וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "צריכים לשכנע את הצעירים הדרוזים להיכנס לאקדמיה"

14.8.2018 / 14:28

שר החינוך אמר בוועדה שהתכנסה לקראת פתיחת שנת הלימודים כי מספר בוגרי התיכון שנכנסים לאקדמיה במגזר הדרוזי נמוך מדי. על מערכת החינוך בחברה הערבית אמר כי הם "בסך הכול הם מצמצמים את הפערים, לכולם מגיע חינוך מצוין"

צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

שבועיים לפני תחילת שנת הלימודים התקיימה היום (שלישי) ישיבת היערכות לפתיחת שנת הלימודים בוועדת החינוך של הכנסת. שר החינוך נפתלי בנט התייחס בדבריו למערכת החינוך במגזר הדרוזי ובמגזר הערבי ואמר: "אני שר החינוך של החילונים, הדתיים, החרדים, הערבים. אני אוהב את כולם ולכולם מגיעים חינוך מצוין והזדמנות הוגנת".

לדברי בנט מערכת החינוך בחברה הערבית והבדואית נמצאת במגמת שיפור. "כשנכנסתי חשבתי שסוגיית המגזר הערבי היא פצצת זמן", אמר בנט. "כשאתה רואה את מה שקורה פה במערכת החינוך אתה מתמלא אופטימיות כי בסך הכול הם מצמצמים את הפערים. השפה העברית בחברה הערבית לא מספיק טובה. אנחנו צריכים את הדבר הזה והפוך. אנחנו צריכים שהחברה הישראלית תלמד ערבית גם בשביל דו-קיום וגם למטרות ביטחוניות".

עוד בוואלה! NEWS:
איטליה: גשר התמוטט בסמוך לעיר גנואה; חשש לעשרות הרוגים
ערבי סולק עם ילדיו מפארק בנצרת עילית; העירייה: אין שם מספיק מקום
האיראנית שהצליחה לצלם משחק כדורגל שאסור היה לה לצפות בו

שר החינוך, נפתלי בנט בכנסת, 18 ביולי 2018. ראובן קסטרו
"שר החינוך של כולם". בנט/ראובן קסטרו

הוא התייחס גם לעובדה שפחות ופחות תלמידים דרוזים מגיעים ללימודים אקדמאיים למרות הישגים גבוהים בלימודי התיכון. "בחברה הדרוזית אנחנו צריכים לשכנע את הצעירים הדרוזים להיכנס לאקדמיה. 16% מהדרוזים הצעירים מסיימים חמש יחידות מתמטיקה והם יכולים להיכנס בקלות ללימודי אקדמיה. כרגע זה אפס ואנחנו נטפל בזה".

בוועידה, השתתפו גם מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב ויו"ר ועדת החינוך יעקב מרגי, נדונו הישגי משרד החינוך והיעדים שהוא הציב לעצמו לשנה הקרובה. בין היתר צוינו צמצום מספר התלמידים הנושרים מהלימודים והגעה ליעד של 18% מהם הזכאים לחמש יחידות בגרות במתמטיקה. בנט הבהיר כי "חלק ניכר מהזינוקים הם בפריפריה, במקומות כמו אופקים, ערד, חצור הגלילית".

עוד באותו נושא

"פרה חולבת" של משרד החינוך: המחאה נגד תשלומי ההורים מתחדשת

לכתבה המלאה
שר החיינוך, נפתלי בנט, שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך. מאצ'י הוף, מערכת וואלה! NEWS
הבטיח בניית כיתות חדשות. אבואב לצד בנט/מערכת וואלה! NEWS, מאצ'י הוף

מנכ"ל משרד החינוך אמר בדיון כי בשנה הקרובה משרד החינוך יבנה 3,300 כיתות בנוסף לשיפוץ בניינים, מאחר שלדבריו "מחצית מהבניינים הקיימים נבנו לפני עשרות שנים והם לא תואמים במצבם את הקדמה הפדגוגית". הוא התייחס גם לרפורמה להעברת לימודי התיאוריה לבתי הספר בעקבות העלייה במותם של נהגים צעירים ובוגרי בית ספר בתאונות דרכים: "בפעם הראשונה התחלנו את המהלך, אנחנו מפרסמים את הנתונים למרות הביקורת הקשה".

בנט אמר כי יש עלייה בתקציב לחינוך המיוחד ואמר: "נלחמתי עם הכוח הפוליטי שלי. לאורך השנים הכסף לא הגיע למקומות הנכונים, העסק לא עבד. שופכים כסף פנימה ושום דבר לא נפתר. הבעיה הייתה הכוונת הכסף. רווח פוליטי אין בזה אבל אמרתי שיש לי אחריות כלפי השנים הבאות לעשות מעשה, אז הגדלנו בעוד 700 מיליון".

מנכ"לית אל"וט ענת גורן אמרה בתגובה לדברי בנט כי "שוב מתחילה שנת הלימודים עם פער משמעותי בין מספר הילדים על הרצף האוטיסטי והמענה שנותנת מערכת החינוך. בדיון כזה אנו מצפים ממשרד החינוך להציג תכנית ויעדים ברורים לחינוך המיוחד בכלל ולתלמידים עם אוטיזם בפרט. במקום זה קיבלנו מצגת עם תשומות ותקציבים שיושקעו בחינוך המיוחד ללא הסבר מהי המטרה והיעד. נכון להיום, שבועיים לפני פתיחת השנה, חסרות יותר מ-100 כיתות לתלמידים על הרצף האוטיסטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully