וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב נצרת סולק עם ילדיו מפארק בנצרת עילית; העירייה: אין שם מספיק מקום

14.8.2018 / 14:31

תושב נצרת הגיע עם שני ילדיו בני החמש והשבע לפארק דליה בעיר הסמוכה. לטענתו הוא התבקש לעזוב את המקום לאחר שמאבטח שמע אותו משוחח בערבית. העירייה: "הפארק הוקם במימון כספי התושבים ונועד לשמש אותם"

באדר רוק תושב נצרת עלית שסולק עם ילדיו מפארק בנצרת עילית על רקע גזעני. מערכת וואלה! NEWS
"מרגיש חלק מהחברה הישראלית". עו"ד באדר רוק/מערכת וואלה! NEWS

תושב נצרת, שהגיע עם שני ילדיו הקטנים לפארק בעיר הסמוכה נצרת עילית, טוען כי הוא התבקש לצאת מהמקום רק בגלל היותו ערבי. בעירייה טוענים כי "לא היה מקום" וכי הפארק משמש את תושבי השכונה.

התקרית אירעה ביום שישי, כשבאדר רוק הגיע עם ילדיו בני החמש והשבע כדי לבקר קרובת משפחה שגרה בשכונת הר יונה בעיר. לאחר מכן הלך עם ילדיו לפארק דליה, שנפתח לאחרונה. הוא סיפר כי אחרי שנכנס, וככל הנראה אחרי שהשומר שמע אותו משוחח בערבית, הוא נשאל על ידו למקום מגוריו. אחרי שהשיב שהוא מנצרת אמר לו השומר לצאת מהמקום.

"זה מעשה שהוא לא חוקי, אבל מערך לכך - זה מעשה משפיל", שיתף רוק. "אני לא נרדם מאז בלילות מכאב, כאב שהילדים שלי חווה אפליה ועל כך שלראשונה בחיי שהרגשתי שאני מה'אחרים' ולא אזרח שווה במדינה".

עוד בוואלה! NEWS:
בריטניה: כמה פצועים מהתנגשות רכב ליד הפרלמנט בלונדון
עשרות שוטרים, כלבנים וסוכן סמוי אחד: פשיטת הענק על סוחרי הסמים
מתחם האימה בניו מקסיקו: "הילד מת במהלך טקס רוחני לגירוש שדים"

הציור שבנו של באדר רוק תושב נצרת עלית צייר בעבקבות סילקו מפארק בנצרת עילית על רקע גזעני. מערכת וואלה! NEWS
"אבא למה לא נתנו לנו להיכנס?". ציור שצייר בנו של באדר/מערכת וואלה! NEWS

הוא סיפר כי בנו ממרר בבכי ושואל אותו: "אבא, למה אסרו עלינו להיכנס?". הבן הביע את רגשותיו גם בציור שצייר ובו מופיע איקס.

"מבחינה משפטית כבר נקבע שזה אסור", הוסיף רוק, עורך דין במקצועו. "פארק עירוני הוא שטח ציבורי פתוח בפני כל אדם, מה עוד שמדובר באדמות שהופקעו בעבר מכפר ריינה הסמוך", אמר. "בישובים הערבים הסמוכים אין מרחבים לפארקים ציבוריים, כמו שיש בנצרת עילית. בפארק הושקעו מיליוני שקלים מתקציב המשרד לפיתוח הנגב והגליל".

רוק הגדיר את המעשה כ"פרשנות מקומית לחוק הלאום" ואמר כי "כנראה שהחוק והאווירה שהוא יצר מתירים דברים שקודם היו אסורים". הוא הוסיף כי הוא למד באוניברסיטה העברית לצד סטודנטים יהודים והרגיש כשווה בין שווים, ולטענתו קשה לו עם החוק החדש "משום שאני מרגיש ישראלי. אני מרגיש שאני חלק מהחברה וחלק מהמדינה".

עוד באותו נושא

"פרה חולבת" של משרד החינוך: המחאה נגד תשלומי ההורים מתחדשת

לכתבה המלאה
עיריית נצרת עילית, מרץ 2016. ערן גילווארג
"הפארק נועד לשמש את תושבי השכונה". עיריית נצרת עילית/ערן גילווארג

על ילדיו אמר: "אני מחנך אותם כישראלים. הם יודעים שישראל היא המדינה שלהם. מה אגיד להם עכשיו, כשהם נאלצו לעמוד מול דבר כזה? בגיל שבע לימדו את הילד שלי שהוא שונה. האם לילדים שלי אין סיכוי לגדול פה כאזרחים שווים? למדתי לאהוב את העם היהודי וערכים חשובים, כמו נתינה, והנה אני חוטף סטירת לחי כואבת. זה פגע בי".

לדבריו, במסגרת עבודתו הוא נוסע לכנסים בחו"ל ושם עמד לא אחת מול טענות לאפליה ואפרטהייד במדינת ישראל. "תמיד הגנתי על המדינה וטענתי שזה לא נכון, והנה באים ומוציאים אותי מתוך החברה", אמר. "אני מקווה שאנשים במדינה יתעשתו ויבינו שקורה פה משהו מאוד לא טוב. זה יפגע לא רק בי ובנוספים, זה יפגע גם במדינת ישראל. זה נותן תחמושת בידי מתנגדיה".

עיריית נצרת עילית: "הפארק הוקם במימון כספי הארנונה"

מעיריית נצרת עילית נמסר: "פארק דליה נפתח רק לפני ימים אחדים במטרה לשמש את ילדי שכונת הר יונה, בה מתגוררים אלפי ילדים יהודים וערבים כאחד. מדובר בפארק שכונתי עם קיבולת מוגבלת לצרכי השכונה. לכן, מבחינה בטיחותית, אין ביכולתו להכיל בו זמנית את כל ילדי העיר ובוודאי שלא את כל ילדי יישובי הסביבה שמקיפים את העיר - יישובים יהודים וערבים. חשוב לציין כי הפארק הוקם במימון כספי הארנונה של תושבי נצרת עילית ונועד לשמש אותם כחלק ממערך השירותים המוניציפליים".

ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) אמרה כי "מפחיד ומקומם שהמצב יותר ויותר מזכיר את המדיניות האנטישמית שליהודים ולכלבים המדיניות אסורה". לדבריה "חוק הלאום מצטרף לגזענות המשגשגת ופורחת ומקבל את הלגיטימציה לחסום בפני ערבים את הזכות ליהנות מפארק ציבורי שהוקם לרווחת הציבור. התירוצים שנמסרו נשמעים כל כך מופרכים שמוטב היה שלא ייאמרו בכלל".

(עדכון ראשון: 12:55)

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully