וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מסרבים לשחרר את גופת דוקר השוטר; משפחתו תעתור: "לא סביר"

19.8.2018 / 22:42

המשא ומתן בין המשפחה למשטרה הגיע למבוי סתום, לאחר שהמשטרה סירבה להקל בדרישותיה לקיום ההלוויה. במשפחה מתכוונים לעתור מחר באמצעות ארגון "עדאלה" לבג"ץ: "אין לנו שום אפשרות לשלוט במספר האנשים שישתתפו בהלוויה ואין שום דרך לאכוף את ההתחייבויות הנדרשות"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

משפחתו של אחמד מחאמיד, שניסה לדקור שוטר בעיר העתיקה בירושלים שלשום, מאיימת הערב (ראשון) בהגשת עתירה לבג"ץ אם המשטרה לא תשחרר את גופתו בהקדם לקבורה. במשטרה עדיין מסרבים להקל בתנאים שהוצבו בפני המשפחה המתגוררת באום אל פחם לקיום ההלוויה, זאת בהנחיית המפכ"ל רוני אלשיך ולאחר דיון במטה הארצי.

בין השאר, המשטרה דרשה לקבוע את שעת הקבורה לשעת לילה מאוחרת, להגביל את מספר המשתתפים בהלוויה ל-50 איש. כמו כן דרשו במשטרה להפקיד ערובה על סך מאה אלף שקלים לקיום שאר התנאים. המשפחה מצדה ממשיכה לעמוד על סירובה ובשלב זה המו"מ בין הצדדים במבוי סתום.

בשל כך, המשפחה מתכננת לעתור מחר לבג"ץ באמצעות ארגון עדאלה, בטענה שהתנאים שהציבה המשטרה הם בלתי סבירים בעליל. "אין למשפחה שום אפשרות לשלוט במספר האנשים אשר ישתתפו בהלוויה ואין לה שום דרך לאכוף התחייבות זו על אנשים אחרים", טוען עורך הדין ראאד מחאמיד שהפנה לקדם בג"ץ שהגיש ארגון עדאלה בעניין זה, כבר הערב. הוא אף מתח ביקורת על ההחלטה להתנות את שחרור הגופה בהפקדת ערובה בגובה מאה אלף שקלים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המו"מ הגיע למבוי סתום. מחאמיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסמך שהוגש לפרקליטות שללו בעדאלה את טענות המשטרה לפיהן מוקנית לה הסמכות לעכב את הקבורה, מתוקף החוק למניעת טרור. "לא מדובר ב'מעשה טרור' כהגדרתו בחוק למניעת טרור, שכן, בהתאם להצהרת בני משפחתו, המנוח סבל ממחלת נפש והיה מוכר לרשויות הרלוונטיות. על כן, אין המשטרה מוסמכת לעכב את מסירת גופת המנוח או להטיל הגבלות על הלווייתו", נכתב. בעדאלה גם ציינו כי הזמן קצר משום שמחר ערב חג עיד אל-אדחא (חג הקורבן).

"לא מדובר בתנאים מגבילים, אלה תנאים מכשילים", הוסיף בשיחה עם וואלה! NEWS מוסטפא אבו מאג'ד, לשעבר חבר מועצת העיר אום אל פחם שהגיע לנחם את המשפחה ומלווה אותה.

במהלך היום שבו בני משפחתו של מחאמיד על הטענות לפיהן מחאמיד לוקה בנפשו. האב מוחמד, תיאר את בנו, בן 31, כ"בחור מאוד נחמד, שקט ורגוע, שאף פעם לא חשב לעשות דברים כאלה". לדבריו, "לפני כמה שנים הייתה לו איזו בעיה עם איזו בחורה. הוא אהב אותה אבל הוא לא הצליח לקחת אותה, אז הוא נכנס לדיכאון. מאז, כשהייתי חוזר הביתה הייתי רואה שהוא סגור בחדר שלו. יום, יומיים, שלושה"

עוד באותו נושא

אביו של דוקר השוטר בירושלים: "לא היו צריכים לירות בו"

לכתבה המלאה
תיעוד ניסיון פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים על ידי תושב אום אל-פחם. דוברות המשטרה, צילום מסך
רגע דקירת השוטר, ביום שישי/צילום מסך, דוברות המשטרה

האב הוסיף כי המשפחה לקחה את הבן לטיפול פסיכיאטרי וכי נרשמו לו כדורים שאותם לא הקפיד לקחת באופן סדיר.

"היה כבר מקרה שישבנו כאן מחוץ לבית ושמענו צעקות מבפנים, כשהוא לקח כדורים וניסה להתאבד", הוסיף האב. "אז, לקחו אותו לבית חולים בעפולה ושם שלחו אותו לשער מנשה. הוא אושפז לחודש והיה מטופל מאז". לדבריו, אחרי ניסיון הדקירה הגיעו שוטרים אל בית המשפחה, ערכו חיפושים ואף לקחו כמה קרובים ואת האב עצמו לחקירה - שבסיומה שוחררו. "סיפרתי להם מה שאני מספר פה. הוא לא כזה בנאדם. מכירים אותו. גם במשטרה אמרו שמכירים אותו. ככה השוטר אמר, שהמשטרה מכירה אותו טוב טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully