וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הים נצבע אדום: ציד הלווייתנים האכזרי של איי פארו

סטודנט בריטי תיעד את המנהג המקומי, שבו מסתערים התושבים על היונקים הימיים וטובחים בהם כדי להשתמש בבשר ובשומן שלהם בחודשי החורף הקשים. "אפילו הילדים היו מעורבים"

עריכה: שניר דבוש

תושבים באיי פארו החלו בעונת ציד הלווייתנים לקראת חודשי החורף הקשים, ומי מפרץ סנדבגו נצבעו אדום עם קטילתם של עשרות יונקים ימיים. התמונות הקשות תועדו בחודש שעבר על ידי אלייסטר וורד, סטודנט בן 22 מאוניברסיטת קיימברידג', ופורסמו ברשת BBC.

איי פארו שוכנים בצפון האוקיינוס האטלנטי, בין נורבגיה לאיסלנד, והם מורכבים מ-18 איים קטנים. הבשר והשומן של לווייתני הנתב משמש את 50 אלף התושבים במהלך החורף, וזהו מנהג מקומי במאות השנים האחרונות. לטענת הממשלה המקומית, הציד הוא מפוקח ורק כ-800 לווייתנים ניצודים מדי שנה, מתוך אוכלוסייה של כמאה אלף פרטים החיים לחופי האיים.

עוד ידיעות מהעולם
צבא ארה"ב: נישאר בעיראק ככל שנידרש כדי לייצב את המדינה
רגע המבחן של מאטיס: שלילת הסיווג שעשויה לסיים את הנאמנות לטראמפ

מי מפרץ לחופי איי פארו שנצבע אדום בשל ציד לווייתנים, 30 ביולי 2018. אתר רשמי
מי המפרץ האדומים/אתר רשמי

לטענת המקומיים והממשלה, הציד נעשה תוך גרימת סבל מינימלי ככל שאפשר, אך וורד תיאר מחזות וקולות קשים. לדבריו, הוא נדהם מהמספר הרב של הלווייתנים במפרץ. "הם הובילו אותם למפרץ עם המשוטים שלהם, וכשהם היו קרובים מספיק, כל העיירה רצה והחלה לחתוך אותם", אמר. "אפילו הילדים היו מעורבים בזה, כשכרכו חבלים וקפצו על הפגרים. ישבנו שם המומים ודי מזועזעים, אבל אתה לא ממש יכול להתרחק מזה".

הוא הביע דאגה משיטות ההרג של הלווייתנים. "הזעקות היו נוראיות", אמר. "הם שמו קרסים על החבלים בלוע שלהם כדי לגרור אותם ואז חתכו אותם בסכינים. זאת לא הייתה דרך הומאנית במיוחד למות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מי מפרץ לחופי איי פארו שנצבע אדום בשל ציד לווייתנים, 30 ביולי 2018. אתר רשמי
מי מפרץ לחופי איי פארו שנצבע אדום בשל ציד לווייתנים, 30 ביולי 2018/אתר רשמי

התמונות הקשות חידשו את הזעם של ארגונים למען הסביבה ולמען בעלי חיים נגד המנהג. הארגון הבריטי " Blue Planet Society" תיאר את איי פארו כ"מדינה ארכאית" שצריכה "להצטרף למאה ה-21". "אין לאנשים האלו כבוד ואין אמפתיה. זה בידור עבורם", נכתב בחשבון הטוויטר של הארגון.

איסור גלובלי על ציד לווייתנים למטרות סחר נכנס לתוקף בשנות ה-80, אך הוא אינו משפיע על הציד באיי פארו, מאחר שרוב הבשר מחולק בתוך הקהילה ולא נמכר. גם איסור של האיחוד האירופי חסר משקל בנושא, מאחר שאיי פארו, שבשליטת דנמרק אך נהנים מאוטונומיה, אינם חלק מהגוש.

  • עוד באותו נושא:
  • איי פארו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully