וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבאי מסרב להתנצל בפני ברושי - שמאיים בתביעה בסך 300 אלף שקל

30.7.2018 / 21:06

יו"ר המחנה הציוני דחה את איומי חבר הכנסת שהופנו נגדו טענות על תקיפה מינית: "מרחב ציבורי בטוח ומוגן לנשים הוא מטרה שנמשיך להילחם עליה". ברושי איים בתביעה של 300 אלף שקלים. עורך דינו טען: "ביצעת בו לינץ' ציבורי מחפיר"

צילום: ארכיון וואלה!NEWS

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי סירב הערב (שני) להיענות לאולטימטום שהציב לו ח"כ איתן ברושי, שדרש כי יתנצל על כך שכינה אותו "עבריין מין". "מרחב ציבורי בטוח ומוגן לנשים הוא מטרה שנמשיך להילחם עליה. ניסיונות ההפחדה לא ישפיעו בעניין", אמר גבאי, וגורמים בסביבתו הדגישו כי דרישת ההתפטרות מברושי, בעקבות עדות חדשה על תקיפה מינית, עומדת בעינה. מוקדם יותר היום ברושי דרש מגבאי למחוק ציוץ שבו האשים אותו ב"מעשים מבישים" וכינה אותו "עבריין מיני" עד השעה 21:00 בערב, ולאחר שגבאי סירב להיענות לדרישה ברושי הודיע, באמצעות עורך דינו אילן בומבך, כי הוא מתכוון להגיש נגדו ביממה הקרובה תביעת דיבה בסך של 300 אלף שקלים.

אתמול פורסמה בחדשות 10 עדות של אישה המתארת מקרה מלפני כ-15 שנה שבו הותקפה, לדבריה, על ידי ברושי. באותה תקופה היה ברושי ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, בעת שהשניים השתתפו ב"מעין סמינר". המתלוננת טענה, במכתב אנונימי ששיגרה לגבאי, כי ברושי "לא נתן לי לצאת מהמעלית ולמעשה תקף אותי, תוך שהוא נוגע באיברי האינטימיים ולא נתן לי לצאת". לדבריה, היא דיווחה על המקרה בזמנו לממונה עליה, שאף קיים שיחת נזיפה עם ברושי. עדות זו מצטרפת למקרה נוסף שאירע לפי פחות משבועיים, במהלכו נגע ברושי בישבנה של ח"כ איילת נחמיאס-ורבין במהלך סיור שקיימה המפלגה בעוטף עזה. גבאי נזף אז בברושי, שהתנצל בפני נחמיאס ורבין שקיבלה את התנצלותו.

עוד בנושא:
עקב עדות נוספת על הטרדה: גבאי דורש מח"כ ברושי לפרוש מהכנסת

יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי בוועידת איפא"ק ב-5 במרץ 2018. ג'ון בואל, מערכת וואלה! NEWS
"ניסיונות ההפחדה לא ישפיעו". גבאי/מערכת וואלה! NEWS, ג'ון בואל

פחות משעה וחצי אחרי פרסום העדות החדשה אתמול גבאי, ששוהה בחופשה פרטית בחו"ל, צייץ כי הוא משעה את ברושי מכל פעילות ודרש ממנו לפרוש מהכנסת. "אין לעברייני מין מקום ברחוב או בכנסת", כתב. ברושי לעומת זאת, מכחיש מכל וכל את המקרה והבהיר כי הוא אינו מתכוון להתפטר אלא להילחם על חפותו. הבוקר, ברושי דרש מגבאי לפרסם עד לשעה 21:00 ציוץ בטוויטר בו הוא חוזר בו לאלתר מהודעת ההשעיה, שלטענתו נעשתה לא בסמכות ובניגוד לחוקת מפלגת העבודה, ואיים לשגר אליו תביעת דיבה וכן לפעול נגד ההשעיה במוסדות המפלגה.

לאחר שגבאי לא נענה לאולטימטום, שיגר אליו ברושי מכתב התראה לפני תביעה בו הוא דורש מגבאי למחוק את הציוץ, ומתייחס ספציפית לביטויים "מעשים מבישים" ו"עבריין מין" וטוען שמדובר בלשון הרע. "המעשה שעשית כלפי מרשי - לא ייעשה, והוא חמור מאין כמוהו. אתה פשוט ביצעת בו לינץ' ציבורי מחפיר, כאשר הנזק הינו מוחמר במיוחד, משום שהדבר יצא מפיו של יו"ר המפלגה", כתב עורך הדין בומבך במכתב ההתראה. "'הספיקה' לך העובדה שפלונית שלחה אליך מכתב, וכן שיחה עם ה'ממונה' של המתלוננת, על מנת לראות באמור במכתב משום מעשה שהיה ונברא".

עוד באותו נושא

ח"כים בעבודה: קיבלנו עוד פניות באשר להתנהגותו של איתן ברושי

לכתבה המלאה
ח"כ איתן ברושי, חתונת יולי אדלשטיין. יוני 2016. ראובן קסטרו
דרש התנצלות עד השעה 21:00. ברושי/ראובן קסטרו

במהלך היום חברי כנסת נוספים מהמפלגה טענו כי קיבלו לידיהם פניות נוספות בנוגע להתנהגותו של חבר הכנסת כלפי נשים בעבר, וגם באיגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית הגיע מידע על מקרים נוספים. לטענת אחד מאותם מחברי הכנסת שקיבל פניות בנושא, לא מדובר בתלונות אלא בדיווחים בלבד מהם עלה החשד להתנהגות בלתי הולמת.

עם זאת, ברושי, באמצעות בא כוחו עו"ד בומבך, טוען כי מדובר בניסיון חיסול על רקע פוליטי שמגיע ממתנגדיו של ברושי במפלגה. אלדד יניב, הבא בתור ברשימת העבודה במידה שברושי יתפטר בסופו של דבר, צייץ בחשבון הטוויטר שלו הערב: "התאפקתי, יגידו שאני בעלי עניין - שיקפצו לי. תקשיב ברושי. המכתב מפרט אירוע מדויק. עם מעורבים נוספים. תפסיק לבלבל את המוח שאתה לא זוכר. לך לעשות פוליגרף. תביא תצהיר מהממונה".

הקריאה להתפטרותו של ברושי עלתה מרוב חברות הכנסת במפלגת העבודה. ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) אמרה בראיון למהדורת וואלה! NEWS כי "הוא צריך להתפטר מבחינה ציבורית, ולא משפטית", וכי "לפי מה ששמענו זו עדות על תקיפה מינית. מי שמואשם על ידי אישה בעדות כזו לא צריך להיות בכנסת. אני לא מגנה על ציטוטים של אחרות ואחרים. צריך להאמין לנאשמות. במישור הציבורי יש כאן מחיר שצריך לשלם".ח"כ מיכאלי אף הבהירה כי המצב שונה מזה שנוצר לאחר המקרה בו פורסם כי ח"כ ברושי נהג באופן בלתי הולם בחברת מפלגתו איילת נחמיאס ורבין. "זה מצב שונה בתכלית", קבעה. "ח"כ נחמיאס לא דיברה על הטרדה מינית אלא על התנהגות בלתי הולמת מכוערת וגסה אבל אחרי שגבאי פנה אליו הוא התנצל אישית ופומבית והיא קיבלה את ההתנצלות. אם לא היתה מקבלת אותה היינו במקום אחר. בהינתן שלא היה מדובר בפגיעה מינית וביחסי כוחות הוא לקח אחריות והיא קיבלה את התנצלותו לא היה צורך בהתפטרותו".


(עדכון ראשון: 20:16)

הציוץ שברושי דרש שיימחק:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully