וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראו את סופם קרב והתחבקו": ביוון מחפשים אחרי ניצולים מהשריפות

צוותי ההצלה ממשיכים לחפש אחר תושבים ותיירים שחלקם ברח לים בניסיון להציל את עצמם מהאש, שגבתה את חייהם של 79 איש. ברחובות ערי החוף מתגלה הנזק הרב שהותירו הדליקות, וגופות שרועות בצדי הדרכים. "זה קרה מהר מאוד, האש הקיפה אותנו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

לפחות 79 בני אדם נהרגו בשריפות הענק שפרצו סביב אתונה, ועל פי ההערכות מניין הקורבנות עוד צפוי לעלות. זאת בזמן שצוותי החילוץ ממשיכים היום (רביעי) בסריקות אחר קורבנות נוספים ואחרי ניצולים. חלק מהגופות נמצאו כשהן שרועות בצדי הדרכים, וברחובות נמצאו מכוניות שנמסו מחום האש שהתפשטה מהרוחות העזות, שמהירותן הגיעה ל-80 קמ"ש.

באחד המקרים נמצאו 26 בני אדם ללא רוח חיים, בהם ילדים, כשחלקם מחובקים אחד עם השני. על פי ההערכה, הם רצו אל מעלה הצוק המשקיף אל הים באזור העיירה מאטי כדי לברוח מהלהבות. "מתוך אינסטינקט, כשראו את סופם קרב, הם התחבקו", מסר ראש הצלב האדום של יוון, ניקוס אקונומופולוס, לרשת סקיי היוונית.

מאטי, הממוקמת כ-29 קילומטרים ממזרח לעיר הבירה, היא מוקד השריפה ובימי שגרה מהווה יעד פופולרי עבור תיירים, במיוחד פנסיונרים ומשפחות בחופשות החגים.

לקריאה נוספת:
שריפות ענק באזור אתונה: יותר מ-60 איש נספו; ישראל הציעה סיוע

נזקי שריפת הענק ליד אתונה, יוון, 24 ביולי 2018. רויטרס
מכוניות שרופות באזור אתונה, היום/רויטרס

אחד מהניצולים בשריפה, ניקוס סטרברינידיס, הגיע לבית הקיט שלו עם אשתו לקראת הגעתה הצפויה של בתם. הם היו יחד עם עוד ארבעה מחבריהם בעת שפגשו בשריפה: "זה קרה מהר מאוד. האש הייתה רחוקה מאיתנו, ואז גיצים עפו לעברנו, לפני שהאש כולה הקיפה אותנו".

הארבעה שחו משם כדי לברוח מהעשן, אך הרוחות העזות סחפו אותם הרחק מהחוף. "לא יכולנו לראות כלום", תיאר. לדבריו אחת הנשים בחבורה ובנה של אישה נוספת טבעו למוות. שאר החבורה שהתה במים במשך שעתיים לפני שחולצה לבסוף על ידי סירת דיג עם צוות מצרי. "אני אסיר תודה בשבילם", אמר סטרבינידיס. "הם קפצו למים עם הבגדים על גופם. הם הכינו לנו תה ושמרו על חום גופנו".

עוד באותו נושא

"גופות ומכוניות שרופות": אבל ביוון בשל השריפות הקטלניות

לכתבה המלאה
עריכה: איתי עמרם

בנוסף למאטי, פרצו שריפות גם במוקדים נוספים, זאת על רקע גל החום הפוקד את המדינה. אלו הן השריפות הקטלניות ביותר במדינה בעשור האחרון. ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס הכריז אתמול על שלושה ימי אבל לאומיים לזכר הנספים.

נזקי שריפת הענק ליד אתונה, יוון, 24 ביולי 2018. רויטרס
נזקי שריפת הענק ביוון, היום/רויטרס
תמונת לווין ממוקדי השריפות ביוון 24 ביולי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
השריפה כפי שהיא נראתה מהאוויר/מערכת וואלה! NEWS, -

כוחות החירום השתמשו בסירות ובמסוקים כדי לפנות את האנשים מחוף הים, בהם אזרחי יוון ותיירים. עדי ראייה סיפרו ל"רויטרס" כי הם ראו גבעה שלמה של בתים שנשרפה בלהבות בסמוך לאתונה. ראש עיירה מקומי דיווח על לפחות מאה בתים ו-200 כלי רכב שעלו באש. "למרבה המזל הים היה שם והלכנו לים, כי הלהבות רדפו אחרינו כל הדרך לתוך המים", סיפר קוסטס לגנוס, תושב מאטי. "האש צרבה את הגב שלנו וצללנו לתוך המים... אמרתי 'אלוהים אדירים', אנחנו צריכים לברוח כדי להציל את עצמנו".

ממשלת יוון ביקשה סיוע דחוף מחברותיה לאיחוד האירופי כדי להתמודד עם השריפות. ספרד וקפריסין כבר נענו לקריאה והציעו סיוע מטעמן. גם הרשויות בישראל הציעו סיוע, אך שלטונות יוון הודו על ההצעה ונענו כי הם השתלטו בשלב זה על השריפות.

אנשים במים בזמן שריפה יוון. רויטרס
אנשים שנמלטו מהשריפה לתוך המים/רויטרס
שריפת קוצים באתונה, יוון 24 ביולי 2018. רויטרס
יוון, אתמול/רויטרס
שריפות ביוון. AP
יוון, אתמול/AP
שריפות ביוון. רויטרס
יוון, אתמול/רויטרס
שריפות ביוון. רויטרס
יוון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully