וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאי ופעיל השלום אורי אבנרי מאושפז לאחר שעבר אירוע מוחי

9.8.2018 / 11:26

אבנרי, שכיהן כח"כ בכנסת השישית והשביעית, הגיע לבית החולים איכילוב בתל אביב בסוף השבוע. חברתו העיתונאית ענת סרגוסטי סיפרה כי היא "מחזיקה אצבעות" לקראת אירוע לכבוד יום הולדתו ה-95 שייערך בחודש הבא

אורי אבנרי בעצרת "ישראל רוצה שינוי" בכיכר רבין. מרץ 2015. ראובן קסטרו
אבנרי בוועידת מפלגת מרץ, ב-2015/ראובן קסטרו

פעיל השלום, העיתונאי וחבר הכנסת לשעבר אורי אבנרי מאושפז בימים האחרונים בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שעבר אירוע מוחי בסוף השבוע. חברתו העיתונאית ענת סרגוסטי כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי בחודש הבא הוא אמור לחגוג את יום הולדתו ה-95 וכי חבריו כבר החלו להכין אירוע לכבודו במועדון "צוותא".

לדברי סרגוסטי, בשנים האחרונות הקפיד אבנרי לכתוב טור שבועי שאותו היה נוהג לשלוח לאלפי אנשים במדינות שונות. "הטור מתפרסם במספר שפות, בין השאר בעברית, ערבית, אנגלית, גרמנית, צרפתית, ספרדית", כתבה. "פעם הוא אמר לי חצי בצחוק חצי ברצינות: 'אם לא תקבלי ביום שישי את הטור שלי, תדעי שאני מת'. אז הוא לא מת, אבל הוא לא בהכרה. אני מחזיקה אצבעות".

אורי אבנרי ויאסר ערפאת בפגישה ברמאללה, 10 באפריל 2004. AP
אבנרי וערפאת בפגישה ברמאללה, ב-2004/AP

אבנרי, שנולד בקום שבגרמניה בשנת 1923 בשם הלמוט אוסטרמן, היה ממייסדי העיתון "העולם הזה" בגלגולו החדש בשנות ה-50 כמוביל ההתנגדות למדיניותו של ראש הממשלה דוד בן גוריון. בשנת 1965 הקים את מפלגת "העולם הזה - כוח חדש" שמטעמה אף נבחר לכנסת, בה כיהן שמונה שנים.

חלק ניכר מפעילותו הציבורית לאורך השנים, וכן לאחר פרישתו מהכנסת, הקדיש אבנרי לקידום תפיסת מחנה השלום. בשנת 1982 אף נפגש בביירות עם מנהיג אש"ף יאסר ערפאת - יחד עם סרגוסטי, שהייתה צלמת בעיתונו, והכתבת שרית ישי - דבר שאז היה אסור בחוק. הריאיון שהעניק ערפאת ל"העולם הזה", היה הראשון שנתן לכלי תקשורת ישראלי.

בשנת 1993 הקים אבנרי את התנועה החוץ-פרלמנטרית "גוש שלום", שניהלה קמפיינים ציבוריים שונים לקראת ולאחר החתימה על הסכמי אוסלו. בין היתר קראה התנועה לשחרור כל האסירים הפלסטינים הכלואים בישראל, לחלוקת ירושלים לשתי בירות לישראלים ולפלסטינים וכן להחרמת מוצרים המיוצרים בהתנחלויות.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully