וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרבות תש"ח ועד לחברות עם ערפאת: תחנות חייו של אורי אבנרי

20.8.2018 / 10:50

העיתונאי והח"כ לשעבר שמרבית חייו לחם במחנה השלום החל את דרכו באצ"ל ואף חיבר את המנון גדוד הסיור של חטיבת גבעתי - בטרם היה לסמן שמאלי ולקורא התיגר על בן גוריון. מי שכעורך "העולם הזה" הותקף פיזית וזכה לגינויים בשל תמיכתו במנהיג אש"ף נותר אופטימי בערוב ימיו

צילום: יומני כרמל, עריכה: יאיר דניאל

פעיל שלום, עיתונאי, ח"כ לשעבר - כך בתמצות וביובש, הגדיר את עצמו אורי אבנרי שהלך הבוקר (שני) לעולמו. אותן שלוש תחנות חייו אוצרות חיים עשירים בעשייה, כמעט תמיד מחוץ לקונצנזוס של החברה הישראלית. בחודש הבא היה אמור לחגוג יום הולדת 95. ב-70 שנות המדינה היה אבנרי מהקולות הבולטים של מחנה השמאל הישראלי, לוחם בלתי נלאה למען הידברות עם הפלסטינים ומי שהביא קול וסגנון חדש לעיתונות הישראלית. באופן סמלי הצטלב עם מותו עם יום השנה ה-25 לחתימה על הסכמי אוסלו - 20 באוגוסט 1993.

מוקדם יותר החודש אושפז אבנרי בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שעבר אירוע מוחי. לאחר אשפוזו כתבה חברתו העיתונאית ענת סרגוסטי בעמוד הפייסבוק שלה כי חבריו כבר החלו להכין לכבודו אירוע במועדון "צוותא" לרגל יום הולדתו ה-95.

נשיא המדינה ראובן ריבלין ספד לאבנרי ושיבח אותו על שאיפתו "לבנות כאן חברה חופשית ואיתנה", על אף שלדבריו היו ביניהם "חילוקי דעות חריפים". ריבלין הוסיף כי "בימי המאבק לחירות ישראל לחם אורי אבנרי בשורות האצ"ל ואימץ לעצמו את קריאת התגר במעמדו המיוחד כאופזציונר נצחי. אבנרי דגל במילותיו של ז'בוטינסקי 'שקט הוא רפש' ומאבקו להכרה ממלכתית בלוחמי האצ"ל ומלחמותיו למען חופש הביטוי סללו את דרכה של ישראל כמדינה צעירה".

לקריאה נוספת:
העיתונאי ופעיל השלום אורי אבנרי הלך לעולמו בגיל 94
העיתונאי ופעיל השלום אורי אבנרי מאושפז לאחר שעבר אירוע מוחי

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully