וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעיית אמינות קשה": ההסתבכות הקודמת של מפקד הקריה החשוד בשחיתות

19.8.2018 / 8:40

לפני כארבע שנים פנה קצין בכיר לרמטכ"ל דאז בני גנץ וקרא לו לעכב את קידומו של אל"מ בן עמי - הנחשד כעת בעבירות מתחום טוהר המידות - בטענה שהאחרון לא אמר אמת במהלך הליך משפטי. סנגוריו: "מפקדיו, בהם איזנקוט, מצאו שלא נפל רבב בהתנהלותו ושהוא קצין ערכי וישר"

עריכת וידאו:ניר חן

לאחר שהותר לפרסום ביום חמישי האחרון כי מפקד בסיס הקריה בתל אביב אלוף-משנה יגאל בן עמי נחקר בחשד לעבירות שחיתות, מתברר כי זו אינה הפעם הראשונה שבה מועלות שאלות באשר לאמינותו של הקצין. לפני ארבע שנים פנה קצין בכיר במילואים לרמטכ"ל דאז, בני גנץ, וביקש לעכב את קידומו של בן עמי - וזאת משום שלטענתו בן עמי לא אמר אמת במהלך עדותו בהליך משפטי.

ההליך המדובר היה ערעור של מ', איש קבע בן כ-40, על ההחלטה לסיים את שירותו בצה"ל. בין היתר נבחנו בהליך יחסיו עם מפקדיו בבסיס הקריה, ובהם סגן מפקד הבסיס דאז - בן עמי. בדצמבר 2014, עוד לפני פרסום החלטת ועדת הערר, פנה סנגורו של מ', סא"ל (מיל') עו"ד שלומי ציפורי, לרמטכ"ל גנץ. "לא בלי היסוס החלטתי לפנות אליך על מנת שתעכב את קידומו של סא"ל יגאל בן עמי אשר למיטב ידיעתי עתיד להיות מקודם לדרגת אל"מ במהלך החודשים הקרובים", כתב ציפורי, "ותבחן שאלה זו מחדש לאחר ובכפוף להכרעות משפטיות צפויות, וזאת על רקע מה שנראה לכאורה כבעיות אמינות קשות".

אל"מ יגאל בן עמי בטקס כניסת שר הבטחון לתפקיד. ראובן קסטרו
"בעיות אמינות קשות לכאורה". אל"מ בן עמי/ראובן קסטרו

ציפורי המשיך וכתב כי בתחילת אותו החודש העיד בן עמי בעניינו של מ'. "במהלך עדותו, במספר עניינים שונים, מסר בן עמי דברים שלכאורה אינם אמת ובין השאר אף עומדים בסתירה חזיתית לאמור בתצהיריהם של עדים אחרים המעידים באותו עניין מטעם צה"ל", כתב. "אין לי ספק שבפסק הדין הסופי יתנו השופטים ביטוי גם לאותם שקרים לכאוריים בעדות שמסר בפניהם בן עמי".

עוד באותו נושא

הותר לפרסום: מפקד בסיס הקריה יגאל בן עמי חשוד בעבירות שחיתות

לכתבה המלאה

"או שזכרונו לקוי או שלא אמר אמת"

בסיום המכתב הדגיש ציפורי: "אין לי דבר אישי נגד בן עמי. אין לי כל היכרות איתו לטוב ולרע, מעבר לדברים אליהם נחשפתי במהלך הטיפול בעניינו של מ'. כאמור, הטעם היחיד העומד בבסיס פנייתי זו, הינו ההכרה בכך שערך האמינות הינו מהערכים המרכזיים שעליהם מושתת צה"ל, ולא ייתכן כי מי שנכשל לכאורה בשמירתו של ערך זה יקודם לדרגה כה בכירה".

כארבעה חודשים לאחר מכן פורסמה החלטת ועדת הערר, וזו אכן הזכירה בהחלטתה את העדות הבעייתית של בן עמי. השופט בדימוס משה רביד, יו"ר ועדת הערר, כתב כי "עדותו של סגן מפקד הבסיס מעוררת סימני שאלה. או שזכרונו לקוי, או שלא אמר אמת". בן עמי, בסופו של דבר, קיבל את דרגת האל"מ וקודם לתפקיד מפקד הבסיס.

נדל"ן בניינים שרונה הקריה תל אביב. ראובן קסטרו
בסיס הקריה בתל אביב/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הותר לפרסום כי אל"מ בן עמי חשוד בעבירות מתחום טוהר המידות, הנוגעות לקשרים כלכליים שקיים לכאורה עם גורמים מחוץ לצבא. העבירות נוגעות בין השאר לעבודות בינוי שבוצעו בשטח הבסיס. בנוסף עולה מהחקירה שניהלה המשטרה הצבאית החוקרת כי לבן עמי מיוחסות עבירות נוספת, בהן שימוש בכלי רכב שמיועדים לאלופים ללא אישור, בין היתר לכך שלקח אותם לשימוש אזרחי שלו ושל קרובי משפחתו. עבירות אחרות שיוחסו לו נוגעות לשימוש בחיילים לצרכים פרטיים, והשפעה על שיבוץ של מקורביו.

מדובר צה"ל נמסר כי בן עמי יצא לחופשה וביקש להקדים את פרישתו מצה"ל לזמן הקרוב, ובהתאם לכך - בקשתו התקבלה. צה"ל פרסם אתמול מכרז להחלפתו, ובמייל שהופץ בצבא הודגש כי הצורך באיוש מידי של התפקיד.

סנגוריו של אל"מ בן עמי, אל"מ רן כהן ואל"מ (מיל') אבי עמירם, מסרו בתגובה למכתב כי "הראייה היא שזמן לא רב לאחר מכן מפקדיו של הקצין - בהם הרמטכ"ל איזנקוט - שמכירים אותו ואת פועלו מקרוב, מצאו שלא נפל רבב בו אלא להיפך - שהוא קצין ערכי וישר ושהוא ראוי לעלייה בדרגה לדרגת אלוף משנה. לכן לא יכולה להיות מחלוקת על שהוא ביצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר".

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • הקריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully