וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של דוקר השוטר בירושלים: "לא היו צריכים לירות בו"

מוחמד מחאמיד הביע צער על הירי בבנו בעיר העתיקה אמש ואמר כי היה מעורער בנפשו. לדבריו, בנו אחמד היה מטופל בתרופות פסיכיאטריות ואושפז בעבר בבית חולים בשל דיכאון. "הוא לא היה מהנוהרים לאל-אקצא". מועצת עיריית אום אל-פחם: "רצח בדם קר"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תומר לוי

מוחמד מחאמיד, שבנו אחמד ניסה אמש לדקור שוטר בעיר העתיקה בירושלים, אמר היום (שבת) כי לא הייתה הצדקה לירות בו למוות. "לא היו צריכים להרוג אותו", אמר האב בשיחה עם וואלה! NEWS. "כל מי שרואה את הסרטון מבין את זה. זה מה שכואב לנו מאוד מאוד".

בחצר משפחת מחאמיד נאספו כמה קרובי משפחה, חברים ואנשי ציבור. אוהל אבלים עוד אין. יושבים תחת הפרגולה על כסאות פלסטיק לבנים. עוקבים אחר החדשות, ממתינים לבשורה. מועד ההלוויה עוד לא ידוע. הם יושבים ומחכים. רשמית הם לא יכולים להתחיל ולהתאבל על אחמד. גופתו טרם שוחררה לידי המשפחה. כולם מקווים שהעניין יוסדר בהקדם ומבקשים להדגיש כי אין הקבלה לאירועי טרור קודמים וכי מדובר בפגוע נפש שזה זמן ארוך סבל מדיכאון על רקע אהבה נכזבת, לא לגמרי טופל ולא לגמרי טיפל בעצמו.

אביו של המחבל אחמד מחאמיד באום אל-פחם ב-18 באוגוסט 2018. שלומי גבאי
"לא חשבתי בכלל שזה הבן שלי". מחאמיד האב, היום/שלומי גבאי

השמועה על הפיגוע בירושלים עברה מפה לאוזן בעירו של מחאמיד, אום אל-פחם. "ישבתי בבית קפה ופתאום בא מישהו ואמר שהיה פיגוע", שחזר האב את אירועי אמש. "לא חשבתי בכלל שזה הבן שלי, כי הוא בכלל לא הולך לשם. באתי הביתה ואז התחילו החבר'ה שלי להתקשר. כנראה הם ידעו שזה הבן שלי. אחר כך התחילו להגיע שכנים ועוד אנשים". לדברי מחאמיד הוא ראה לאחרונה את בנו שלשום - יום לפני ניסיון הפיגוע. "הוא אפילו לא ביקש ממני כסף, אבל נתתי לו מאה שקל כי הוא לא עובד. הוא אמר לי שהוא בדרך לקנות סיגריות ולשתות כוס קפה. עזבתי אותו ומאז לא ראיתי אותו".

האב תיאר את בנו, בן 31, כ"בחור מאוד נחמד, שקט ורגוע, שאף פעם לא חשב לעשות דברים כאלה". לדבריו, "לפני כמה שנים הייתה לו איזו בעיה עם איזו בחורה. הוא אהב אותה אבל הוא לא הצליח לקחת אותה, אז הוא נכנס לדיכאון. מאז, כשהייתי חוזר הביתה הייתי רואה שהוא סגור בחדר שלו. יום, יומיים, שלושה". הוא הוסיף כי המשפחה לקחה את הבן לטיפול פסיכיאטרי וכי נרשמו לו כדורים שאותם לא הקפיד לקחת באופן סדיר.

"היה כבר מקרה שישבנו כאן מחוץ לבית ושמענו צעקות מבפנים, כשהוא לקח כדורים וניסה להתאבד", הוסיף האב. "אז, לקחו אותו לבית חולים בעפולה ושם שלחו אותו לשער מנשה. הוא אושפז לחודש והיה מטופל מאז". לדבריו, אחרי ניסיון הפיגוע אמש הגיעו שוטרים אל בית המשפחה, ערכו חיפושים ואף לקחו כמה קרובים ואת האב עצמו לחקירה - שבסיומה שוחררו. "סיפרתי להם מה שאני מספר פה. הוא לא כזה בנאדם. מכירים אותו. גם במשטרה אמרו שמכירים אותו. ככה השוטר אמר, שהמשטרה מכירה אותו טוב טוב".

עוד באותו נושא

ניסיון פיגוע בירושלים: גבר ניסה לדקור שוטרים בעיר העתיקה - ונורה למוות

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מחאמיד/מערכת וואלה, צילום מסך
בית משפחתו של המחבל אחמד מחאמיד באום אל-פחם ב-18 באוגוסט 2018. שלומי גבאי
קרובי המשפחה בבית מחאמיד, היום/שלומי גבאי

זו משפחה גדולה, 12 אחים ואחיות, בחצר מתרוצצים הילדים הקטנים ומשחקים - לא כל כך מבינים מה פשר המבקרים וההתעניינות הפתאומית. "הוא לא היה אדם דתי, הוא לא מהנוהרים לאל-אקצא", מוסטפא אבו מאג'ד ולשעבר חבר מועצת העיר. "אני בטוח שזו הייתה הפעם הראשונה שנסע לשם". לדבריו, מדובר במשפחה נורמטיבית ביותר, במצב סוציו-אקונומי לא קל. "לא האבא ולא האמא רצו לשלוח אותו להתאבד", הוסיף, "הם בכלל לא ידעו שהוא שם. הוא בן אדם רגיל. לא הולך להתפלל. לא נוסע למסגדים".

מחאמיד ביקש למסור בשם המשפחה "שישחררו את הגופה ויתנו מנוח לאבא ולאמא. זה מה שכולנו רוצים" - והוסיף כי מדובר ב"מוות מיותר". לדבריו, "לפני כמה ימים היה ניסיון לדרוס שוטר בחצר המשטרה בחדרה, שהשתולל, איים וגידף. לא ראיתי שניסו לירות בו. אני לא רוצה שיירו לא ביהודי ולא בערבי. היו יכולים להתנהג אחרת. היו יכולים לנטרל את אחמד בצורה אחרת. זה ילד מעורער בנפשו שמקבל טיפול. כל אחד שמכיר אותו יודע את זה".

אחמד מחמד אחמד מחאמיד שניסה לדקור שוטרים בעיר העתיקה בירושלים, כפי שתועד במצלמות אבטחה, 17 באוגוסט 2018. מערכת וואלה! NEWS
מחאמיד בדקות שלפני דקירת השוטר, אמש/מערכת וואלה! NEWS

חבר מועצת העיר ג'מיל ג'בארין הפנה טענות על התנהלות כוחות הביטחון שהגיעו אמש אל בית משפחת מחאמיד, שאותה כינה "אכזריות". לדבריו, "סגרו הכול ולא נתנו להיכנס אליהם. היו בפנים אנשים שהתעלפו ורצינו לעזור. לא רצינו שחס וחלילה יתפתח בלגן". הוא הוסיף כי בכוונתו להגיש תלונה בעניין לשר לביטחון פנים גלעד ארדן. מכר של המשפחה שהגיע אף הוא לביקור ניחומים סיפר כי "בהתחלה התנהגו כחיות אבל כשהבינו ונתנו לנו להכנס ולהרגיע אז בסוף אנשי המשטרה והשבכ לחצו לנו ידיים. בשביל מה היה צריך את ההתנהגות הזו".

תיעוד ניסיון פיגוע הדקירה בעיר העתיקה בירושלים על ידי תושב אום אל-פחם. דוברות המשטרה, צילום מסך
תיעוד רגע דקירת השוטר, אמש/צילום מסך, דוברות המשטרה

ממועצת עיריית אום אל-פחם נמסר: "אנו מגנים את רצח הצעיר אחמד מחאמיד בדם קר בשערי מסגד אל אקצא". עוד נכתב בהודעה כי חברי מועצת העיר "מדגישים את הגינוי לרצח מהיר זה ומתפלאים על ההתנהגות הלא הגיונית וללא סיבה כיוון שהיה אפשר למנוע את המקרה העצוב הזה".

בעירייה קראו למשטרה לשחרר במהרה את גופתו של מחאמיד על מנת להביאו לקבורה כבר מחר. עוד העלו חברי המועצה את התהייה: "האם לא ניתן היה יאה לעצור ולתפוס אותו לפני שנורה, במיוחד כפי שנראה בסרטון הקצר שחשפה המשטרה?".

(עדכון ראשון: 14:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully