וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 35 שנות שירות: סגן המפכ"ל זוהר דביר פורש מהמשטרה

2.8.2018 / 9:24

דביר שימש בעבר מפקד הימ"מ, מפקד מחוז צפון וראש אגף תמיכה לוגיסטית במשטרה. "תרם רבות לביטחון המדינה בכל תפקיד", אמר עליו אלשיך. לאחר פרישתו נותר ניצב יורם הלוי מועמד יחיד מתוך המשטרה לתפקיד המפכ"ל הבא

צילום: יותם רונן, עריכה: איתי עמרם

סגן המפכ"ל ניצב זוהר דביר הודיע היום (חמישי) למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך על רצונו לפרוש מהשירות . ניצב דביר שירת לאורך שלושה וחצי עשורים במגוון תפקידי פיקוד וליבה, ובין היתר כיהן באחד התפקידים החשובים והרגישים ביותר במערכת הביטחון - מפקד הימ"מ.

אלשיך, נענה לבקשתו של ניצב דביר להתחיל תהליך של פרישה. מאז סוף שנת 2015, מכהן דביר כסגן המפכ"ל, תפקיד שהורחב והתעצם בתקופתו והפך בפועל לסמפכ"ל למבצעים ומפקד בפועל על יחידות הביצוע של משטרת ישראל: מחלקת המבצעים, היחידה האווירית, יחידת המו"מ.

עוד בוואלה! NEWS:
דרמה בבית המשפט: העליון זיכה אדם שהורשע ברצח
נציגי הדרוזים על מתווה נתניהו: "נוצרה הזדמנות לתקדים היסטורי"
בת 40 מהעיר אלעד נהרגה בתאונת דרכים באלפים הצרפתיים

זוהר דביר, ראש את"ל במשטרה, מאי 2011. מגד גוזני
דביר/מגד גוזני

כרגע נותר מתוך המשטרה מועמד בודד להחלפת אלשיך והוא ניצב יורם הלוי מפקד מחוז ירושלים. אולם, בימים האחרונים עלה גם שמו של מפקד מג"ב קובי שבתאי כמי שעשוי להיות מועמד לתפקיד המפכ"ל למרות שהוא ניצב יחסית צעיר, ולא כיהן כמפקד מחוז במשטרה. ניצב דוד ביתן מפקד מחוז תל אביב עשוי להחליף את דביר בתפקיד הסמפכ"ל.

אלשיך אמר לאחר הודעתו של דביר כי הוא "קצין ערכי ועתיר ניסיון, בעל רקורד מבצעי מרשים שלאורך השנים תרם רבות לביטחון המדינה בכל תפקיד אותו ביצע. לא הייתה שום משימה שבוצעה על ידי זוהר שלא מתוך שליחות ולויאליות לארגון. האצילות שנדרשה בשלבי ניהול השינוי, הוכיחה את הרמה הערכית הגבוהה של זוהר ואת העמדת טובת הארגון מעל לכל שיקול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
רוני אלשיך בטקס החלפת מפקד מחוז מרכז, 8 בינואר 2018. ראובן קסטרו
אלשיך/ראובן קסטרו

מאז גיוסו שירת שנים בימ"מ במגוון תפקידים עד לפיקוד על היחידה. דביר שימש מפקד מרחב עמקים, סגן מפקד מחוז צפון, ראש אגף תמיכה לוגיסטית, מפקד מחוז צפון ובתפקידו האחרון כאמור כסגן המפקח הכללי של משטרת ישראל. "כבר היום החברה בישראל, המשטרה ומדינת ישראל קוצרים את פירות ההצלחה בירידה משמעותית בתחומי הפשיעה השונים", אמר דביר. אני מביט לאחור על 35 שנות שירותי בסיפוק גדול ובתחושת מיצוי עם מבט קדימה לאתגרים חדשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully