וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתתי לו להתקדם - ויריתי": האזרח שירה במחבל באדם משחזר

אסף רביב יצא לרכוב על אופניים עם חברו כשזיהה המולה, שאותה חשב לתגרה. כשהבחין בכתמי הדם על חולצת המחבל הוא כבר נדקר בעצמו - אך הספיק להגיב. "אמרתי לאשתי: 'דקרו אותי, תזמיני משטרה'"

באדיבות דובר צ"הל

פיגוע דקירה באדם - עדכונים שוטפים:

- בשעה 21:10 חדר מחבל ליישוב אדם ודקר שני בני אדם
- מהזירה פונו שני פצועים - גבר בן 58 במצב קשה ופצוע אנוש שלאחר מכן מת מפצעיו
-הנרצח בפיגוע: יותם עובדיה, בן 31 תושב אדם
- אזרח ירה לעבר המחבל ונטרל אותו בזירה, מצבו קל
- חמאס: תגובה טבעית לפשעי הכיבוש
- המחבל: בן 17 תושב הכפר כובר שבאזור רמאללה

אסף רביב, האזרח שירה למוות במחבל שרצח את יותם עובדיה בהתנחלות אדם (גבע בנימין) הסמוכה לירושלים, שחזר הבוקר (שישי) את החלטתו לשלוף אקדח לעבר הדוקר. המחבל, מוחמד טארק יוסף בן ה-18, הצליח לחדור את גדר האבטחה המקיפה את היישוב כשסכין בידיו ולאחר מכן דקר למוות את עובדיה, בן 31, ופצע באורח קשה גבר נוסף בן 58.

בעת הפיגוע רביב יצא לרכוב על אופניו עם חברו. "העמדתי את האופניים על האוטו כדי לנסוע למקום אחר, ואז אני שומע צעקות ורואה המולה בסמטה", שחזר רביב. "אמרתי שאלך לראות מה קורה, ותוך כדי שאני מתקדם יש לי בתיק גם את האקדח. כשאני מתקרב לסמטה, המחבל מגיע מולי ואני עדיין בטוח שזה מכות של שכנים".

בשלב זה, הוסיף רביב: "אני רואה על החולצה הלבנה כתמים של דם, רואה ישר שמשהו לא בסדר. איך שאני מצליח להבין שמשהו לא תקין, הוא שולף סכין ודוקר אותי בכתף".

עוד בנושא:
"מישהו רץ אלי מדמם, פתאום הבנתי שזה מחבל": תושבי אדם משחזרים
הודעתו האחרונה של המחבל: "בעזה סובלים - והעם הפלסטיני שותק"

אסף רביב, תושב התנחלות אדם שירה במחבל הדוקר. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
"כשאני מצליח להבין שמשהו לא תקין - הוא שולף סכין". רביב/מערכת וואלה!, ללא קרדיט
זירת הפיגוע ביישוב אדם. TPS, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע באדם, אמש/מערכת וואלה! NEWS, TPS

רביב הצליח לברוח משם תוך כדי ששלף את האקדח לעבר המחבל, שנשען על אחת מהמכוניות שחנו בסמוך לשם. "יריתי ירייה אחת. הוא נשאר עומד ונתתי לו להתחיל להתקדם כדי שיהיה לי יותר סיכוי לפגוע בו. ואז נתתי לו עוד שני כדורים. הוא נפל. מבחינתי סיימתי לירות, והיה לי גם מעצור בנשק שתפעלתי", סיפר.

רביב נפצע באורח קל וטופל על ידי צוות מד"א בזירה, בטרם פונה לבית החולים שערי צדק שבירושלים. "התחילו לבוא אנשים ומבחינתי האירוע הסתיים", אמר רביב. "אשתי יצאה ושאלה מה קרה. אמרתי לה: 'דקרו אותי, תזמיני משטרה'. התחילו להגיע המון אנשים ורבש"צ היישוב".

זירת הפיגוע:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבל, מוחמד טארק יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר פשט צה"ל על בית המחבל בכפר כובל שליד רמאללה. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח על עימותים במקום. כוחות הביטחון ערכו סריקות וחסימות בכניסה לכפרים הסמוכים ליישוב, כדי לשלול הימצאות מחבל נוסף ולאיתור סייענים. בעקבות האירוע בצה"ל הוחלט לתגבר את פיקוד המרכז בשני גדודים נוספים, מחשש שבהמשך יהיו ניסיונות לחיקוי הפיגוע.

עובדיה, שנהרג בפיגוע, נשוי לטל תהל ולהם שני ילדים - הראל, בן שנתיים ועשרה חודשים, ואיתי, בן שבעה חודשים. הוא עבד בברינקס בעשר השנים האחרונות ושירת בצבא ביחידת מג"ב. הוא נפצע תחילה באורח אנוש בטרם הועבר לבית החולים הדסה הר הצופים שבבירה, ושם מת מפצעיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully