וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ זעם: מלניה צפתה ברשת CNN במטוס הנשיאותי

26.7.2018 / 1:20

אשת הנשיא בחרה בערוץ השנוא על בעלה, שמרבה לכנות את שידוריו הביקורתיים כלפיו "פייק ניוז", כך דווח הניו יורק טיימס. טראמפ אף חידד את הנהלים לצוות, אשר יידרש להבא לשדר בטיסות הנשיאותיות את רשת פוקס ניוז, החביבה על הנשיא

עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: חשיפת רשת CNN על שיחת טראמפ ועורך דינו)

אשתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מלניה בחרה לצפות ברשת ה-CNN במטוס הנשיאותי, האייר פורס 1, עובדה שהרגיז את הנשיא כך דווח היום (חמישי) בעיתון הניו יורק טיימס. טראמפ אף חידד את הנהלים לצוות, אשר יידרש להבא לשדר בטיסות הנשיאותיות את רשת פוקס ניוז, החביבה על הנשיא.

על פי הדיווח, בטיסתם האחרונה של בני הזוג גילה טראמפ כי רעייתו צופה ברשת CNN השנואה עליו. הנשיא מרבה לכנות את שידורי הרשת הביקורתית כלפיו "פייק ניוז". לידי העיתון הגיעה תכתובת מייל של פקידים רשמיים בבית הלבן ובצבא ארצות הברית מיום חמישי האחרון, בה סוכם כי להבא מסכי הטלוויזיה במטוס יכוונו לרשת פוקס ניוז אשר מעניקה סיקור חיובי יותר לנשיא בהשוואה לרשת ה-CNN.

עוד הוחלט, כי יירכשו שני ממירים לצפייה ישירה, אחד עבור כל אחד מבני הזוג, אשר ישמש אותם בחדרי המלון בהם שוהים במהלך נסיעות רשמיות. בלשכתה של מלניה טראמפ לא הכחישו את הדיווח, ומסרו כי "הגברת הראשונה צופה בערוצים שהיא רוצה לצפות".

עוד בוואלה! NEWS:
פומפאו: צפון קוריאה ממשיכה לייצר חומר בקיע לפצצות גרעין
מקרון מתקשה להתאושש מסנקדל המאבטח: "התקשורת לא רודפת אחרי האמת"
קצין נפצע בינוני מירי צלף בגבול רצועת עזה; צה"ל תקף מטרות חמאס

דונלד טראמפ מלניה בארון חופשה. AP
מלניה ודונלד טראמפ בחופשה עם בנם בארון/AP

במקביל, נרשמה הלילה תקרית אחרת ביחסי רשת הטלויזיה וממשל טראמפ, כאשר נמנעה כניסתה של כתבת CNN, קייטלין קולינס, לסיקור הצהרת הסיום של הפגישה בין הנשיא ובין נשיא הנציבות האירופית. הדבר קרה מספר שעות לאחר שקולינס נכחה בהצהרות הפתיחה של הפגישה בין השניים, וניסתה להפנות אל הנשיא שאלות. בין היתר, ניסתה קולינס לשאול את טראמפ: "האם מייקל כהן בגד בך, אדוני הנשיא?", "האם אתה מודאג ממה שיש בהקלטות", וגם- "מדוע ולדימיר פוטין לא קיבל את ההזמנה שלך? (לבקר בבית הלבן)".

זמן קצר לאחר מכן, הוזמנה לחדרה של דוברת הבית הלבן, שרה האקבי סנדרס, ושם נמסר לה כי הזמנתה להצהרת הסיום של הפגישה, שתוכננה להיערך כשעתיים לאחר מכן, מבוטלת. קולינס אמרה כי נאמר לה כי רשת CNN לא מוחרמת, וכי צלמים מטעם הרשת יוכלו לסקר את האירוע, אולם ההזמנה שלה מבוטלת. היא הגיבה ואמרה, לדבריה, "אתם מחרימים אותי כי אתם לא אוהבים את השאלות שלי". בהצהרה שפרסמה לאחר מכן סנדרס, נכתב כי ההזמנה של קולינס להצהרת הסיום בוטלה כיוון שהיא "צעקה שאלות וסירבה לעזוב, למרות שהיא התבקשה לעשות כך מספר פעמים" עוד הוסיפה דוברת הבית הלבן: "כדי להיות ברורים, אנחנו תומכים בחופש העיתונות ומבקשים מכולם לכבד את מוסד הנשיאות ואת כולם בבית הלבן".

ברשת הטלוויזיה הגיבו בחריפות ופרסמו הודעה משלהם, בה נכתב: "רק בגלל שלנשיא לא נוח עם שאלה על חדשות היום, זה לא אומר שהשאלה לא רלוונטית ושלא היה צריך לשאול אותה. ההחלטה להחרים נציג עיתונות כצעד תגמול היא לא סממן לעיתונות חופשית". גם רשת פוקס ניוז התייצבה לצד CNN בסיפור: "אנחנו עומדים בסולידריות חזקה עם CNN למען הזכות הצודקת למתן גישה לעיתונאים כחלק מחופש העיתונות", מסר נשיא הרשת, ג'יי וואלאס. אגודת כתבי הבית הלבן פרסמה גינוי חריף למקרה.

הקלטת הלוהטת

רשת CNN חשפה אמש הקלטת שיחה בין טראמפ לעורך דינו לשעבר מייקל כהן, שבה נשמעים השניים דנים בהעברת תשלום לחברת אמריקן מדיה. החברה רכשה את הזכויות על סיפורה של קרן מקדוגל, דוגמנית פלייבוי שניהלה לכאורה רומן עם טראמפ לפני כעשור. השיחה בין השניים התנהלה בזמן שטראמפ היה מועמד לנשיאות.

בהקלטה נשמע כהן מציע לטראמפ להקים חברה שתרכוש את הזכויות על הסיפור מידי חברת "אמריקן מדיה". הנשיא מצדו שאל את כהן "איזה תשלום?" ועורך דינו לשעבר השיב לו:"אנחנו נצטרך לשלם".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully