וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 מקרי מוות, מטרים ספורים מההורים: מכת טביעות הילדים בבריכות

מאז תחילת השנה הוכפל היקף הטביעות בבריכות פרטיות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. אחרי שמסע ההסברה בעניין שכחת ילדים בכלי הרכב הוביל לצמצום התופעה, קמפיין חדש ינסה להיאבק במה שהפך למכת מדינה של קיץ 2018. על הפרק: הגברת תשומת לב ההורים וגידור הבריכות הביתיות

ג'ינגל: הרשות הלאומית לבטיחות ילדים, עריכה: יאיר דניאל

טביעתו למוות של פעוט בן שלוש אתמול (ראשון) בבריכה בצימר ביבנאל היא המקרה ה-25 מתחילת השנה של מה שמסתמן כמכת מדינה - טביעת ילדים ופעוטות. בשבועיים האחרונים נפגעה תינוקת בשנה מקריית גת באורח קשה לאחר שטבעה בביתה בדלי מים שיועד לשטיפת הרצפה; ובתקרית נוספת מתה ילדה בת עשר בטביעה בבריכת מלון בים המלח.

בשמונת החודשים האחרונים מתו 16 ילדים בטביעה בקרבת הוריהם או בני משפחה אחרים - בכמה מקרים אף במרחק של מטרים ספורים. תשעה מקרי מוות נוספים הנכללים במניין המקרים מתחילת השנה הם חניכי מכינת "בני ציון" שטבעו בשיטפון בנחל צפית, באפריל.

לקריאה נוספת:
למרות עלייה בטביעות ילדים: תקנות בטיחות הבריכות לא נאכפות

נודל בבריכת שחייה. ShutterStock
התמקדות בסכנת הבריכות הפרטיות. אילוסטרציה/ShutterStock

על פי נתוני ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, מספר מקרי המוות מטביעה במקור מים עד סוף חודש יוני היה כפול מזה שבתקופה המקבילה אשתקד. בארגון וכן בדיוני הוועדה לזכויות הילד בכנסת התריעו בחודש מאי האחרון כי ממדי תופעת המוות בטביעה מתקרבים לאלה של תופעת שכחת הילדים בכלי רכב בשנה שעברה, שהודות למסע הסברה בנושא הצטמצמה בקיץ הנוכחי.

עוד באותו נושא

אסון בגליל התחתון: בן 3 טבע למוות בבריכה של צימר ביבנאל

לכתבה המלאה

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות ויו"ר התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים מסר בתגובה כי "ריבוי מקרי הטביעות בשנה האחרונה מעורר דאגה. אנו רואים כי בחלק גדול מהמקרים מדובר בטביעה בבית ובסביבתו, ובמרבית המקרים מדובר במוות שניתן היה למנוע. בעקבות כך, הוחלט לשים את מניעת הטביעות בקרב הילדים בראש סדרי העדיפויות של התוכנית הלאומית לבטיחות ילדים". לדבריו, "מדינות שונות שבחרו ליישם תכנית לאומית בנושא, הצליחו לצמצם את מספר ההיפגעויות. משרד הבריאות נבחר להוביל את התכנית וביחד עם משרדי החינוך, הכלכלה, הרווחה, והרלב"ד מתבצעת פעילות רב מערכתית לקידום בטיחות ילדים. באחריות כולנו להפחית את מקרי הטביעות ולדאוג לבטיחות הילדים שלנו".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully