וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: פליט עיראקי עומד בפני הסגרה בשל רצח שוטר בשם דאעש

התביעה בקליפורניה טוענת כי עומר אמין היה חלק מפשיטה של הארגון על עיירה בעיראק ב-2014, וסייע לו בשורת פעולות טרור. אם ישוב לארצו, הוא צפוי לעמוד בפני עונש מוות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פליט עיראקי נעצר בארצות הברית בחשד לרצח שוטר בזמן שלחם בשורות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). עומר אמין, בן 45, הופיע אתמול (רביעי) בפני בית משפט בקליפורניה, שם נידונה בקשת הסגרתו למולדתו. אם ישוב לעיראק, עשוי להיגזר עליו עונש מוות.

עיראק הוציאה צו מעצר לאמין, המואשם ברצח שוטר במהלך פשיטה של דאעש על העיירה רוואה ביוני 2014, בתקופה שבה השתלט הארגון על כשליש משטחה של המדינה והכריז על הקמת חליפות אסלאמית. חמישה חודשים לאחר מכן, הוא הגיע לארצות הברית והתמקם בסקרמנטו.

עוד ידיעות מהעולם
"חשש שיוצא להורג": ישראלי נעצר בחשד לשוד ורצח בבלארוס
שבדיה: מוסלמית שלא התקבלה לעבודה כי סירבה ללחוץ יד תפוצה

עומר אמין, אזרח עיראק שקיבל מעמד פליט בארה"ב. משרד המשפטים האמריקני, אתר רשמי
סייע בהטמנת מטענים. אמין/אתר רשמי, משרד המשפטים האמריקני

התביעה אמרה כי אמין ביקש לקבל מעמד של פליט בזמן ששהה בטורקיה, בטענה שהיה קורבן לרדיפה ולאלימות, אך למעשה הוא ומשפחתו היו דמויות משפיעות על התבססות דאעש ועל הארגון שקדם לו, אל-קאעדה בעיראק. עוד נטען כי הוא סייע בהטמנת מטענים, העברת מחבלים, איסוף כספים, שדידת משאיות אספקה וחטיפת נהגים.

בשימוע שהתקיים אתמול, הורה השופט הפדרלי אדמונד ברנן להשאיר את אמין במעצר עד לדיון נוסף בשבוע הבא. הוא קיבל את טענות התביעה ולפיהן אמין מסוכן לקהילה ועלול לברוח. עורכי דינו לא הגיבו לאישומים נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully