וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 5 טבעה למוות בג'קוזי במגדל שבצפון; מפעילי הצימר עוכבו לחקירה

אביטל רחלי נזרית, בתו הצעירה של רב קהילת "עטרת רחל" ברחובות, טבעה בצימר שפעל ללא רישיון ומותה נקבע בבית החולים. כמה ממפעילי המקום עוכבו לחקירה. בעקבות גל המקרים נשיא המדינה פרסם סרטון שבו הוא קורא להורים להשגיח על ילדיהם במקורות המים

צילום: דוברות בית הנשיא, עריכה: איתי עמרם ושניר דבוש

אביטל רחל נזרית, ילדה בת חמש מרחובות, טבעה למוות היום (שני) בג'קוזי בצימר במגדל שליד הכנרת. חובשים ופרמדיקים של מד"א ביצעו בה פעולות החייאה והעניקו לה טיפול רפואי במקום. בהמשך נקבע מותה בבית החולים פוריה.

כמה מבני המשפחה שמפעילה את וילת האירוח שבה היא טבעה עוכבו לחקירה בתחנת המשטרה בטבריה. מפרטים ראשונים עולה שלמקום אין רישיון עסק. המקום החל לפעול על אף שנפתחו הליכים נגדו בוועדה לתכנון ובנייה ושנאמר למפעילים שאסור להפעיל אותו. בוילה שישה חדרי אירוח ובמקום התארחו משפחות מרחובות ומירושלים.

אביטל היא הבת הצעירה מבין ששת אחיה, בתם של הרב אריאל ושירה נזרית. הרב, השייך לשושלת משפחת אבוחצירא. הוא רבה של קהילת "עטרת רחל" בשכונת מקוב ברחובות. הלווייתה צפויה להתקיים היום בחצות. "אסון כבד נפל הקהילה שלנו", אמרו קרובי המשפחה, "אריאל בנה כאן קהילה ועסוק במתן שיעורי תורה, את רוב חייהם הם מקדישים למען אחרים".

לקריאה נוספת:
כשהמוות מכה מתחת לאף: הצלקות של ההורים שילדיהם טבעו לנגד עיניהם

אביטל רחלי נזרית בת ה-5 שטבעה למוות בצימר במגדל, 6 באוגוסט 2018. רחובות NEWS, מערכת וואלה! NEWS
"אסון כבד בקהילה שלנו". אביטל/מערכת וואלה! NEWS, רחובות NEWS

ראש העיר רחובות, רחמים מלול, ספד לאביטל ואמר כי הוא "משתתף בצער משפחת נזרית, מכיר מקרוב את המשפחה ואת אב המשפחה הרב אריאל. זה אסון כבד למשפחה, לקהילה ולעיר".

חובש מד"א שהיה בזירת הטביעה סיפר: "הילדה שכבה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה סמוך לבריכה. יחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ והכוננים הנוספים שהוזנקו למקום ביצענו בה פעולות חייאה מתקדמות" שיחזר. החובש הוסיף כי הילדה "פונתה במצב אנוש תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים".

מתחילת 2018 טבעו למוות 30 ילדים ב-61 אירועי טביעות ילדים - לא כולל המקרה הנוכחי. הנתונים כוללים את הרוגי אסון צפית. מפילוח מקרי המוות עולה כי מרביתם טובעים ממש "מתחת לאפם" של הוריהם. לפי נתוני ארגון "בטרם" מדובר בעלייה של יותר מ-100% בהשוואה למקרי הטביעות בשנה שעברה.

עוד באותו נושא

16 מקרי מוות, מטרים ספורים מההורים: מכת טביעות הילדים בבריכות

לכתבה המלאה
הג'קוזי בו טבעה בת ה-5 ה-6 באוגוסט 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
הג'קוזי בו טבעה אביטל רחל נזרית, היום/מערכת וואלה! NEWS, -
בת חמש טבעה במגדל 6 ביוני 2018. דוברות משטרה, מערכת וואלה! NEWS
מתחילת 2018 טבעו למוות 29 ילדים. זירת הטביעה בצימר במגדל/מערכת וואלה! NEWS, דוברות משטרה

"אסור לנו להתפשר על שלומם של ילדינו"

בתוך כך, בעקבות העלייה הדרמטית במספר טביעות ילדים מתחילת השנה, שפורסמה בסדרת כתבות בוואלה! NEWS, החליט נשיא המדינה ראובן ריבלין להצטרף למאבק להצלת חיי ילדים מגל הטביעות. בסרטון שפרסם, קורא הנשיא להורים להגביר את השמירה ולמקד את תשומת לב ההורים על ילדים כשהם בקרבת מקור מים.

"אסור לנו להתפשר על שלומם ובטיחותם של ילדינו. יקיריי, אני פונה אליכם כי אני מודאג מהעלייה החדה במקרי הטביעות בחודשים האחרונים. אני מודאג כי בחודשים יוני ויולי לבדם איבדו שמונה ילדים את חייהם, במהלכו של מה שתוכנן להיות בילוי נעים ושמח", אמר בדאגה הנשיא ריבלין.

ריבלין ציין כי הסטטיסטיקה המדאיגה הזו היא "דגל שחור, איום מתנוסס המחייב אותנו להתעורר בקרבת כל מקור מים. אסור לנו לשכוח את הסכנה העורבת לפתח. אנחנו צריכים לפתח את המודעות שהמים יכולים להיות גם מקום של אסון". הוא הוסיף: "אל תוותרו ותתפשרו. הקפידו על גדר ושער נעול לפני כל בריכה, על השגחה צמודה, רחצה בחופים מוכרזים בלבד ועל הישמעות להוראות המצילים".

בת חמש טבעה במגדל 6 ביוני 2018. דוברות מד"א, מערכת וואלה! NEWS
"הקפידו על גדר ושער נעול לפני כל בריכה". כוחות בזירת האירוע/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מד"א

קריאתו של הנשיא ריבלין מצטרפת לקמפיין רחב ביוזמת התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים בהובלת משרד הבריאות, במטרה להעלות מודעות ולהציל חיים.

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ויו"ר התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים, אמר כי הם "מודים לנשיא המדינה שנרתם לסייע לקמפיין למניעת טביעות. ריבוי מקרי הטביעות בשנה האחרונה מעורר דאגה". לדבריו, במשרד הבריאות "רואים כי בחלק גדול מהמקרים מדובר בטביעה בבית ובסביבתו, ובמרבית המקרים מדובר במוות שניתן היה למנוע".

בהכנת הידיעה השתתפה רויטל בלומנפלד

(עדכון ראשון: 17:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully