וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בממשל: טראמפ מקים צוותי יועצים לקראת חשיפת "עסקת המאה"

3.8.2018 / 7:00

בכירים בבית הלבן מסרו כי נשיא ארה"ב מגייס מומחים שייסיעו בהצגת ההצעה האמריקנית להסכם קבע בין ישראל לרשות הפלסטינית. למרות הרמזים על תוכנית שתהייה המקיפה והמלאה שהוצעה אי פעם, טרם פורסמו פרטים על אודותיה

צילום:רויטרס עריכת וידאו: ניר חן

גורמים רשמיים בארצות הברית מסרו הלילה (שישי) כי ממשל טראמפ החל לפעול כדי לאייש צוות מדיניות למזרח התיכון במטרה לחשוף את תכנית השלום עבור ישראל והפלסטינים. הגורמים כינו את התכנית כ"מסתורית". המועצה לביטחון לאומי פנתה בשבוע שעבר לכמה סוכנויות במטרה לגייס מתנדבים לצוות שיעבוד עבור יועציו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ האחראי על הסדר השלום יחד עם יועצו ג'ארד קושנר וכן השליח המיוחד למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט - כך לפי הגורמים.

הם הוסיפו כי הצוות, שיוקם במטרה לארגן את הצגתה הפומבית של תכנית השלום וכן יתאם את המשא ומתן שצפוי להגיע בעקבותיה, יכלול שלוש יחידות: אחת שתתמקד בפרטים הפוליטיים והביטחוניים, אחת שתתרכז בהיבטים הכלכליים ואחת נוספת שתעסוק בקשרים האסטרטגיים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: ארה"ב חשפה מרגלת שפעלה בשגרירות שלה ברוסיה במשך עשור
זימבבואה: הנשיא המכהן גבר על מנהיג האופוזיציה - וזכה בבחירות

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מתייחס לביטול הפסגה עם צפון קוריאה בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 24 במאי 2018. רויטרס
פרטי התוכנית טרם נחשפו. טראמפ/רויטרס

הקמת הצוות המיוחד בבית הלבן היא העדות הראשונה זה חודשים להתקדמות תוכנית השלום שיציע טראמפ לישראל ולרשות הפלסטינית. למרות שגורמים בממשל טראמפ הבטיחו במשך זמן רב תוכנית שתהייה המקיפה והמלאה שהוצעה אי פעם, טרם פורסמו פרטים על אודותיה בידי אף גורם רשמי המעורב במו"מ.

מועד פרסום פרטי התוכנית טרם הוחלט. מחלקת המדינה, הפנטגון, סוכנויות המודיעין והקונגרס התבקשו לסייע בגיוס אנשי צוות. הסוכנויות לא הגיבו לבקשה למסור פרטים על ההכנות, אך נמסר כי הן "מרחיבות את המשאבים לקראת השלמת הפרטים של תוכנית אסטרטגית להסכם ארוך טווח". מהבית הלבן נמסר כי התוכנית תתמקד בפרטים עניניים, באופן שיוכל לגייס תמיכה ציבורית רבה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully