וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסכם עם אסד: "החל פינוי המורדים מקוניטרה שבגבול ישראל"

אלי אשכנזי, טל שלו ורויטרס

20.7.2018 / 23:47

הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי המורדים ומשפחותיהם במחוז קוניטרה שבדרום סוריה החלו להתפנות באוטובוסים אל אידליב, שבשליטת האופוזיציה. על פי ההסכם, שעליו דווח מוקדם יותר, צבא אסד ישוב לעמדות שבהן הוצב לפני פרוץ המלחמה. נתניהו שוחח עם פוטין בנושא

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: אביעד בללי

המורדים הסורים ומשפחותיהם החלו להתפנות מקוניטרה שבאזור רמת הגולן הסורית, בגבול עם ישראל - כך דיווח היום (שישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. על פי הדיווח, האזרחים הסורים מפונים באוטובוסים אל מחוז אידליב הצפוני, שבשליטת האופוזיציה, בהתאם לסיכום שהושג בינם לבין משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד. בין המפונים התושבים בעיירה קחטניה, שבגולן הסורי, שהחלו לארוז את חפציהם ולעזוב את המקום לקראת הגעתו של אסד.

מוקדם יותר דווח בסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א כי ההסכם לפינוי המורדים יוביל לשובו של צבא סוריה לעמדות שבהן הוצב לפני 2011, השנה שבה פרצה המלחמה. גורם בשורות המורדים שלח נוסח של ההסכם הסופי, הכולל סעיף שלפיו המשטרה הצבאית הרוסית תתלווה לשתי חטיבות של צבא סוריה באזור המפורז בגבול עם ישראל, שנקבע בתום מלחמת יום הכיפורים. עוד הוסיף הוגרם כי יהיו שיחות נוספות על התאריך הסופי למסירת כלי הנשק הבינוניים והכבדים של המורדים לידי המשטר.

עוד בנושא:
בשל הקרבות באזור: מאות סורים התקרבו לגבול רמת הגולן
בקונגרס דנו בהכרה בריבונות ישראל בגולן: "להשיבו לאסד - טירוף"
ק"מ ספורים בלבד מגבול ישראל: עדויות לפעילות רוסית עם פרו-איראנים

עשן מתיימר באזור קוניטרה, סוריה 15 ביולי 2018. רויטרס
עשן מהקרבות בקוניטרה, השבוע/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתיהו שוחח מוקדם יותר היום עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ודן עמו בהתפתחויות באזור ובמצב בסוריה. נתניהו ציין כי ישראל תמשיך לפעול נגד התבססות צבאית איראנית בסוריה. בהמשך, שר הביטחון אביגדור ליברמן שוחח אחר הצהרים עם שר ההגנה הרוסי, סרגיי שויגו. השניים סיכמו על תאומים הנחוצים בשיח בין צה"ל וצבא רוסיה ועל המשך דיאלוג בדרגי עבודה בכירים בימים הקרובים.

בשבוע האחרון מתקדם הצבא הסורי במסע הכיבושים שלו במרכז ודרום הגולן, וכעת עובר לאזור קוניטרה. בחודש שעבר הוביל אסד לכניעת המורדים במרבית שטח מחוז דרעא הסמוך, כשהוא מגובה בכוחות רוסיים. רבים ממתנגדי המשטר החוששים לחייהם מתרכזים במחנות פליטים סמוך לגבול עם ישראל וזוכים לסיוע הומניטארי. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, משרד החוץ הרוסי הודיע כי יותר מ-1.7 מיליון פליטים סורים יוכלו לשוב לבתיהם בעתיד הקרוב.

ביום שלישי השבוע התקרבו כ-200 פליטים לגדר המערכת של ישראל, מתחת לתל חזקה, וביקשו שיאפשרו להם להימלט לתוך ישראל. הם נעצרו במרחק של כ-200 מטר מהגדר וכוחות צה"ל קראו להם לחזור אחורה. כעבור זמן קצר נצפו הפליטים, שהחזיקו בבדים לבנים, שבים על עקבותיהם.

עוד באותו נושא

אסד חוזר לגבול: "המורדים הסכימו להתפנות ממחוז קוניטרה"

לכתבה המלאה
הפצצות בסוריה 17 ביולי 2018. ראובן קסטרו
הפצצות בסוריה,סמוך לגבול עם ישראל, השבוע/ראובן קסטרו

ישראל הבהירה כי היא לא תאפשר הפרה של ההבנות שהושגו עם סוריה בנוגע לאזור המפורז בגבול. ביום שני אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במסיבת העיתונאים שכינס עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בהלסינקי כי שניהם הסכימו לעבוד יחד כדי להבטיח את ביטחונה של ישראל. פוטין, בעל הברית החזק ביותר של אסד, אמר כי יש צורך להחזיר את המצב בגבול הגולן לזה ששרר בטרם החל המרד נגד המשטר ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully