וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפשטות העכברת: נערים ששטו בנהר הירדן אושפזו בחשד שנדבקו

חמישה נערים ששהו לפני כשבועיים באתר בירדן ההרי הגיעו לבית החולים מעיני ישועה שבבני ברק לאחר שפיתחו תסמינים הדומים לאלו המעידים על הידבקות במחלה. עם זאת, לא חל שינוי בהנחיות משרד הבריאות בנוגע לרחצה בנחלים בגליל העליון

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

ארבעה נערים בגילאי 15-14 אושפזו בבית החולים "מעייני הישועה" שבבני ברק בחשד שנדבקו בעכברת, לאחר שטיילו בנהר הירדן. הארבעה, טיילו במסגרת ארגון נוער באתר קיאקים בירדן ההרי וכשבועיים לאחר מכן סבלו מתסמינים הדומים לתסמיני העכברת, שבה נדבקו לאחרונה מטיילים ברמת הגולן. נער נוסף בן 17, שטייל באזור בנפרד מקבוצת הנערים, הגיע אף הוא בשבוע שעבר לבית החולים. בסוף השבוע הוא הועבר בשל מצבו לבית החולים שניידר, למחלקה לטיפול נמרץ ילדים, ולאחר מכן הושב למעייני היישועה - עם ההתייצבות במצבו. זו הפעם הראשונה שמדווח על חשד להידבקות בקרב מטיילים בירדן.

"שניים מהתלמידים אושפזו ביום שני בערב ושניים נוספים ביום שלישי", הסביר פרופ' אלי סומך, מנהל אגף הילדים במרכז הרפואי מעיני הישועה. "מאחר שלנערים תסמינים קליניים ובדיקות מעבדה המעוררים חשד לעכברת, הם מטופלים בנוזלים ובאנטיביוטיקה ספציפית. חדר המיון במעייני הישועה נערך לקליטתם של תלמידים נוספים במהלך היממה הקרובה". המנהל הרפואי של המרכז הרפואי מעייני הישועה פרופ' מוטי רביד ציין כי הבדיקות נשלחו למעבדה וכי תוצאות ודאיות יגיעו בעוד כיומיים.

לקריאה נוספת:
התפרצות העכברת בצפון: הנחלים סגורים - המטיילים בורחים
התפרצות העכברת: נחלים נוספים נסגרו, פורסמו הנחיות למטיילים
לאחר שטבלו במקורות מים בגולן: חשד שחמישה גברים נדבקו בעכברת

רפטינג בנהר בירדן, ינואר 2015. רותם נגר, מערכת וואלה! NEWS
חשד שמטיילים נדבקו בעכברת בפארק הירדן. ארכיון/מערכת וואלה! NEWS, רותם נגר

אנשי המרכז שבו שכרו הנערים את הקיאקים מסרו כי "במהלך החודשים האחרונים פקדו את אתר 'אבו קייק' אלפי אנשים. בירור שקיימו אנשי רישוי עסקים של המועצה האזורית עמק הירדן מעלה כי הירדן נדגם פעמיים לאחרונה ולא נמצא כל זיהום במימיו".

עוד צוין כי המרכז הרפואי דיווח למשרד הבריאות על החשד להידבקות במחלה של הנערים, תוך דגש כי מדובר באזור שונה מאותם אזורים בגולן שעליהם פרסם משרד הבריאות אזהרה למטיילים. עם זאת, לא חל שינוי בהנחיות רשות הטבע והגנים ובשלב זה נאסרה זמנית הכניסה למים בנחלים זויתן, זאכי, יהודייה ומשושים, וזאת בהמשך להנחיית משרד הבריאות. מהמועצה האזורית גליל עליון נמסר כי אין כל הנחיה ממשרד הבריאות בנוגע לנחלים שבשטחה, ואין כל חשש לשוט או לרחוץ בהם. "הפרסומים השגויים על סגירת נחלים פגעו קשה בעסקי התיירות ובפרנסת תושבים רבים בגליל. אנחנו מזמינים את הציבור לבוא לטייל בצפון וליהנות מהנחלים הצוננים ומשפע האטרקציות שמציע הגליל", נמסר.

לפי נתוני משרד הבריאות, מתוך כ-35 מטופלים שהגיעו לבתי החולים עם חשד להדבקה, רק 12 אובחנו כחולים בעכברת. התסמינים דומים לחצבת ואפילו שפעת קשה לכן לא כל מי שמאושפז עם חשד לעכברת באמת חולה במחלה. בבית החולים פוריה נותרו מטופל אחד שמצבו החמיר ומאושפז בקרדיולוגית ועוד נער במחלקת ילדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הכניסה לנחל הזאכי, לפני יומיים/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully