וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחר זה יכול לקרות שוב": האבן שנפלה מהכותל הוזזה במנוף | צפו

מומחים צפויים להגיע כדי לבדוק את אבני הקיר אחרי התקרית החריגה. לפי ההערכה הרחבה המשותפת "עזרת ישראל" תיפתח מחדש בשבועות הקרובים. ברשות העתיקות מודים כי הבדיקות שנערכו בה לא הספיקו: "לא בדקנו כל אבן"

עריכה: איתי עמרם

האבן שנפלה מהכותל המערבי ברחבת "עזרת ישראל" לפני יומיים הועברה היום (רביעי) באמצעות מנוף ממקום נפילתה. האבן, שמשקלה מוערך ב-400 קילוגרמים, הונחה באזור שער המוגרבים עד לקבלת הכרעה באשר לעתידה. במקביל נמשכות בדיקות נסיבות התקרית החריגה, שברשות העתיקות מעריכים כי נבעה מ"סיבה טבעית".

עמית ראם, ארכיאולוג מחוז ירושלים ברשות העתיקות, אמר כי נפילת האבן עשויה להיגרם מ"זרימת מים, שורשים ושיחים שחדרו בין האבנים או כוחות פיסקליים של אלפיים שנים". הוא הוסיף כי "מתחת לאבן יש מעין תעלת מים, שנחצבה מאוחר ביחס לשלב הבנייה של הכותל, והיא כנראה החלישה את האבן הספציפית הזו וגרמה לנפילתה". זאת, מאחר שחציבת התעלה הותירה אותה מעט באוויר.

לקריאה נוספת:
הרב הראשי הכריע: האבן שנפלה מהכותל תועבר למשמרת במקום מאובטח

העברת האבן שהתנתקה מהכותל, 25 ביולי 2018. מאיה הורודצ'יאנו, מערכת וואלה! NEWS
העברת האבן שנפלה מהכותל, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורודצ'יאנו

ראם העריך כי הרחבה המשותפת לגברים ולנשים, הממוקמת בקשת רובינסון מדרום לרחבה המרכזית, תיפתח מחדש בשבועות הקרובים. הוא הבהיר כי הכותל "נבדק לפחות פעם-פעמיים בשנה", אך ברחבה הזו לא נבדקה "אבן אחרי אבן". הוא הודה כי "רשות העתיקות משתדלת, אבל זה עדיין לא מספיק. נדרש מבצע גדול ומורכב".

לדבריו, בקרוב צפויים להגיע צוותים של אנשי מקצוע כדי לבחון את אבני הכותל באמצעות אולטרסאונד ואמצעים משוכללים אחרים כדי להמשיך ולברר את נסיבות נפילת האבן. "רשות העתיקות רואה באירוע קריאת השכמה, ואפילו הזדמנות", אמר ראם. "מחר יכולה ליפול עוד אבן בכל אתר בעיר העתיקה, ואנחנו חושבים שהגיע הזמן לטפל טיפול שורש בכל האתרים הארכיאולוגיים בעיר. אנחנו רואים בזה משימה לאומית שצריך לבצע מחר בבוקר, תוך התחשבות ברגשות הדתיים".

עוד באותו נושא

לראשונה זה עשרות שנים: אבן נפלה מהכותל המערבי | צפו בתיעוד

לכתבה המלאה
העברת האבן שהתנתקה מהכותל, 25 ביולי 2018. מאיה הורודצ'יאנו, מערכת וואלה! NEWS
העברת האבן שנפלה מהכותל, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורודצ'יאנו

בימים הקרובים יקיים רב הכותל המערבי שמואל רבינוביץ דיון הלכתי עם הרבניים הראשיים לישראל ועם רב העיר העתיקה לאחר שיקבל את האפשרויות הקיימות מבחינה הנדסית מאנשי רשות העתיקות.

הרב הראשי לישראל, דוד לאו, ביקר בכותל בערב התקרית יחד עם שרת התרבות מירי רגב, הרב רבינוביץ והרב אביגדור נבנצל. על פי הנחייתו, האבן תועבר על כל חלקיה למשמרת במקום מאובטח במשרדי הקרן למורשת הכותל.

בנוסף לכך, רגב הנחתה את רשות העתיקות לבצע במקום סקר שיבחן את מצב התחזוקה של אבני הכותל, כדי להימנע מהישנות מקרים של נפילת אבנים. לאחר ביצוע הסקר וקבלת ממצאיו, יוחלט האם ניתן להשיב את האבן למקומה.

(עדכון ראשון: 11:06)

העברת האבן שהתנתקה מהכותל, 25 ביולי 2018. מאיה הורודצ'יאנו, מערכת וואלה! NEWS
העברת האבן שנפלה מהכותל, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורודצ'יאנו
הרב הראשי לישראל דוד לאו עם שרת התרבות מירי רגב בכותל המערבי ב-23 ביולי 2017. חיים גולדברג, כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
הרב לאו עם השרה רגב בכותל, ביום שני/מערכת וואלה! NEWS, חיים גולדברג, כיכר השבת
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרב לאו עם האבן שנפלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully