וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיראנית שהצליחה לצלם משחק כדורגל שאסור היה לה לצפות בו

14.8.2018 / 12:16

פריסה פורתריאן בת ה-26 התעקשה לצלם משחק בעיר קאים שהר שבצפון המדינה, ועברה דלת דלת עד שמישהו הסכים לאפשר לה לעלות לגג. "לא פחדתי, אני חולמת על היום שנשים יוכלו להגיע למשחקים"

צילוב מתוך יוטיוב, עריכה: יאיר דניאל

איראן אוסרת על נשים לסקר אירועי ספורט של גברים, אך צלמת אחת צעירה הערימה על הרשויות. פריסה פורתריאן, בת 26, נעמדה על גג סמוך לאצטדיון בעיר קאים שהר והשתמשה בעדשה ארוכה כדי לצלם משחק כדורגל בחודש שעבר, עם פתיחת עונה החדשה של הליגה המקומית.

"הגעתי למשחק שלוש שעות לפני תחילתו והתמקדתי למצוא מקום שממנו אוכל לצלם תמונות", סיפרה לרשת BBC בשפה הפרסית. "חיפשתי מבנה סמוך שאול להשתמש בו, אבל לא מצאתי כזה. דפקתי על דלתות, אחת אחרי השנייה, אבל הייתי נחושה שלא להתאכזב כשלא הצלחתי. אם הייתי מתאכזבת בפעם הראשונה, לעולם לא הייתה לי הזדמנות. לבסוף, בזמן ההפסקה, שכנעתי את בעליהם של אחד הבתים הסמוכים לאצטדיון לאפשר לי לעלות לגג שלהם".

לקריאה נוספת בנושא
האוהדים צעקו "מוות לדיקטטור" - והשידור בטלוויזיה באיראן הושתק

צלמת איראנית על גג מבנה שממנו צילמה משחק כדורגל בעיר קאים שהר, אוגוסט 2018. אתר רשמי
רק העץ הסתיר מעט. פריסה פורתריאן/אתר רשמי

לדבריה, היא הצליחה לצלם את כל המשחק, אך חלק אחד במגרש היה מוסתר בשל עץ שניצב מולה. "לא פחדתי", אמרה. "המשטרה באצטדיון ראתה אותי באותו לילה, אבל היא לא עשתה כלום והשאירה אותי לבד לעשות את עבודתי. התרגשתי מאוד מלצלם את התמונות ממשחק חשוב כזה, במיוחד במצב הזה".

עוד היא אמרה כי הצלמים במגרש החלו לצלם אותו כשהבחינו בה עומדת על הגג, וכי רבים שלחו את התמונות שלה. "אנשים באיראן הגיבו בצורה מאוד חיובית, אני חייבת להודות שכל התגובות והפידבקים החיוביים היו לי קצת מוזרים בהתחלה. אני אוהבת כדורגל וככה התחלתי לצלם אירועי ספורט וגם סיקרתי משחקי כדורעף, מאחר שבאיראן רוב ההגבלות הן בכדורגל ולא בענפים אחרים".

היא אמרה כי פרט לשאיפותיה להיות צלמת במשחקים בכל העולם, כולל באצטדיון אולד טראפורד של מנצ'סטר יונייטד, חלומה הגדול הוא לראות נשים במשחקי כדורגל באיראן.

צלמת איראנית על גג מבנה בעיר קאים שהר מצלמת משחק כדורגל, אוגוסט 2018. אתר רשמי
הצלמים במגרש תיעדו את פריסה מצלמת/אתר רשמי

ברשתות החברתיות זכתה פורתריאן לשבחים רבים על תעוזתה לקרוא תיגר על השלטונות, בימים שאלו נאבקים בביקורת הולכת וגוברת על המשטר. מגרשי הכדורגל באיראן הם מקור לתסיסה פוליטית, ובשבוע שעבר אלפים קראו "מוות לדיקטטור" במהלך משחק בטהראן. בטלוויזיה הממלכתית השתיקו את קולות הרקע עם תחילת המחאה הספונטנית, ותירצו זאת ב"שיבושים ברשת".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully