וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נפצעה קשה - הגרוש מסרב להשיב את הילדה לאמה לאחר החלמתה

20.8.2018 / 18:21

לפני כשנה נפצעה קשה אישה בשנות ה-30 לחייה בשריפה שפרצה בביתה, ומאז נמצאת בשיקום ארוך. כעת, לאחר שהחלימה, מבקשת האם להחזיר את משמורתה על בתה בת השנתיים אך הגרוש שלה מסרב. שירותי הרווחה ובית המשפט נמצאים בפגרה ולא דנים בבקשותיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאבקת להשיב את בתה תחת חסותה. האם הפצועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם מאזור השרון טוענת כי היא מחלימה מפציעה קשה שבגינה בתה בת השנתיים עברה לרשות בעלה לשעבר - אך הגרוש מסרב להשיב את הילדה למשמורתה. שירותי הרווחה ובית המשפט, האמונים על טיפול במצבים אלו, נמצאים כעת בפגרה, ולמרות הדחיפות, לא נענים לבקשותיה לקבוע דיון בהול.

בשנה שעברה נפצעה האישה, בת 31, באורח קשה משריפה שפרצה בביתה. אמה, שהייתה איתה, נכוותה גם היא ומתה מפצעיה כעבור שלושה שבועות. לדברי האישה, בזמן שפונתה באמבולנס לבית החולים נשאלה על ידי השוטרים מה לעשות עם בתה והיא אישרה להעבירה לידי האב באופן זמני.

כעת, אחרי חצי שנה של טיפולים בבתי חולים, מבקשת האם להמשיך לגדל את בתה כחלק מהשיקום, ובהתאם להסכם שקיבל בבית המשפט לענייני משפחה בפסק הדין. לבקשת שירותי הרווחה, שכרה האישה דירה והכינה חדר לבתה, כדי שתוכל להתחיל את שנת הלימודים הקרובה ביישוב מגוריה.

עוד בוואלה! NEWS
מחבל פתח באש אל עבר כוח צה"ל בצפון רצועת עזה; אין נפגעים
במשטרה מסרבים לשחרר את גופת דוקר השוטר; משפחתו תעתור: "לא סביר"
לא לדאוגוסט, לא לכולם: "האירועים אינם מונגשים לאנשים עם מוגבלות"

פעוטה בנעלי ספורט על מסלול ריצה. ShutterStock
"מדובר במקרה של חטיפת ילדה". אילוסטרציה/ShutterStock

בינתיים נקבע כי הילדה תשהה אצל אביה עד ה-8 באוגוסט וכי האם תפגוש את בתה פעם בשבוע ומדי שבת. אולם לטענתה של האם, האב לא עמד בהסדר זה ומנע ממנה לפגוש את בתה כמה פעמים. יתרה מכך, כשהגיע ה-8 באוגוסט הילדה נשארה אצלו. בעקבות כך האם חוששת כי אם האב ימשיך להחזיק את הילדה אצלו, היא לא תפתח את שנת הלימודים הקרובה במקום מגוריה וכך המצב הזמני יהפוך לקבוע.

עורך הדין פיליפ פיינברג, המייצג את האם, אמר כי "מדובר באישה המשתקמת מהריסות חייה לאחר האסון הכבד שניחת עליה ואשר גרם לה עוול גדול; היא מתמודדת עם שכול ומתאוששת מהכוויות שפגעו בה וכעת היא גם הפכה קורבן לציניות ואכזריות מצד אבי בתה שאינו משיב את הילדה לאמה". עוד ביקש עורך דין פיינברג כי בית המשפט יקיים דיון בהול במהלך הפגרה, כדי למנוע מצב בלתי הפיך, ולהשיב את הילדה לחיק אמה, אולם בית המשפט לא קבע מועד לדיון דחוף וגם שירותי הרווחה, הנמצאים בחופשה, טרם הכינו תסקיר בנושא.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"מדובר במקרה של חטיפת ילדה"

לדברי פיינברג "מדובר במקרה של חטיפת ילדה. לו הדבר היה קורה בין מדינות, בית המשפט היה נאלץ לקיים דיון תוך 15 יום. כך קובעות תקנות סדר הדין האזרחי בעניין אמנת האג. אבל כשמקרה כזה קורה בתוך המדינה שלנו, בית המשפט ממתין עד תום הפגרה והחגים כשעד אז ייקבעו עובדות בשטח, אותן יהיה קשה יותר לשנות מאוחר יותר ויגרם נזק לקטינה".

ממערכת בתי המשפט נמסר: "מדובר בתיק משפחה אשר מתנהל בדלתיים סגורות לפי דין ובשל החיסיון שחל בעניינו אנו מנועים מלהגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully