וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב קנייבסקי: "המשיח נולד בשבת האחרונה והעולם צפוי להסתיים"

26.7.2018 / 8:50

דבריו של הרב חיים קנייבסקי מחזקים את האמונה ש"יום הדין" קרוב מתמיד. הוא טוען שהמשיח נולד בסוף השבוע האחרון וששנאת הציבור ללומדי התנ"ך הוא הסממן המובהק להתגלותו הקרובה של המשיח

אלפים ברחבת הכותל המערבי לרגל תשעה באב/צילום: אבי כהן, עריכה: אריאל תמרין

בסרטון - תפילה המונית בכותל המערבי בתשעה באב

חברים, הוא כבר כאן. הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי-ליטאי בישראל ומחשובי פוסקי ההלכה, טען השבוע שהמשיח חי עמנו ולמעשה זה עתה נולד. לדבריו, הגאולה "מוכנה ומזומנת" וכי העולם כפי שאנחנו מכירים אותו צפוי להסתיים בכל רגע נתון. ב"דיילי סטאר" הבריטי דווח שהרב קנייבסקי בן ה-90 טוען שהגענו לעידן המשיחי ושהמשיח נולד בשבת האחרונה, ערב תשעה באב. הוא ציטט את דברי התלמוד הירושלמי במסכת ברכות (פ"ב ה"ד) ומדרש רבה על מגילת איכה (פרק א', נ"א) בהם נכתב כי ביום החורבן - ט' באב - נולד המשיח של ישראל.

"נראה שחז"ל רצו לומר בזה כי אף שנחרב המקדש, מכל מקום הגאולה קיימת, והמשיח נמצא וחי בתוכנו ועובר לגוף אחר בכל דור ודור", כותב הרב קנייבסקי, "זו בשורה שאין להתייאש, כי הנה הגאולה מוכנה, וכשנזכה - ניגאל מיד בקרוב אמן".

הרב חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק. ראובן קסטרו
הרב חיים קנייבסקי/ראובן קסטרו

עוד בנושא:

כמו כן, הרב קנייבסקי טוען שהרדיפות והשנאה ללומדי תורה בדור הזה הוא סימן נוסף לבואו הקרב של המשיח. הוא הוסיף: "בדור זה מוצגת שנאה מוחלטת לאלה הלומדים תורה, במיוחד בשנים האחרונות. אנחנו רואים כי הסימנים לכך מוזכרים בגמרא, וזו הסיבה שאנו מצפים בכל רגע לביאת המשיח אם ירצה ה'".

אל תמהרו לארוז מזוודות ולהמתין ליד הדלת. הרב קנייבסקי טוען שאסור לנו לצפות למשיח - כי הוא יגיע רק ברגע שלא נצפה לו. הוא מצטט את דברי הגמרא (סנהדרין צ"ז, ע"א) ואת דברי הרמב"ם (מלכים, י"א): "שלושה באין בהיסח הדעת, אלו הן: משיח, מציאה ועקרב". לדבריו "המשיח יגיע ברגע של היסח דעת - ואם נמתין לו בכל רגע, לא יבוא". גם אתם תוהים אם כך מדוע שיתף אותנו? הוא טוען שאין בזה סתירה כי "אפילו כשממתינים לו - עדיין לא חושבים שבאמת יבוא הרגע".

נשיא המדינה ראובן ריבלין והרב חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק לקראת חג הפסח, 18 באפריל 2016. קרדיט תומר רייכמן, מערכת וואלה! NEWS
הנשיא ראובן ריבלין לצד הרב חיים קנייבסקי/מערכת וואלה! NEWS, קרדיט תומר רייכמן

הרב הוסיף והסביר כי הגאולה נמשלת לעלות השחר. כשם שהשמש מתחילה להאיר כבר בעלות השחר, אך היא נראית לעיני העולם רק בהנץ החמה - כך גם הגאולה. בתקופה זו אנו נמצאים בעלות השחר - משמע שסימני הגאולה מופיעים אט אט, אך הגאולה בפועל תתגלה לעיני כל רק כ"שיאיר אור".

קנייבסקי הוא לא היחיד שתומך בהשערה. הרב הלל וייס טען כי החלטתו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים היא גם חלק מהנבואה המשיחית. גם הרב פיצ'אס ווינסטון טוען שיום הדין קרב וטוען שהמתחים המתמשכים בין ישראל לאיראן הם הסמל המובהק לבוא המשיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully