וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי מודה: טעיתי כשאפשרתי מו"מ עם ארה"ב על תכנית הגרעין

16.8.2018 / 10:20

המנהיג העליון, שאינו נוהג להודות בטעויותיו, אמר כי היה זה "הפסד" כשנתן אור ירוק לזריף לקיים שיחות עם וושינגטון. זאת בשל השבת הסנקציות האמריקניות והפירות הכלכליים המעטים שהניב ההסכם לאיראן

צילוב מתוך יוטיוב, עריכה: יאיר דניאל

המנהיג העליון של איראן אמר כי טעה כשאפשר לשר החוץ מוחמד ג'וואד זריף לנהל משא ומתן עם ארצות הברית, שהוביל להסכם הגרעין ב-2015. זאת אחרי שההשקעה הזרה שלה ציפו בטהראן עם הסרת הסנקציות ב-2016 לא ענתה על הציפיות, ובעקבות פרישתו של הנשיא דונלד טראמפ מההסכם במאי האחרון, והשבת אותן סנקציות על כנן.

חמינאי, שלעתים רחוקות מודה בפומבי כי עשה טעות, אמר: "ביחס לשיחות הגרעין, עשיתי טעות כשאפשרתי לשר החוץ שלנו לשוחח עמם. זה היה הפסד עבורנו". הסנקציות המחודשות צפויות להחריף את המצב הכלכלי באיראן, שהוציא אלפים לרחובות בחודשים האחרונים.

דבריו של המנהיג העליון פורסמו אתמול בחשבון הטוויטר של העיתון חאת-א חזבאללה, שבועון המזוהה עם האתר הרשמי שלו. הוא אמר את הדברים ביום שני האחרון, אך העיתון טוען כי הציטוטים פורסמו רק עכשיו בשל עיוותים שנעשו בדבריו של חמינאי על ידי כלי תקשורת אחרים.

ממשל טראמפ מדגיש כי האפשרות היחידה של איראן להימנע מהסנקציות, שנכנסו לתוקף בתחילת החודש, היא לקיים שיחות חדשות. עם זאת, חמינאי אסר השבוע על מגעים ישירים עם וושינגטון ואמר כי לא ניתן לסמוך עליה.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בכנס בטהראן, 13 באוגוסט 2018. רויטרס
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בכנס בטהראן, 13 באוגוסט 2018/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully