וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ יחכה: המצעד הצבאי שתכנן בוושינגטון בוטל בשל העליות

17.8.2018 / 11:49

הפנטגון הודיע כי בהחלטה משותפת עם הבית הלבן הוחלט "לחפש מועד אחר ב-2019" לקיום המצעד לציון יום הווטרנים. לא נמסרה סיבה רשמית, אך ההודעה הגיעה ברקע דיווח על כך שעלות המצעד שולשה ונאמדת בכ-90 מיליון דולר. שר ההגנה הכחיש זאת

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

הפנטגון הודיע הלילה (שישי) כי המצעד הצבאי לציון יום הווטרנים לא יתקיים השנה. זאת שעות אחרי שסוכנות הידיעות אי-פי דיווחה כי עלות המצעד שעליו הורה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התנפחה ל-92 מיליון דולר - פי שלושה יותר מההערכה המקורית של הבית הלבן. קולונל רוב מאנינג, דובר מטעם הפנטגון, אמר כי צבא ארצות הברית והבית הלבן "הסכימו לחפש מועד אפשרי ב-2019" למצעד בוושינגטון, אך לא מסר סיבה רשמית לדחיה.

גורם אמריקני, שדיבר בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לא ברור מה גרם לדחיה, אך ייתכן שהעלות התופחת גרמה לדאגה ועשויה להיות אחת הסיבות לכך.
גורמים רשמיים שהיו מעורים בתכנון המצעד אמרו לאי-פי כי 50 מיליון דולר מהעלות המשוערת של המצעד היה לכיסוי השימוש בכלי טיס, ציוד צבאי, חיילים ועוד. יתר הסכום נועד לכסות את עלות האבטחה.

לקריאה נוספת בנושא
"רוצה כמו בצרפת": טראמפ הורה לפנטגון לתכנן מצעד צבאי בוושינגטון

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בביקור בבסיס הצבאי פורט דראם בניו יורק ב-14 באוגוסט 2018. רויטרס
החליט שהוא רוצה מצעד כמו בצרפת. טראמפ/רויטרס

לפי אותם גורמים, שדיברו בעילום שם מאחר שהם לא מורשים לדון בפומבי בפרטי תכנון המצעד, התכנית עוד לא אושרה על ידי שר ההגנה ג'יימס מאטיס. מאטיס עצמו הכחיש את הדיווחים הללו אתמול ואמר כי מי שהעביר את המידע הזה "ודאי עישן משהו שחוקי במדינה שלי, אך לא ברוב המדינות", כשהוא מתייחס למדינת וושינגטון, שם עישון מריחואנה הוא חוקי.

טראמפ החליט שהוא רוצה מצעד צבאי בוושינגטון אחרי שהשתתף ביום הבסטיליה בצרפת בשנה שעברה כאורחו של הנשיא עמנואל מקרון. כמה חודשים לאחר מכן שיבח טראמפ את המצעד הצרפתי ואמר: "אנחנו הולכים לנסות ולהתעלות עליו".

עלות המצעד הפכה לסוגיה פוליטית טעונה, במיוחדת אחרי שהפנטגון השעה תרגילים צבאיים שתכנן עם קוריאה הדרומית לאחר פגישתו של טראמפ עם מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. הנשיא אמר אז כי התרגילים "פרובוקטיביים" ו"יקרים". בפנטגון אמרו כי החיסכון יסתכם ב-14 מיליון דולר.

עוד באותו נושא

בלי טנקים אבל עם מטס אווירי: כך ייראה המצעד הצבאי של טראמפ

לכתבה המלאה
מצעד ההשבעה של דונלד טראמפ בוושינגטון, 20 בינואר 2017. AP
מצעד ההשבעה של טראמפ בשדרות פנסילבניה, ינואר 2017/AP

המצעד היה אמור לציין את יום השנה המאה לתום מלחמת העולם הראשונה, אך קולות רבים עלו נגד ההשקעה הכספית בתצוגה היקרה של כוחות ושל ציוד צבאי אחר, בזמן שהפנטגון מתקשה לכסות את עלויות האימונים וכוח האדם. גם מועצת מחוז קולומביה ביקרה את הרעיון של מצד דרך שדרות פנסילבניה, רצועה של 1.9 ק"מ המחברת בין גבעת הקפיטול לבית הלבן ושלאורכה שוכן גם מלון של טראמפ.

מצעדים צבאיים בארצות הברית הם חריגים. ב-1991 צעדו אלפי חיילים וטנקים דרך וושינגטון כדי לחגוג את הניצחון במלחמת המפרץ הראשונה. תכנון המצעד השנה לא כלל טנקים, בניסיון שלא לגרום לנזקים לתשתיות המקומיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully