וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשר חבלים וקיר טיפוס: מאות צעירים עם מוגבלות בילו במחנה ספורט אתגרי

23.7.2018 / 21:42

משתתפי מחנה הקיץ של עמותת "אתגרים" השתתפו במגוון פעילויות ספורט אתגרי, בהן: אומגה, הפעלות מים ובישול שדה. "גלשתי באומגה ולא פחדתי בכלל", סיפר אחד החניכים במחנה

צילום: אור רביד, עריכה: שניר דבוש

בשבוע שעבר הסתיים מחנה קיץ מיוחד של עמותת "אתגרים" - עמותה שפועלת לשיקום, שילוב והעצמה של אנשים עם מוגבלות באמצעות פעילויות ספורט אתגרי בטבע. ייחודו של המחנה טמון בהתאמתו והנגשתו עבור 1,600 ילדים ובני נוער עם מוגבלויות פיזיות, נפשיות חושיות וקוגניטיביות. את הפעילויות העבירו עשרות מדריכים מורשים מטעם "אתגרים" בליווי 500 מתנדבים של בנק לאומי.

"גלשתי באומגה ולא פחדתי בכלל", אמר בהתרגשות אמרי, נער בן שמונה וחצי שהשתתף במחנה. "זו הייתה חוויה נהדרת, היו לנו כל מיני פעילויות, אפילו קיר הטיפוס. הייתה חוויה שלא נשכח", הוסיף. חניך נוסף במחנה, ינון שוקרון בן 11 וחצי שיתף בתחושותיו: "הייתה חוויה לכל המשפחה, ממש נהנו מכל הפעילויות. היה אש!".

עוד בוואלה! NEWS:
"היה עייף ותשוש ודאג לשמור על כולם": השיחה האחרונה של הלוחם עם אמו
רעידת אדמה בעוצמה 3.2 הורגשה בטבריה ובאזור הכנרת
תצלומי האוויר חושפים: ההרס מהפצצת מפקדות חמאס ברצועת עזה

1,600 ילדים ונוער בעלי מוגבלויות לקחו חלק במחנה הקיץ של עמותת "אתגרים". אור רביד
המחנה הגדול ביותר לבעלי מוגבלויות/אור רביד

המחנה האתגרי נבנה כדי לתת שירות ליותר מ-300 חניכים מגיל שמונה ומעלה בכל זמן נתון במהלך היום, וכן עבור 180 חניכים בלילה. במהלך היום פעלו הקבוצות במקטעים של בין שעה וחצי לחצי יום בתחנות שונות.

כל קבוצה לוותה על ידי מדריך אחד לפחות מהמחנה, מדריך אחד מ"אתגרים", ומתנדבים מלווים התווספו גם כן בהתאם לצורכי הקבוצה. בין הפעילויות שהתקיימו במחנה ניתן היה למצוא טיולי אופניים מותאמים - אופני טנדם זוגיים ואופני יד, התנסות באומגה, נדנדות ענק וגשרי חבלים, הפעלות מים, בישולי שדה, ניווט ביער ופעילות יצירה. בנוסף, החניכים קיבלו שירותי הסעדה במקום וליווי של צוות רפואי, האוהלים היו מונגשים והאבטחה הקיפה את כל שטח המחנה.

עוד באותו נושא

"גלגלים של תקווה" ייערך זו השנה ה-15 ברציפות

לכתבה המלאה
1,600 ילדים ונוער בעלי מוגבלויות לקחו חלק במחנה הקיץ של עמותת "אתגרים". כפיר סיוון, מערכת וואלה! NEWS
מחנה קיץ מותאם ומונגש/מערכת וואלה! NEWS, כפיר סיוון

אורי אופנבכר, מצוות הניהול של מחנה הקיץ העמותה סיכם את ימי המחנה: "מדובר במחנה הקיץ הגדול ביותר בישראל לצעירים עם מוגבלויות מסוגים שונים שיועד לכ-1,600 חניכים. החניכים עברו בין התחנות האתגריות השונות ביער ונהנו מחוויה משמעותית בדיוק כפי שעוברים יתר בני גילם בתנועות הנוער והמסגרות השונות". הוא הוסיף כי "המחנה כלל גם לינה בטבע, בה השתתפו חלק מהחניכים, וכל יתר השירותים הותאמו והונגשו עבורם. עבדנו על המחנה במשך שנה שלמה, וחשוב לציין את עשרות המדריכים ומאות המתנדבים שבזכותם הפעילות הצליחה להתקיים".

חי אלוני, מדריך חבל ב"אתגרים", שהשתתף במחנה, סיפר על חווייתו כי "רצינו להוכיח לצעירים הללו שלמרות המגבלה, הם יכולים לעשות הכול. נתנו להם את היחס, הסבלנות והאכפתיות. זאת הייתה חוויה לכל החיים, לי יש צמרמורת מכל חניך שמצליח. בשביל זה אנחנו פה וזו המהות שלנו - לתת להם את האתגר והחוויה של ההצלחה, ולא את הכישלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully