וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה שלישית השנה: מנהיגי הקוריאות יקיימו פסגה בפיונגיאנג בספטמבר

13.8.2018 / 9:18

סיאול הודיעה כי הנשיא מון יגיע לבירת הצפון כדי להיפגש עם המנהיג קים. השניים נפגשו לשתי פסגות באפריל ובמאי ודנו בדרכים להפחתת המתיחות בחצי האי הקוריאני

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

קוריאה הצפונית והדרומית הסכימו לקיים פסגה בין המנהיגים בפיונגיאנג בחודש ספטמבר - כך הודיע הבוקר (שני) המשרד לאיחוד בסיאול. זאת אחרי פגישה בין נציגים רמי-דרג של שתי השכנות, שהתקיימה היום בכפר הפסקת האש פנמונג'ום.

זאת תהיה הפגישה השלישית השנה בין מנהיג הצפון קים ג'ונג און ונשיא הדרום מון ג'ה-אין. השניים נפגשו באפריל ובמאי ודנו בדרכים להביא לסיום המתיחות בחצי האי. מון יהיה למנהיג הדרום הראשון המבקר בפיונגיאנג.

ראש הוועדה מהצפון לאיחוד מחדש, רי סון גוון, אמר כי שני הצדדים הסכימו על פרטים ספציפיים במהלך הפגישה באזור הגבול המפורז, אולם הוא סירב לפרט. הוא הוסיף, שוב מבלי לפרט, כי חשוב להסיר את "המכשולים" שמנעו מיחסי הקוריאות להתקדם כפי שתוכנן.

"אם הנושאים שעלו בשיחות לא ייפתרו, בעיות לא צפויות עלולות לצוץ והסוגיות שכבר נמצאות על סדר היום עלולות להיתקל בבעיות", אמר רי בתום המפגש עם השר לאיחוד מחדש של הדרום, צ'ו מיונג-גיון.

צ'ו סירב אף הוא לציין את הבעיות שהעלה רי, אך אמר כי הדיונים עסקו בסוגיות הומניטריות ובדרכים לשפר את היחסים בין השכנות. לדבריו, הפסגה הקרובה יכולה לסייע בשיפור היחסים בכך שהיא תאפשר לדון בהליך הפירוז הגרעיני של הצפון ועל ביסוס שלום בחצי האי.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: צפון קוריאה דחתה שורת הצעות אמריקניות לפירוז מגרעין
70 שנה אחרי שנהרג: דיסקית של לוחם אמריקני הושבה מצפון קוריאה

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין ומנהיג הצפון קים ג'ונג און בפגישת פתע באזור המפורז, 26 במאי 2018. לשכת נשיא קוריאה הדרומית, אתר רשמי
ידונו בביסוס השלום בחצי האי. קים ומון, מאי/אתר רשמי, לשכת נשיא קוריאה הדרומית

קים ערך שורת פסגות דיפלומטיות עם מנהיגי הדרום, סין וארצות הברית במהלך השנה האחרונה. המשטר מנסה להקל בלחץ הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליו בשל פיתוח תכנית הגרעין והטילים שלו, והמנהיג הסכים במהלך הפגישה עם דונלד טראמפ בסיגנפור לעבוד יחד למען פירוז חצי האי הקוריאני מגרעין.

למרות הפסגה ההיסטורית, מעט התקדמות נרשמה עד כה עם התעקשותה של פיונגיאנג כי על וושינגטון להקל בעיצומים המוטלים עליה, אחרי שורה של מחוות מצדה, כולל השעיית הניסויים והחזרת עשרות שרידים של חיילים אמריקנים שנהרגו במלחמת קוריאה.

גורמים אמריקניים המעורים בשיחות אומרים כי קוריאה הצפונית טרם הסכימה על לוח זמנים להשמדת הארסנל הגרעיני שלה או על חשיפת גודלו. ארצות הברית מעריכה כי היא מחזיקה ב-30 עד 60 ראשי קרב גרעיניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully