וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 150 שנה: ארה"ב סוגרת את הקונסוליה בחיפה

19.8.2018 / 14:17

בעוד כשבועיים תיסגר הקונסוליה בעיר הצפונית, לאחר שפעלה בה מאז ימי השלטון העותמאני. הקונסול בחיפה לוואלה! NEWS: "לא ניתנו לנו הסברים לסגירה". שגרירות ארה"ב: "השעיית השירותים - מסיבות מנהלתיות"

יונתן פרידלנד, קונסול ארה"ב. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
"לא ניתנו לנו הסברים" יונתן פרידנלד, הקונסול האמריקני בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

לאחר 150 שנה, ארצות הברית סוגרת את הקונסוליה שלה בחיפה, זאת בהחלטת השגרירות בירושלים ושלוחתה בתל אביב. הקונסוליה סיפקה את שירותיה לכמאה אלף בעלי אזרחות אמריקנית המתגוררים בעיר ובצפון הארץ. ההגדרה הרשמית "השעיית פעילות עד הודעה חדשה".

במהלך השנים הנפיקה הקונסוליה עבור האזרחים דרכונים, תעודות לידה, אישורי פטירה וסיפקה שירותים נוטריונים, למי שהיו צריכים להציג מסמכים מאומתים בבתי משפט אמריקנים. בנוסף, שירתה את התיירים האמריקאים שנדרשו לשירותים קונסולריים שונים בעת שביקרו בארץ, וגם למי שנקלעו למצוקה ומצאו את עצמם נדרשים לסיוע בבית חולים, במשטרה או בבית סוהר.

הקונסול, יונתן פרידלנד, שירת בתפקיד זה כ-32 שנה. "קיבלתי הודעה על כך ביום חמישי. לא ניתנו לנו הסברים", סיפר פרינדלנד לוואלה! NEWS. ההערכה היא שמדובר בהחלטה של פקידי מחלקת המדינה ולא של השגריר, שר החוץ, או הנשיא דונלד טראמפ. "הם כנראה אפילו לא יודעים על כך", אמר גורם המכיר את הנושא.

עוד בוואלה! NEWS
אישום נגד האם מירושלים שהתעללה בבנה: "הזריקה לו אינסולין חמש פעמים"
מפת המורשעים בישראל: יותר גברים וערבים - ופחות משכילים ועשירים
בואו להציל את רוני: נפתח מבצע מיוחד למציאת תורם מח עצם

הקונסוליה בחיפה פועלת עוד מאז ימי השלטון העותמאני בארץ ישראל. בעבר החזיקו מדינות רבות נציגויות ואף שגרירויות בעיר, שבשל הנמל שלה הייתה השער העיקרי לארץ. מאז שודרגו מטה השגרירויות כולן, רק מספר קטן של מדינות מחזיק בקונסוליות. חלק בחרו לספק מספר מוגבל של שירותים באמצעות קונסול כבוד. בימים אלו הייצוג הדיפלומטי של אוקראינה שנשאר בעיר עזב ולא ידוע מתי ישוב ואיתו גם הייצוגי הצרפתי שיבצע חילוף אישים בספטמבר.

הנציגות האמריקנית פעלה עד 1963 כקונסוליה, ומאז בהגדרה רשמית של "סוכנות קונסולרית", לא דיפלומטית. כ-60 כאלה קיימות בעולם, רובן בחצי הכדור המערבי. זו בחיפה, היחידה במזרח התיכון, הייתה הפעילה ביותר, בין היתר בשל מספרם הרב יחסית של אזרחים אמריקנים שעלו ארצה ומתגוררים בישראל. הסוכן הקונסולרי הוא מינוי של שר החוץ.

סגירת הקונסוליה בחיפה תיכנס לתוקף בתוך פחות משבועיים. אזרחי ארה"ב הנדרשים לשירותיה נתבקשו לקבוע את פגישותיהם מ-1 בספטמבר בשלוחת השגרירות בתל אביב. מי שכבר נקבעה לו פגישה בקונסוליה בחיפה מתאריך זה והלאה התבקש להתייצב במועד שנקבע, אבל בתל אביב.
משגרירות ארצות הברית בישראל נמסר בתגובה כי "השעיית השירותים הינה עקב תכנון פנימי של השגרירות וסיבות מנהלתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully