וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי ה-FBI חושפים: רוסיה ניסתה לגייס יועץ בקמפיין טראמפ כסוכן

הבולשת הפדרלית ביקשה להקליט את היועץ קרטר פייג' בטענה שהוא שיתף פעולה עם רוסיה בבחירות לנשיאות ארה"ב. בבקשה נכתב כי פייג' "ביסס מערכת יחסים עם גורמים בממשלת רוסיה" וכי מאמציה של מוסקבה היו מתואמים איתו, "וייתכן שעם אישים נוספים בקמפיין טראמפ"

צילום: רויטרס, עריכה: תום זואילי

(בווידיאו: טראמפ חוזר בו מהפקפוק בהערכות על התערבות רוסיה בבחירות)

הבולשת הפדרלית (FBI) טוענת כי רוסיה גייסה יועץ בקמפיין של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כסוכן מטעמה - כך עולה ממסמך סודי שנחשף הלילה (ראשון) ב"ניו יורק טיימס". המסמך מהווה בקשה של ה-FBI להקליט את קרטר פייג', ששימש יועץ לקמפיין של טראמפ, בטענה שהוא "שיתף פעולה עם ממשלת רוסיה וקשר איתה קשר" במהלך הבחירות לנשיאות בשנת 2016.

על פי מסמך ה-FBI, שממשל טראמפ התיר לפרסם כשהוא עמוס בתיקונים ובמחיקות, פייג' "ביסס מערכת יחסים עם גורמים רשמיים בממשלת רוסיה, כולל קציני מודיעין רוסיים". לפי ה-FBI, "מאמצי ממשלת רוסיה מתואמים עם פייג', וייתכן שעם אישים נוספים המעורבים בקמפיין טראמפ". טענות אלה נדחו על ידי פייג' עצמו, שעדיין לא הגיב לפרסום.

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הוקלט בחשאי ע"י פרקליטו בשיחה על השתקת דוגמנית לפני הבחירות
טראמפ הזמין את פוטין לוושינגטון: אם לא נסתדר אהיה אויבו הגדול
דיווח: טראמפ נחשף למידע על מעורבות רוסיה - עוד לפני שהושבע

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימר פוטין במהלך מסע"ת במסגרת הפסגה בהלסינקי, פינלנד 16 ביולי 2018. רויטרס
טראמפ עם פוטין בפסגה בהלסינקי, בשבוע שעבר/רויטרס

הקלטתו של פייג' בידי ה-FBI עמדה בחודש פברואר האחרון במרכז האשמות שנויות במחלוקת מצד רפובליקנים בוועדת המודיעין של בית הנבחרים, שטענו כי ה-FBI מנצל את כוחו לרעה. הדמוקרטים דחו את ההאשמות וטענו כי הרפובליקנים מפיצים מידע כוזב במטרה להגן על טראמפ. עם זאת, המסמך שעמד בלב המחלוקת לא נחשף לעיניי הציבור - עד עכשיו.

ביום שני, בפסגה שנערכה בינו לבין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, פקפק טראמפ בהערכות גופי המודיעין האמריקניים ואמר כי פוטין הכחיש באוזניו בצורה תקיפה כי רוסיה התערבה בבחירות. לאור ביקורת ציבורית בנושא, אמר טראמפ כי הוא התכוון לומר שחשב שרוסיה אכן התערבה בבחירות, אך התבלבל בלשונו. עוד הוסיף טראמפ כי העביר לנשיא רוסיה מסר "חזק מאוד" לבל ימשיך להתערב בבחירות בארצות הברית. ביום חמישי הוא אף שב והדגיש כי פוטין אחראי באופן אישי להתערבות בבחירות.

קרטר פייג', המקורב לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, דצמבר 2016. רויטרס
נטען כי הוא שימש כסוכן של רוסיה. פייג'/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully