וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל לצבא אסד: נגיב ישירות לכל כניסה לאזור החיץ בגבול סוריה

24.7.2018 / 11:35

בזמן שהמשטר מתמקד בהשבת דרום סוריה לידיו, בישראל משגרים מסר ברור לפיו צה"ל לא יסבול כניסה לאזור החיץ שבגבול, וכי הוא יתקוף כל ניסיון להפר את ההבנות באזור. במערכת הביטחון גם נערכים למניעת טבח באזרחים סורים בכפרים הסמוכים לגדר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

גורמים מדיניים העבירו מסרים ברורים למשטר אסד לפיהם אם כוחות צבאו יכנסו לאזור החיץ הסמוך לגבול ישראל, במסגרת מאמציהם לכבוש מחדש שטחים בדרום סוריה, צה"ל יתקוף ישירות בתגובה לכל ניסיון להפר את ההבנות בין שתי המדינות שנאכפות בידי כוח אונדו"ף. בנוסף, במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של שיבוצע טבח באזרחים בכפרים הסמוכים לגדר הגבול בעקבות ההסלמה בלחימה.

כוחות האו"ם שבגבול בין ישראל וסוריה פועלים בשני מוצבים עיקריים: אל פוואר ובחרמון. בנוסף מתקיימים סיורים בתיאום עם כוחות משטר אסד. את שאר הפעילות מקיימים הכוחות משטח ישראל.

לקריאה נוספת:
"מחווה הומניטרית": צה"ל חילץ 800 סורים מהלחימה בדרום סוריה לירדן
אחרי הסכם עם אסד: "החל פינוי המורדים מקוניטרה שבגבול ישראל"

אוהלים של פליטים סורים בגבול 17 ביולי 2018. ראובן קסטרו
הערכות לאפשרות של טבח. אוהלי פליטים בגבול סוריה/ראובן קסטרו

במקביל לשמירה על מרחב החיץ וההגנה על הגבול נערכים בצה"ל למנוע 'אתגורים', השם הנרדף בצה"ל לפיגועים, על גדר המערכת ואף לאפשרות של טבח אזרחים סורים בכפרים הנמצאים בקרבת הגבול. במערכת הביטחון הבהירו כי לא יאפשרו פגיעה באזרחים במסגרת קרבות בין גורמי טרור למשטר אסד או ניסיונות ל"סגור חשבון" על רקע אירועי עבר.

עוד בוואלה!

תצלומי האוויר חושפים: ההרס מהפצצת מפקדות חמאס ברצועת עזה

לכתבה המלאה
מאות פליטים ממחנה האוהלים בסוריה התקרבו לגבול; צה"ל קרא להם לשוב על עקבותיהם. רויטרס
צבא אסד ממקד את הקרבות בדרום המדינה/רויטרס

נציגי משטר אסד פועלים במרחב ומתאמצים להגיע להבנות עם מורדים וחמושים כדי שאלו יניחו את נשקם בתמורה לנתיבה מילוט מוגנים. מלבד זאת, צבא אסד פועל בסיוע כוחות רוסים, איראנים וחיזבאללה נערכים להרחיב את הלחימה בדרום סוריה באזור דרעא, אידליב ומרחבים נוספים בהם יש כעשרת אלפים לוחמים מארגוני המורדים ומארגוני טרור והערכות הן שככל שתתגבר הלחימה ימלטו אלפי סורים מהאזור למרחב הגבולות עם ירדן וישראל.

בשבוע האחרון ממשיך צה"ל לסייע לאזרחים סורים שנמלטו מאזורי הקרבות בדרום סוריה ומעביר ציוד רפואי, תרופות, מזון וביגוד לאלפי עקורים שחלקם עבור להתגורר באוהלים ובכפרים. בצה"ל ערוכים להרחיב את הסיוע בהתאם להגעת אזרחים סורים למרחב הגבול.

מאות פליטים ממחנה האוהלים בסוריה התקרבו לגבול; צה"ל קרא להם לשוב על עקבותיהם. רויטרס
פליטים בגבול סוריה שנקראו לשוב על עקבותיהם/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully