וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה: מוסלמית שלא התקבלה לעבודה כי סירבה ללחוץ יד תפוצה

פרח אל-הג'ה ניסתה להתקבל לתפקיד של מתורגמנית בחברה בעיר אופסלה, אך היא שמה את ידה על לבה במקום ללחוץ יד ונימקה זאת באמונתה הדתית. בית דין קבע כי ההחלטה שלא לקבל אותה בשל כך היא מפלה והורה לפצותה ב-40 אלף קורונות

פרח אל-הג'ה, תושבת שבדיה שקיבלה פיצויים אחרי ריאיון עבודה שבו סירבה ללחוץ יד למראיין שלה. אתר רשמי
"נעשה צדק". אל-הג'ה/אתר רשמי

בית משפט בשבדיה פסק פיצויים לטובת אישה מוסלמית, שריאיון העובדה שלה הסתיים אחרי שסירבה ללחוץ יד למי שראיין אותה לתפקיד. פרח אל-הג'ה ניסתה להתקבל לתפקיד של מתורגמנית בחברה בעיר אופסלה, אך היא שמה את ידה על לבה במקום ללחוץ יד ונימקה זאת באמונתה הדתית. בית דין לעבודה הורה לחברה לפצות אותה ב-40 אלף קורנות (כ-4,350 דולר) אחרי שקבע כי היא הפלתה את האישה.

החברה טענה כי היא עובדיה נדרשים להתייחס לגברים ולנשים בצורה שוויונית ולא יכולה לאפשר לעובדיה לסרב ללחוץ יד לעובדים אחרים על בסיס מגדר. עם זאת, הנציבות האחראית למאבק באפליה, שייצגה את פרח בתיק, טענה כי יש לקחת בחשבון את "האינטרסים של המעסיק, את זכותו של אדם לשמור על כבוד גופני ועל החשיבות בשמירה על חופש הדת".

עוד טענה הנציבות להגנתה של האישה כי היא ניסתה להימנע מלפגוע במישהו כשהחליטה לשים את ידה על לבה כדרך לברך גברים ונשים גם יחד.

עוד ידיעות מהעולם
מאלי: הנשיא זכה בכהונה נוספת, האופוזיציה טוענת לזיופים
"הנשיא העני ביותר בעולם" מוותר על הפנסיה: "עייף ממסע ארוך"

נשים מוסלמיות בסניף איקאה, אינדונזיה, 2016. AP
נשים מוסלמיות בסניף איקאה באינדונזיה/AP

בית הדין קבע כי החברה אמנם צודקת בכך שהיא דורשת שוויון מגדרי, אך לא בדרישה שזה יהיה בדרך של לחיצת ידיים. הוא ציין כי סירובה של פרח מוגן על ידי האמנה האירופית לזכויות אדם וכי מדיניות החברה מפלה מראש מוסלמים. השופטים, שהיו מפולגים ביניהם, קבעו גם ברוב של שלושה מול שניים כי הטענה של החברה ולפיה גישתה עלולה להשפיע לרעה על תפקודה כמתורגמנית.

"אני ממש מרוצה, זה מרגיש נפלא לקבל צדק ופיצוי", אמרה לרשת SVT. "איך שנכנסתי למעלית, בכיתי. זה מעולם לא קרה לי לפני, זה לא הרגיש נעים בכלל", תיארה את ההרגשה אחרי הריאיון. לדבריה, היא יצגה גם את אלו שעלולים להיקלע לסיטואציה דומה. "הכסף מעולם לא היה חשוב. הדבר החשוב מבחינתי שהדבר הנכון נעשה", אמרה.

לחיצות יד במהלך פגישות, ריאיונות ואירועים רשמיים אחרים נחשבות לחלק מהמסורת במדינות מסוימות באירופה. באפריל נדחתה בקשתה של אישה אלג'יראית לקבל אזרחות צרפתית אחרי שסירבה ללחוץ את ידו של נציג רשמי בטקס קבל האזרחות שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • שבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully