וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי הכריע: האבן שנפלה מהכותל תועבר למשמרת במקום מאובטח

24.7.2018 / 6:05

הרב לאו ביקר בכותל אחרי האירוע החריג והנחה לשמור את האבן שנפלה בקרן למורשת הכותל. שרת התרבות מירי רגב הורתה לבדוק את מצב התחזוקה של האבנים בקיר לפני שיוחלט האם ניתן להשיב את האבן למקומה. "נפעל מהר כדי לאפשר חוויית תפילה בטוחה"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הרב הראשי לישראל דוד לאו הנחה אתמול (שני) להעביר למשמרת את האבן שנפלה מהכותל המערבי הבוקר. הרב לאו ביקר בכותל יחד עם שרת התרבות מירי רגב, רב הכותל המערבי שמואל רבינוביץ והרב אביגדור נבנצל אחרי שאבן נפלה מוקדם יותר היום ברחבת "עזרת ישראל" שבמתחם, לראשונה מזה עשרות שנים.

בביקורו הנחה הרב הראשי את מנכ"ל רשות העתיקות ישראל חסון לפנות את האבן שנפלה על כל חלקיה, גם הגלוי וגם החלק שנבלע באדמה, ולשמור אותה במקום מאובטח במשרדי הקרן למורשת הכותל. בנוסף לכך, רגב הנחתה את רשות העתיקות לבצע במקום סקר שיבחן את מצב התחזוקה של אבני הכותל, כדי להימנע מהישנות מקרים של נפילת אבנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יום אחרי תשעה באב זוכים להתחיל לעסוק בבנייה". הרב לאו בכותל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
הרב הראשי לישראל דוד לאו עם שרת התרבות מירי רגב בכותל המערבי ב-23 ביולי 2017. חיים גולדברג, כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
הרב לאו עם רגב בכותל, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים גולדברג, כיכר השבת

לאחר ביצוע הסקר וקבלת ממצאיו, יוחלט האם ניתן להשיב את האבן למקומה. בשלב זה הוציא מהנדס העיר של עיריית ירושלים צו סגירה למקום, עד לקבלת ממצאי הסקר. רגב אמרה כי "נפעל מהר ככל שניתן כדי לאפשר מחדש חוויית תפילה בטוחה לציבור המתפללים שמגיע לכותל" וכי "מבחינה בטיחותית נעשה את הנדרש כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד".

לדברי לאו, "יום אחרי תשעה באב אנו זוכים להתחיל לעסוק בבנייה ולבחון דרכים להחזרת האבן למקומה". הוא ייחל לכך ש"כפי שאנו בונים את הבניין הפיזי של הכותל", כך "נצליח גם לבנות את הבניין הרוחני שזהו חיבורו של כל העם לקראת בית המקדש".

הקרן למורשת הכותל הבהירה כי "אבני הכותל המערבי ברחבת הכותל המרכזית נבדקים פעמיים בשנה על ידי מהנדסים ורשות העתיקות לבדיקת יציבותם וחוזקם. מנוף ועליו מהנדסים ואנשי מקצוע מוצב לפני חגי תשרי ולפני חג הפסח ובודק אבן אבן על מנת שח"ו לא יקרה אירוע מסוג האירוע החמור שהיה היום בצד הדרומי של הכותל". עוד נמסר כי "מהנדסי הקרן מבהירים כי אין כל חשש לביטחון הבאים ברחבת הכותל המערבי והפרסומים בנושא זה על ידי גורמים שאינם מוסמכים חסרי בסיס".

אבן נפלה מהכותל המערבי. התנועה המסורתית בישראל, מערכת וואלה! NEWS
האבן שנפלה מהכותל המערבי, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, התנועה המסורתית בישראל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנחה להעביר את האבן למשמרת. הרב לאו בביקורו בכותל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול במסגרת תשעה באב התכנסו ברחבת הכותל המערבי עשרות אלפי מתפללים שציינו במקום את חורבן בית המקדש. רבינוביץ, רב הכותל המערבי, אמר כי "מדובר באירוע חריג ונדיר ביותר שלא אירע זה עשרות בשנים שפשרו נפלא מבינתי". לדבריו, "העובדה שאירוע עוצמתי שכזה התרחש לאחר יום הצום תשעה באב בו התאבלנו על חורבן בתי מקדשינו מעוררת תהיות ושאלות שנפש האדם קטנה מלהכיל ומחייבת חשבון נפש. אני מודה לבורא עולם על כך שנמנע אסון כבד. הגורמים המקצועיים יחקרו את האירוע".

דניאלה גולדמן, המתפללת היחידה שהייתה ברחבה, ניצלה מהאבן הגדולה שנפלה בסמוך אליה וסיפרה על הנס שאירע לה. גולדמן, אורתודוכסית בעל רקע חרדי, העידה כי היא מגיעה לרחבה להתפלל מידי בוקר לבדה היות והמקום ריק מאדם. "זה יתרון בשבילי כי יש לי בעיות בריכוז וכאן אני יכולה להתפלל בשקט כי אין פה נפש חיה", אמרה. "הילדים שלי צוחקים, הם אומרים 'אמא, עשו לך כותל פרטי לתפילה'. ואז ב-05:46 אבן ענקית נפלה. לא הבנתי מה, מאיפה. הייתה דממה כמו תמיד, רק שמעו את הציפורים. הסתכלתי ולא הבנתי, ראיתי דבר אחד שחסר בקיר ואמרתי בשניות הראשונות שאולי לא התבוננתי מספיק בימים קודמים וזה תמיד היה ככה".

(עדכון ראשון: 20:25)

הרב הראשי לישראל דוד לאו עם שרת התרבות מירי רגב בכותל המערבי ב-23 ביולי 2017. חיים גולדברג, כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
הרב לאו עם רגב בכותל, היום/מערכת וואלה! NEWS, חיים גולדברג, כיכר השבת
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ביקור הרבנים הבכירים בכותל, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אבן נפלה מהכותל המערבי. מערכת וואלה! NEWS
מקום נפילת האבן מהכותל המערבי, היום/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully