וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: מעבר כרם שלום ייפתח חלקית, תחודש אספקת הדלק לרצועה

יניר יגנה וסוכנויות הידיעות

24.7.2018 / 10:18

שר הביטחון החליט כי המעבר שנותר סגור עד כה ייפתח בשעות הצהריים באופן חלקי, וכי תחודש אספקת הדלק והגז בנוסף למזון והתרופות שהועברו לרצועה. הפלסטינים דיווחו כי צה"ל תקף חוליית משגרי עפיפונים בצפון הרצועה

אתר רשמי

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע היום (שלישי) כי מעבר כרם שלום ישוב לפעילות חלקית וכי החל משעות הצהריים תתאפשר הכנסת דלק וגז לרצועת עזה בנוסף למזון ותרופות.

בלשכת שר הביטחון הסבירו כי ההחלטה נובעת מכך שחמאס לא עצר לחלוטין את פעולות הטרור, אלא מנסה לשמר רמה נמוכה של שיגורי בלוני תבערה וחיכוך על הגדר, שמאחוריה עומדים פעילי חמאס מוכרים.

בנוסף ציינו כי פעילות המעבר תיבחן בימים הקרובים בהתאם לירידה בפעולות הטרור. במשרד הביטחון אף הודיעו כי החזרת מעבר כרם שלום לפעילות מלאה מותנית בהפסקה מוחלטת של שיגור בלוני התבערה והחיכוך על הגדר.

בתוך כך, הפלסטינים דיווחו כי כלי טיס בלתי מאויש של צה"ל תקף חוליית משגרי עפיפונים בצפון רצועת עזה. על פי הדיווחים לא היו נפגעים כתוצאה מהתקיפה. עוד דווח כי צה"ל ביצע ירי לעבר משגרי עפיפונים במזרח הרצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
גם בלי עונש מוות, בריטניה מצאה דרך להוציא להורג את צמד הביטלס של דאעש
שריפות הענק באתונה: מניין ההרוגים עלה ל-50; ישראל הציעה סיוע
תמונות חדשות חושפות: קוריאה הצפונית החלה לפרק אתר שיגור לוויינים

שריפה בארז 15 ביולי 2018. ביטחון קיבוץ ארז, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בארז 15 ביולי 2018/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון קיבוץ ארז

ביום ראשון ביקר ליברמן במעבר יחד עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון. אחרי היום הרגוע ביותר בגבול עזה מאז ה-30 במרץ הוא הבטיח כי "אם היום ומחר יימשך המצב כפי שהיה אתמול אז יום שלישי נחזיר כאן בכרם שלום את החיים למתכונת רגילה וגם במרחב הדיג נחזיר לאותם מרחקים כפי שהיה קודם".

בביקורו התייחס ליברמן להחלטתו לסגור את המעבר ואמר כי "תושבי עזה חייבים להבין שכל עוד בצד שלנו יש בלוני תבערה ויש שריפות - גם שם בצד שלהם החיים שלהם לא חוזרים לשגרה ולנורמליות". בנוסף לכך, הוא הדגיש כי המפתח לרגיעה - הוא הפסקת עפיפוני התבערה ובלוני התבערה. "המפתח זה שקט ורגיעה, אפס בלוני תבערה וחיכוך על הגדר ואפס רקטות או ירי, אני מקווה שמחכים לנו יומיים רגועים", אמר ליברמן.

עוד באותו נושא

תלמידים נוהרים אל הגדר בגבול: צה"ל נערך למשבר החינוך בעזה

לכתבה המלאה
שר הביטחון, אביגדור ליברמן מבקר בשדרות, 22 ביולי 2018. שי מכלוף
ליברמן בכרם שלום, ביום ראשון/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully