וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת השבעתה של ח"כית חדשה: מספר שיא של נשים בכנסת

10.8.2018 / 11:57

ניבין אבו רחמון מסיעת בל"ד תתפוס את מקומו של ח"כ ואיל יונס בכנסת שהתפטר מתפקידו ובכך יישבר שיא של נשים המכהנות בכנסות שיעמוד על 35 בסך הכל. המהלך מתבצע כחלק מהסכם רוטציה במפלגת הרשימה המשותפת

ניבין אבו רחמון, בל"ד - 10 אוגוסט 2018. פאנט
ניבין אבו רחמון, בל"ד/פאנט

ניבין אבו רחמון מסיעת בל"ד תתפוס את מקומו של ח"כ ואיל יונס בכנסת שהתפטר שלשום (רביעי) מתפקידו ובכך יישבר שיא של נשים המכהנות בכנסות ונעמד על 35 בסך הכל. המהלך מתבצע כחלק מהסכם רוטציה במפלגת הרשימה המשותפת.

במהלך הקדנציה הנוכחית שיא זה נשבר פעמיים - בפעם הראשונה עם השבעתה של ח"כ לאה פדידה מהמחנה הציוני ומאוחר יותר עם השבעתה של ח"כ פנינה תמנו שטה מיש עתיד.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: "ביקור הניחומים" של הנייה בבניין שהופצץ ברצועת עזה
70 שנה אחרי שנהרג: דיסקית של לוחם אמריקני הושבה מצפון קוריאה
כך חוסלו המחבלים ששיגרו רקטות לישראל | תיעוד תקיפת צה"ל

ח"כ לאה פדידה נשבעת במליאה, 23 באוקטובר 2017. דוברות הכנסת, מערכת וואלה!
השבעתה של ח"כ פדידה, אוקטובר 2017/מערכת וואלה!, דוברות הכנסת

כמות הנשים הגבוהה ביותר נמצאת במחנה הציוני בו ישנן עשר חברות כנסת ולאחר מכן נמצא הליכוד עם שבע ח"כיות. במפלגת כולנו וביש עתיד ישנן ארבע ח"כיות, ברשימה המשותפת שלוש, במרצ, ישראל ביתנו והבית היהודי יש שתי ח"כיות בכל מפלגה. אורלי לוי-אבקסיס, המשמשת בימים אלה בתור סיעת יחיד, חותמת את הרשימה.

בכנסת הראשונה כיהנו 12 נשים בתור חברות כנסת וכך היה גם בכנסת השנייה. בכנסת השלישית מספר הנשים עלה ל-14 אולם בכנסת הרביעית מספרן ירד לעשר ח"כיות בלבד. הכמות המעטה ביותר של ח"כיות הייתה בכנסת השביעית בה כיהנו שמונה נשים בלבד. בשנים האחרונות חלה מגמת שיפור משמעותית בכמות הנשים המכהנות כח"כיות בכנסת ובפרט החל מהכנסת ה-18.

אבו רחמון, שתיכנס לתפקידה בימים אלה, אך תושבע בתחילת מושב הקיץ בעוד כחודשיים, שימשה כמורה לאזרחות במהלך העשור האחרון. היא בשנות ה-30 לחייה, אם לשניים שמתגוררת בכפר ועיינה שבגליל ופעילה בסיעת בל"ד מגיל 17.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אורלי לוי אבקסיס. אתר הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
עומדת בראש סיעת יחיד. ח"כ לוי-אבקסיס/מערכת וואלה! NEWS, אתר הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully