וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבהלה למשתלות: ביקוש היסטורי בניו זילנד לעצי אבוקדו

הפרי הטרופי משגע את התושבים, שרבים מהם פונים לגידול עצמי בשל המחירים הגבוהים, אך המשתלות מתקשות לעמוד בלחץ. "אנשים שואלים על אבוקדו כל היום, כל יום"

אבוקדו. ShutterStock
אבוקדו/ShutterStock

משתלות בניו זילנד מתקשות לעמוד בביקוש לעצי אבוקדו, ברקע גל פשיעה שככל הנראה קשור לחיבה שרוכשים תושבי המדינה לפרי הטרופי. לפי האתר Stuff.nz, נוצרו רשימות המתנה עבור מי שמעוניין לגדל בעצמו אבוקדו, אחרי שמחירו הגיע לכשלושה דולר ניו זילנדי. מוקדם יותר השנה האמיר מחיר האבוקדו לשבעה דולרים.

"אנשים שואלים על אבוקדו כל היום, כל יום", סיפר לויד האפטון, בעלים של משתלה. בעל משתלה אחר אמר כי הם לא צפויים לקבל משלוח חדש עד לפחות החודש הבא. המשתלות מנסות לעמוד בדרישה לעצי אבוקדו, שגדלה מ-30 אלף עצים לפני חמש שנים, לכ-200 אלף השנה. ג'ן סקולר, מארגון "אבוקדו ניו זילנד", ההסבר לכך נעוץ בעבודה שהפרי כבש את השוק המקומי וכן את היצוא.

אנדרו גרילי, מנהל משתלה, אמר ל- Stuff.nzכי נדרשות שנתיים לגדל את הצמח עד לרגע שבו אפשר למכור אותו. לאחר מכן, נדרשות כחמש שנים עד שהוא נושא פרי.

כיצד לזהות אבוקדו גנוב

לפי דיווחים בתקשורת בניו זילנד, הדרישה הגבוהה לאבוקדו הובילה למכת גניבות, שהניבה הפסדים של אלפי דולרים למגדלים. אלו חושדים כי האחראים לכך הם ארגוני פשיעה, שמוכרים למשווקים את הפרי הנחשק.

המשווקים אינם מתעניינים ממש במקור המלאי שלהם, ולכן ארגון "אבוקדו ניו זילנד" פרסם הנחיות כיצד לזהות אם מדובר באבוקדו גנוב. אם הגבעול אינו בין שלושה עד חמישה מילימטרים, "הוא ככל הנראה גנוב", אמרה סקולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully