וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרור בלונדון: 3 פצועים באירוע דריסה ליד הפרלמנט, הנהג נעצר

14.8.2018 / 20:05

הנהג, מהגר בן 29, התנגש במחסומים הסמוכים למבנה, וכוחות גדולים נפרסו במקום לאחר מעצרו. הוא חשוד בעבירות טרור. לפחות שני בני אדם נפצעו, אך הם לא בסכנת חיים. עדי ראיה סיפרו: הוא האיץ במכוון

צילום: רויטרס, סקיי ניוז, עריכה: יאיר דניאל

שלושה בני אדם נפצעו היום (שלישי) מהתנגשות רכב במחסום מחוץ לבניין הפרלמנט הבריטי בלונדון - כך מסרה המשטרה, שהגדירה זאת אירוע טרור. הנהג, מהגר בן 29, נעצר על ידי כוחות רבים שהגיעו לזירה וסגרו את האזורים הסמוכים. לפי שירותי האמבולנס של לונדון, לפצועים לא נשקפת סכנת חיים. זה הפיגוע השני באזור הפרלמנט בתוך שנה וחצי.

כמה עדי ראיה טענו כי הנהג האיץ בפורד פיאסטה שלו וניסה לפגוע במכוון בהולכי רגל. המשטרה מסרה כי הנהג חשוד בעבירות טרור והוסיפה כי במכוניתו לא נמצאו כלי נשק. בעקבות התקרית, נסגרה תחנת המטרו הסמוכה. "הוא אינו משתף פעולה עם החוקרים", אמר ראש היחידה לטרור, ניל באסו. המשטרה מעריכה כי הוא פעל לבדו.

עוד ידיעות מהעולם
הבהלה למשתלות: ביקוש היסטורי בניו זילנד לעצי אבוקדו
עשרות הילדים שנהרגו בתימן נקברו: "לנקום בסעודיה ובאמירויות"

תיעוד מפיגוע הדריסה בלונדון  14 באוגוסט 2018. צילום מסך,  BBC, עיבוד תמונה
פיגוע שני בפרלמנט בתוך שנה וחצי. רגע הדריסה/עיבוד תמונה, צילום מסך, BBC

לפי שר הביטחון, בן וואלס, הנהג הוא אזרח בריטי ש"הגיע ממדינה אחרת במקור". ב-BBC, שציטטו גורמים אנונימיים, אמרו כי המחבל הוא מאזור ברמינגהם וכי הוא היה מוכר למשטרה, אם כי לא לסוכנויות המודיעין או למלחמה בטרור. בהמשך פשטה המשטרה על שלוש כתובות, שתיים בב ברמינגהם ואחת בנוטינגהאם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אירוע דריסה בלונדון 14 באוגוסט 2018. רויטרס
שוטרים רבים נשלחו לשטח הפרלמנט. זירת התקרית, היום/רויטרס

ברשתות החברתיות פורסמו תמונות של הנהג, שנראה מובל באזיקים, אחרי ששוטרים באקדחים שלופים הורו לו לצאת.

ג'ייסון וויליאמס, אחד מעדי הראיה, סיפר לרשת BBC כי הנהג נסע במהירות של יותר מ-65 קמ"ש. "עשן עלה מהמכונית. ראיתי אנשים על הרצפה, שוכבים על הכביש", אמר. "אני לא יודע אם הם נפגעו מהמכונית או לא. ראיתי לפחות עשרה אנשים שוכבים. אמרו לי לברוח, לרוץ". לדבריו, "זה נראה מכוון, זה לא נראה כמו תאונה".

"נהג המכונית נעצר על ידי השוטרים בזירה, כמה הולכי רגל נפצעו. השוטרים נותרו בזירה, נמסור מידע נוסף כשיהיה לנו", נמסר בהודעת המשטרה בטוויטר זמן קצר לאחר האירוע.

תיעוד המעצר של הנהג

ראשת הממשלה תרזה מיי, שכמו יתר חברי הפרלמנט נמצאת בחופשת הקיץף, כינסה דיון ביטחוני ואמרה כי עדיין קיים איום חמור בטרור על בריטניה. היא קראה לאזרחים להישאר בכוננות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס בחשבון הטוויטר שלו לאירוע הדריסה בסמוך לפרלמנט הבריטי. "מתקפת טרור נוספת בלונדון, החיות האלה משוגעות וצריך להתמודד איתן בקשיחות ובכוח", צייץ טראמפ.

אירוע דריסה בלונדון 14 באוגוסט 2018. רויטרס
שוטרים בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

אזור הפרלמנט חווה פיגוע דריסה בשנה שעברה. ארבעה בני אדם נהרגו במרץ אשתקד כשנהג פגע בהולכי רגל בגשר ווסטמיניסטר הסמוך לפרלמנט, לפני שהוא דקר למוות שוטר לא חמוש בשטח הפרלמנט. לאחר מכן הוא נורה למוות. זה היה הראשון מתוך חמישה פיגועים שאירעו בממלכה בשנה שעברה.

רמת הכוננות בבריטניה נותרה ברמתה השנייה בגובהה, "חמורה", שמשמעותה היא שיש סבירות גבוהה למתקפת טרור.

(עדכון ראשון: 10:15)

טראמפ: "אלו חיות משוגעות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully