וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון יציג לאמריקנים: תוכנית לחיזוק הקשרים הכלכליים עם הרשות

8.8.2018 / 10:28

פרסום ראשון: שר האוצר ייפגש בסוף החודש עם מקבילו האמריקני מנוצ'ין, שבמוקד הפגישה התוכנית שגיבש כחלון בשיתוף מדינות אירופה. במרכז התוכנית: הקמת אזורי תעשיה משותפים בגדה המערבית. "אסור להחליש את הרשות", אמר כחלון בישיבת הקבינט השבוע

שר האוצר משה כחלון נפגש עם עמיתו, שר האוצר  האמריקאי סטיבן מנוצ'ין בירושלים ה-14 במאי 2018. צלם: נעם ריבקין, מערכת וואלה! NEWS
רוצה לחזק את היחסים הכלכליים עם הרשות. כחלון ומנוצ'ין, בחודש מאי/מערכת וואלה! NEWS, צלם: נעם ריבקין

שר האוצר משה כחלון צפוי להיפגש בסוף החודש עם שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין, כשבמוקד הפגישה תעמוד תוכנית רחבה לחיזוק היחסים הכלכליים עם הרשות הפלסטינית שכחלון גיבש בחודשים האחרונים בשיתוף עם מדינות אירופה.

התוכנית כוללת הקמה של אזורי תעשייה משותפים לישראל ולפלסטינים בגדה המערבית ושדרוג משמעותי של המעברים בין הגדה לישראל כדי לשפר מעבר סחורות ובני אדם. כחלון צפוי לבקר בסוף החודש בוושינגטון, ולהיפגש עם מקבילו מנוצ'ין, וכן עם השליח המיוחד של הנשיא טראמפ, ג'ייסון גרינבלט.

עוד בוואלה! NEWS:
אבא, הגיבור שלנו: ילדיו של עמנואל מורנו כותבים על הלוחם שלא הכרתם
טראמפ מזהיר: מי שיעשה עסקים עם איראן - לא יעשה עסקים עם ארה"ב
צה"ל תקף בתגובה לירי בצפון הרצועה; חמאס: "שניים מאנשינו נהרגו"

מעבר שער אפרים 28 בנובמבר 2017. דובר ההסתדרות, מערכת וואלה! NEWS
המעברים ישודרגו. מעבר סחורות לגדה המערבית/מערכת וואלה! NEWS, דובר ההסתדרות

כחלון מנהל בשנתיים האחרונות קשר כלכלי רציף עם בכירי הרשות הפלסטינית, מתוך ראייה שמדובר באינטרס ביטחוני ישראלי. הקשרים הכלכליים הקבועים נמשכו גם בחצי השנה האחרונה שבמהלכה שורר נתק מוחלט בין הרשות ובין הבית הלבן לאחר החלטת ארצות הברית להעביר את השגרירות לירושלים.

בחודשים האחרונים כחלון ערך סבב פגישות מדיניות עם מקביליו באירופה, בצרפת, איטליה, גרמניה ושוויץ, בו הציג את התוכניות הכלכליות שגיבש עם בכירי הרשות וגייס את תמיכת אירופה. גם עם מנוצ'ין, מקבילו האמריקני, שר האוצר מקיים קשר קבוע והשניים דנו בהרחבה בתוכנית הכלכלית בפגישתם הקודמת, במאי האחרון בירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"כל סידור עם מצרים חייב לכלול את הרשות"

קידום המהלכים הכלכליים עם הרשות הפלסטינית מגיע ברקע המגעים להפסקת אש והסדרה ארוכת טווח ברצועת עזה, אותם מנהלים בשבועות האחרונים מצרים ושליח האום לאזור ניקולאי מלדנוב.

בשלב זה, קהיר עדיין מנסה להביא לפריצת דרך במגעים הפנים פלסטיניים כדי להביא לפיוס בין החמאס והרשות ולאפשר התקדמות בשיקום עזה, אך ההתפתחויות האחרונות עוררו חשש ברמאללה מכך שיקודם מתווה בהסכמת ישראל והחמאס, מבלי לשתף את הרשות הפלסטינית, שיכלול הקלה על חיי האזרחים בעזה וקידום יוזמות כלכליות בתמורה להפסקת אש ארוכת טווח.

ביום ראשון, הקבינט המדיני ביטחוני דן במגעים להפסקת אש והסדרה, וגם בדיון זה כחלון קרא לחזק את הקשר הכלכלי עם הרשות הפלסטינית . "אסור להחליש את הרשות. דווקא עכשיו צריך ליזום מהלכים כלכליים. כל סידור עם מצרים חייב לכלול את הרשות כי אחרת מעבירים מסר שטרור זה הדרך הנכונה", כחלון אמר בדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully