וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הרוג ופצוע מפיצוץ מסתורי במפעל צבאי סמוך לסולסברי

הפיצוץ אירע במפעל בדרום-מערב אנגליה המייצר חלקים להגנת מטוסים וספינות צבאיות. נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע. לא ברור האם יש קשר להרעלת המרגל הרוסי ובתו באמצעות גז עצבים בחודש מרץ האחרון

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

אדם נהרג ואדם נוסף נפצע באורח אנוש בפיצוץ שאירע הלילה (שבת) במפעל צבאי בדרום-מערב אנגליה. המפעל, הפועל באתר של חברת צ'מרינג בעיר ויטלשייר שליד סולסברי, מייצר חלקים להגנת ספינות ומטוסים צבאיים מפני ירי.

בעקבות הפיצוץ הוזעקו למקום כוחות חירום וצוותי כיבוי. דובר משטרת וילטשייר מסר כי "האירוע טופל ולא צפויה סכנה לאנשים באזור הקרוב". עוד נמסר מהמשטרה המקומית כי היא תנהל חקירה משותפת הרשויות הרלוונטיות לבירור נסיבות הפיצוץ.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: איראן ערכה ניסוי בטיל בליסטי לפני חידוש הסנקציות
דיווח סורי: מערכות ההגנה האוויריות פעלו נגד מטרה ממערב לדמשק
מטייל כבן 50 נהרג בנפילה ממצוק בגובה 30 מטרים בנחל חווה שבנגב

שוטרים בריטים ליד בית המרגל הרוסי סרגיי סקריפל בסולסברי ב-19 ביולי 2018. רויטרס
שוטרים בריטים מחוץ לביתו של סקריפל בסולסברי, בחודש שעבר/רויטרס

לדברי חברת צ'מרינג, לפחות אחד מהנפגעים הוא עובד בה. החברה מסרה "האתר פונה באופן מידי והתקרית הייתה תחת שליטה. כוחות החירום נמצאים במקום". עוד נמסר כי החברה פתחה בחקירת המקרה וכי היא מביעה את תמיכתה במשפחות.

בעיר סולסברי, שנמצאת במרחק של כשישה קילומטרים מהאתר, הורעלו בחודש מרץ המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו יוליה ונפגעו באופן קשה. החקירה העלתה כי בהרעלתם נעשה שימוש בגז העצבים נוביצ'וק, שעל פי ההערכה יוצר על ידי רוסיה בתקופת המלחמה הקרה. מוסקבה מצדה מכחישה כל קשר לפיתוח הגז הקטלני. שלושה חודשים לאחר מכן שני אזרחים נוספים נחשפו לגז הרעיל שאחת מהם, דאון סטרג'רס, נהרגה. לא ברור בשלב זה האם יש קשר בין מקרים אלה לבין פיצוץ המפעל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully