וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצה כמו בצרפת": טראמפ הורה לפנטגון לתכנן מצעד צבאי בוושינגטון

7.2.2018 / 7:48

נשיא ארה"ב שהיה אורח הכבוד של מקרון במצעד יום הבסטיליה, התרשם מתצוגת החיילים והטנקים ברחובות פריז ואמר כי "ננסה להתעלות על זה". מהבית הלבן נמסר כי דבר עדיין לא הוחלט, אך אישרו כי הנשיא ביקש ממשרד ההגנה להיערך למצעד ביום העצמאות או ביום הזיכרון

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה לפנטגון לתכנן מצעד צבאי שיציג לראווה את עוצמת הצבא - כך אישרו הלילה (רביעי) גורמי ממשל רשמיים בעקבות פרסום הדברים בעיתון "וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, המצעד צפוי לצאת לפועל בהמשך השנה הנוכחית. טראמפ העלה את הבקשה לפני כשבועיים בפני שר ההגנה ג'יימס מאטיס וראש המטות המשולבים גנרל ג'וזף דנפורד ואמר כי הוא מעוניין במצעד "כמו זה שבצרפת". נראה כי בכך התכוון הנשיא למצעד שבו נכח כאורחו של הנשיא עמנואל מקרון ביום הבסטיליה בשנה שעברה. בשובו מצרפת אמר הנשיא ליועציו כי התפעל מאוד מן האירוע וכי הוא רוצה לקיים אחד כזה גם בארצות הברית.

האפשרות של קיום מצעד צבאי עלתה גם באופן פומבי, כשטראמפ נפגש עם מקרון בשולי ועידת האו"ם בחודש ספטמבר האחרון בניו יורק. "זה היה אחד המצעדים הגדולים ביותר שהייתי בהם", אמר אז לכתבים. "זו הייתה עוצמה צבאית, ואני חושב שזה דבר נפלא עבור צרפת. אנחנו ננסה להתעלות על זה".

עוד בוואלה! NEWS:
רעידת אדמה בטייוואן: ארבעה הרוגים ו-200 פצועים; מבנים קרסו
לפחות 50 הרוגים בהפצצה של צבא אסד בפאתי דמשק: "אין אזור בטוח"
חיילים נפרסו במוסקבה - כדי להילחם ב"שלג של המאה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא צרפת עמנואל מקרון בחגיגות יום הבסטיליה בפריז. 14 ביולי 2017. רויטרס
מקרון וטראמפ צופים המצעד יום הבסטיליה בפריז, יולי 2017/רויטרס

בבית הלבן אמרו כי מדובר עדיין בשלב של "סיעור מוחות" וכי דבר עדיין לא נקבע באופן סופי. דוברת הבית הלבן שרה האקבי סנדרס פרסמה הלילה הצהרה שבה נכתב כי "הנשיא מעריך בכל לבו את המשרתים בצבא שמסכנים את חייהם כדי לשמור על ביטחון המדינה". לדבריה, "הוא ביקש ממשרד ההגנה לתכנן חגיגה שתאפשר לכל האמריקנים להראות את ההערכה שלהם".

בין התאריכים שנשקלים: יום העצמאות ב-4 ביולי ויום הזיכרון ב-11 בנובמבר, שיציין גם מאה שנה לסיום מלחמת העולם הראשונה. מיקום המצעד טרם נקבע, אם כי הנתיב המועדף על הנשיא הוא לאורך שדרות פנסילבניה, המחברות בין הקונגרס והבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully