וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי טנקים אבל עם מטס אווירי: כך ייראה המצעד הצבאי של טראמפ

11.3.2018 / 19:09

מזכר של הפנטגון חושף את התכנית למצעד שדרש הנשיא, שיתקיים ב-11 בנובמבר ויצא מהבית הלבן אל גבעת הקפיטול. בשל החשש מפגיעה בכבישים, לא יעשה שימוש בטנקים אך יתקיים מפגן אווירי נרחב. העלות: כ-30 מיליון דולר

צילום: CNN, עריכה: ניב מעוז

המצעד הצבאי שביקש נשיא ארצות הברית לקיים בוושינגטון ייערך ביום הווטרנים של הצבא בנובמבר, אך לא יכלול טנקים כדי לא לפגוע בכבישים - כך עולה ממזכר של הפנטגון, שפורסם ביום שישי. בחודש שעבר, ביקש טראמפ מהפנטגון לתכנן מצעד עבור הכוחות האמריקניים, אחרי שהנשיא הרפובליקני התפעל ממצעד יום הבסטיליה בצרפת, שבו השתתף ביולי האחרון.

המזכר כולל שורת הנחיות למצעד, שייערך ב-11 בנובמבר, ויצא לדרך מהבית הלבן אל גבעת הקפיטול. החלק האחרון של המצעד "יכלול חלק אווירי משמעותי". עוד נאמר כי המצעד יציג "כלי רכב על גלגלים בלבד, ולא טנקים, במטרה למנוע עד כמה שאפשר נזק לתשתיות המקומיות". המצעד יתמקד בתרומתם של אנשי הצבא במהלך ההיסטוריה האמריקנית, החל ממלחמת העצמאות.

נשיא ארה"ב טראמפ במצעד לרגל יום הבסטיליה בצרפת, יולי 2017. AP
התרשם מיום הבסטיליה. טראמפ במצעד בפריז ביולי/AP

מתנגדי המצעד טוענים כי קיומו יעלה מיליוני דולרים בזמן שהפנטגון מנסה להעביר תקציב מאוזן יותר עבור הצבא הקצר במשאבים. לפי הבית הלבן, עלות המצעד תהיה כ-30 מיליון דולר. מועצת מחוז קולומביה, תחום השיפוט של וושינגטון הבירה, גיחכה על הרעיון לקיים את המצעד בשדרות פנסילבניה, שאורכן 1.9 ק"מ ובהן שוכן גם מלונו של טראמפ.

מצעדים צבאיים בארצות הברית הם מאורע נדיר. ברוב המדינות, מצעדים מסוג זה שמורים לניצחונות בשדה קרב או להפגנת עוצמה צבאית. ב-1991, טנקים ואלפי חיילים צעדו בוושינגטון וחגגו את הדיפת כוחותיו של רודן עיראק סדאם חוסיין מכווית, בתום מלחמת המפרץ הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully