות 'ברוח ובדם נפדה את השהאיד', יענו לכם סופית על השאלה. התכנית שפרסמתי לפני הרבה שנים לחילופי שטחים ואוכלוסיות רלוונטית יותר מתמיד".

מחאמיד ביצע בשישי האחרון ניסיון פיגוע דקירה ברחוב שער הגיא שבעיר העתיקה בירושלים. האירוע החל סביב השעה 17:30, אז יצא מחאמיד ממתחם הר הבית ולאחר כמה מטרים נתקל בצוות שוטרים שהוצב במקום וניסה לדקור אחד מהם.

בתיעוד מהזירה נראה מחאמיד מתקרב לעבר עמדת שוטרים ומנסה לדקור אחד מהם. בתגובה נורה מחאמיד ונהרג. אזרחים ושוטרים שהיו באזור לא נפגעו.

(עדכון ראשון: 2:25)

תיעוד ניסיון פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים על ידי תושב אום אל-פחם. דוברות המשטרה, צילום מסך
ניסיון הדקירה, יום שישי האחרון/צילום מסך, דוברות המשטרה
הובלת גופת דוקר השוטר מאום אל פחם לקבורה ה-21 באוגוסט 2018. יחיא ג'בארין/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מאות בהלוויה באום אל-פחם, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, יחיא ג'בארין/TPS
ניסיון דקירה ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים, 17 באוגוסט 2018. דניאל גילו - TPS, תצפית TPS
זירת התקרית בעיר העתיקה, ביום שישי/תצפית TPS, דניאל גילו - TPS
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully