וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש שיוצא להורג": ישראלי נעצר בחשד לשוד ורצח בבלארוס

16.8.2018 / 15:13

האזרח, אלן לויט, נעצר בשדה התעופה בגרמניה בשבוע שעבר, וייתכן שיוסגר על ידה לשלטונות בלארוס שהוציאה נגדו את צו המעצר. הוא נעצר בחשד לפשע שביצע לפני כ-25 שנה במדינה. עורך דינו הביע חשש שבהתאם לחוק בבלארוס ייגזר על לויט עונש מוות

כוחות משטרה מחוץ לבית בעיר קרלסרוהה, גרמניה, בו התבצר חמוש והרג בני ערובה, 4 ביולי 2012. רויטרס
נעצר במהלך טיול עם בנו בגרמניה/רויטרס

אזרח ישראלי נעצר בשבוע שעבר בשדה התעופה בפרנקפורט שבגרמניה. האזרח, אלן לויט, נעצר כשהיה עם בנו בן ה-12, בעקבות צו מעצר בינלאומי שהוציא האינטרפול נגדו לבקשת הרשויות בבלארוס בחשד שהתפרץ לפני כ-25 שנים יחד עם אדם נוסף לדירת מגורים במינסק כדי לשדוד אותה ולרצוח אדם ששהה בה.

על פי החשד, השניים דקרו את האיש 16 פעמים לפחות בפניו ובצווארו. הם אף שדדו לכאורה מהדירה מצלמת וידאו, רשמקול ומשיבון אלקטרוני. לויט עלה ארצה מבלארוס ב-1991, ושנתיים לאחר מכן ביצע את המעשים המיוחסים לו.

עוד בוואלה! NEWS:
בגלל העתירות: ליברמן החליט לדחות את הליך מינוי הרמטכ"ל הבא
פרשת הפדופיליה בהרצליה: המשטרה קיבלה כ-20 פניות נוספות נגד החשוד
יו"ר ההתאחדות לכדורגל לשעבר גברי לוי הלך לעולמו בגיל 80

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לויט הניח שהכל מאחוריו". עו"ד קורזינר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לויט מצדו, מכחיש כל קשר למקרה. סנגורו, עו"ד גרגורי קורזינר, אמר לוואלה! NEWS כי בשנת 2008 הגיעו לישראל צוות חוקרים מבלארוס שתשאלו את לויט לגבי האירוע, ומאז הוא לא שמע מהם דבר והניח שהכל מאחוריו. כעת מתברר כי לפני שנתיים, לבקשת התביעה במינסק, הוציא האינטרפול התרעה בינלאומית בה מתבקשת כל מדינה שתאתר את לויט לעצור אותו כדי להסגירו לבלארוס. כעת, קורזינר מביע חשש שהרשויות במדינה יטילו על מרשו גזר דין מוות.

"הוא מאוד הופתע מכך שהוא נעצר בזמן שיצא לחופשה עם הבן שלו, ומאיך שהפרידו ביניהם בכוח", אמר עו"ד קורזינר. "הוא מאוד מודאג מהמצב המשפטי שלו ומבין שיש סכנה ממשית לחייו. למרות שאין לו שום מידע על המקרה שבו מאשימים אותו, הוא מודאג מאוד מהאנטישמיות במינסק וחושש לגורלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

חמש הוצאות להורג בשנתיים האחרונות

עו"ד קורזינר, שציין כי לויט מוחזק בתנאי מעצר קשים, פנה אתמול לאגף המשפטי של משרד החוץ וביקש את התערבותם, כדי למנוע את הסגרתו של לויט. "קיימת סכנה מוחשית כי אם האזרח הישראלי הנ"ל יועמד לדין בבלארוס, צפוי לו עונש מוות", כתב. במשרד החוץ אישרו כי הם מכירים את המקרה, והוסיפו שהקונסולית במינכן נמצאת בקשר עם משפחתו ועורכי דינו של לויט.

בלארוס היא המדינה האחרונה באירופה בה עדיין קיים עונש מוות על פשעים שאינם פשעי מלחמה. בשנתיים האחרונות בית המשפט הורה על הוצאתם להורג של יותר מחמישה עבריינים מורשעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully