וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב: נישאר בעיראק ככל שנידרש כדי לייצב את המדינה

19.8.2018 / 11:29

דובר הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש אמר כי נוכחות הכוחות הכרחית כדי לסייע במאמצי הייצוב באזורים ששוחררו מידי הארגון הקיצוני. על אף הכרזת הניצחון עליו, דאעש ממשיך לבצע פיגועים ולפגוע בתשתיות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כוחות צבא ארצות הברית יישאו בעיראק "ככל שיידרש" כדי לייצב את האזורים ששוחררו מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) - כך מסר היום (ראשון) דובר מטעם הקואליציה הבינלאומית נגד הארגון.

קולונל שון ראיין אמר במסיבת עיתונאים באבו דאבי: "נשמור כוחות שם ככל שנהיה סבורים שהם הכרחיים". לדבריו, הסיבה העיקרית לכך היא שהקואליציה האמריקנית נדרשת לסייע במאמצי הייצוב בשטחים שבהם הובס הארגון.

עם זאת, הוא הדגיש כי מספר החיילים האמריקנים במדינה עשוי להצטמצם, בהתאם להיקף הכוחות שיסכימו מדינות אחרות בנאט"ו לשלוח כדי לאמן את הצבא המקומי. לדבריו, כ-5,200 חיילים אמריקניים מוצבים כיום בעיראק.

שרי ההגנה של נאט"ו הסכימו בפברואר על הגדלת כוח "האימון והייעוץ" בעיראק, אחרי שארצות הברית קראה לחברות הברית הצפון-אטלנטית לעזור בייצוב המדינה.

כלי רכב אמריקני במערב מוסול, עיראק, 28 ביוני 2017. רויטרס
5,200 חיילים אמריקנים מוצבים בעיראק. כלי רכב אמריקני במוסול, בשנה שעברה/רויטרס

עיראק הכריזה ניצחון על דאעש בדצמבר האחרון, אחרי כשלוש שנים וחצי של מלחמה הרסנית. למרות הדיפת הארגון ממעוזיו, אנשיו ממשיכים לבצע פיגועים ולפגוע בתשתיות.

גם בסוריה השכנה ממשיך דאעש לפעול, והוא מחזיק בכמה כיסי טריטוריה באזור הגבול. לארצות הברית יש כ-2,000 חיילים בסוריה, המסייעים לכוחות הסוריים הדמוקרטיים הנאבקים בארגון הסוני. "התחלנו לראות שיתוף פעולה רב ביניהם לבין כוחות הביטחון של עיראק", אמר דובר הקואליציה האמריקנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully