וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפות ביוון: השר לביטחון הפנים התפטר עקב כשלי הרשויות

3.8.2018 / 20:30

השר ניקוס טוסקאס הודיע לראש הממשלה ציפראס על התפטרותו לאחר שספג ביקורת קשה על התמודדות משרדו עם השריפות, שבהן נספו 87 בני אדם. באופוזיציה טענו כי המשטרה שבאחריותו כשלה בתפקידה ועיכבה פרסום על ההרוגים

עריכת וידאו:ניר חן

השר לביטחון הפנים ביוון התפטר היום (שישי) מתפקידו בעקבות השריפה הקטלנית באזור אתונה, שבה נהרגו 87 בני אדם בחודש שעבר. השר ניקוס טוסקאס התפטר לאחר ימים שבהם הגן על הדרך שבה התמודדו הרשויות עם השריפה, בעוד שאלו היו נתונות לביקורת רבה על פעילותן תחת אחריותו.

לפי הצהרת הממשלה, ראש הממשלה אלכסיס ציפראס נפגש עם טוסקאס וקיבל את התפטרותו. בציוץ בטוויטר הודה ציפראס לשר על "האומץ" שגילה בהתפטרותו. "אני מודה לו בחום על היושרה והמסירות שהפגין בכך שעזב את תפקידו", כתב ראש הממשלה.

טוסקאס וגורמי ממשל נוספים ספגו ביקורת קשה מהאופוזיציה ביוון בעקבות המענה שסיפקו הרשויות לשריפה. ביקורת רבה הופנתה בעיקר להתנהלותו במסיבת עיתונאים לאחר השריפה, שבה סירב להודות כי היו כשלים בהתמודדותו עם מצב החירום.

לקריאה נוספת:
שריפות ענק באזור אתונה: עשרות נספו; ישראל הציעה סיוע
"ראו את סופם קרב והתחבקו": ביוון מחפשים אחרי ניצולים מהשריפות

שריפות ביוון. AP
השריפה באזור אתונה, ביולי/AP

מבקריו של טוסקאס התמקדו בהיעדרו של פינוי רשמי של תושבי העיירה מאטי, הממוקמת כ-29 קילומטרים מאתונה, לפני שהלהבות הגיעו לבתיהם. כמו כן, נטען כי המשטרה אפשרה לרוכבי אופנועים להיכנס לאזור השריפה וכי עיכבה את ההודעה על ההרוגים הראשונים באסון. בתחילה טען טוסקאס כי השריפות הן תוצאה של הצתות, על אף שראיות מאוחרות יותר הראו כי הסיבה היא ככל הנראה רשלנות של אדם שניסה לשרוף שאריות גזם בגינתו.

מוקדם יותר היום הודיעה הממשלה כי הרשויות יתחילו בקרוב להרוס גדרות ומבנים בלתי חוקיים במחוז אתונה, היות שלפי גורמים רשמיים, מניין ההרוגים הגבוה נגרם גם כתוצאה מבנייה לא בטיחותית וללא אישורים מתאימים. השר להגנת הסביבה גיורגוס סטאטקיס אמר בריאיון לאחת מתחנות הרדיו ביוון כי 61 מבנים, בעיקר גדרות לא חוקיות, יוסרו מאתרים שונים בחופים, בנחלים ובאזורים שמיועדים לנטיעת עצים לצורך ייעור מחדש.

השריפה באזור מאטי הייתה הקטלנית זה שנים. מאות בני אדם נמלטו לאזור החופים שבדרום יוון, אך הלהבות הגיעו גם לאזור זה. בעקבות העשן הסמיך שעלה מהאזור המיוער שנשרף, רבים נאלצו לשחות בים כדי להימלט מהאש. רבים מהניצולים שהו שעות ארוכות במים לפני שחולצו בידי משמרה החופים היווני וסירות דייגים. חלקם טבעו למוות.

עוד באותו נושא

"גופות ומכוניות שרופות": אבל ביוון בשל השריפות הקטלניות

לכתבה המלאה
אנשים במים בזמן שריפה יוון. רויטרס
ניצולים במים לאחר שנמלטו מהאש במאטי/רויטרס
תצלום אווירי מנזקי שריפת הקוצים במאתי, יוון. רויטרס
נזקי השריפות בחופי יוון/רויטרס
שריפת קוצים באתונה, יוון 24 ביולי 2018. רויטרס
נזקי השריפות באזור אתונה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully