וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנשיא העני ביותר בעולם" מוותר על הפנסיה: "עייף ממסע ארוך"

חוסה מוחיקה, לשעבר נשיא אורוגואוי שהתפרסם בשל אורח החיים הצנוע שלו, פרש מתפקידו כסנאטור לפני תום כהונתו. לוחם הגרילה לשעבר גם התנצל במי שפגע בזמן נשיאותו הצבעונית, שבה קידם לגליצזציה של מריחואנה

חוסה מוחיקה, נשיא אורוגוואי. AP
לחם בשורות המורדים בשנות ה-60 וה-70. מוחיקה/AP

נשיא אורוגוואי לשעבר חוסה מוחיקה, שבעבר כונה "הנשיא העני ביותר בעולם", בזכות אורח החיים הצנוע שלו, אמר כי הוא מוותר על הפנסיה שלו מתפקידו כסנאטור, שממנו פרש ביום שלישי. הוא היה סנאטור מאז 2015, עם סיום כהונתו בת חמש השנים כנשיא. לוחם הגרילה לשעבר בן ה-83 אמר כי הוא "עייף אחרי מסע ארוך".

פרישתו הפכה לרשמית במכתב ששלח לנשיאת הסנאט, לוסיה טופולנסקי, שהיה גם סגנית נשיא אורוגוואי ואשתו של מוחיקה. "למרות זאת, כל עוד מוחי פועל, לא אוכל לפרוש מסולידריות ומהקרב על הרעיונות", כתב במכתבו מנהיג השמאל לשעבר. הוא גם התנצל על כך ש"פגעתי בעמיתיי באופן אישי במהלך להט הדיון", כשהוא מתייחס להתבטאויותיו הבוטות לעתים נגד מנהיגים ביבשת.

עוד ידיעות מהעולם
חזרו הביתה: טורקיה שחררה שני חיילים יוונים שהואשמו בריגול
חמינאי מודה: טעיתי כשאפשרתי מו"מ עם ארה"ב על תכנית הגרעין

נשיא אורוגוואי חוסה מוחיקה עם מכונית החיפושית שלו, 2014. AP
קיבל הצעה של מיליון דולר על המכונית. מוחיקה והחיפושית/AP

מוחיקה זכור בעיקר בשל סירובו לחיות בארמון הנשיאותי בזמן כהונתו, והוא התגורר בחוות פרחים צנועה בפאתי הבירה מונטיבידאו. הוא תרם את רוב משכורתו לצדקה והנכס היחיד שהיה לו כשנכנס לתפקיד ב-2010 היה חיפושית כחולה משנת 1987. מכוניתו של מוחיקה הפכה לכה מפורסמת עד שהוצע לו מיליון דולר עבורה ב-2014. עם זאת, הוא סירב להצעה מאחר שבלעדיה הוא לא יוכל להסיע את כלבו קטוע הרגל.

הוא גם הפך את אורוגוואי למדינה הראשונה בעולם שמאפשרת מכירת מריחואנה למטרות פנאי. עם זאת, חלק ממבקריו אמרו כי היה עליו להתנצל על פעילותו בארגון המורדים השמאלי טופמרוס בשנות ה-60 וה-70.

במהלך הכרזתו על כוונתו לפרוש בדיון בסנאט ב-3 באוגוסט, חלק מיריביו הפוליטיים תהו אם הוא אכן מתכוון לפרוש מהחיים הפוליטיים. הסנאטור לואיס אלברטו הבר התייחס לשמועות שלפיהן הוא מתכנן לרוץ שוב לנשיאות בשנה הבאה. "אנחנו מאחלים לך מנוחה שלווה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully