וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות נמשכת - והתיירות בעוטף עזה במשבר: "רק האמיצים מגיעים"

22.7.2018 / 11:40

עוד לפני סבב ההסלמה הנוכחי בדרום, כבר שלושה חודשים שהתיירות בעוטף עזה סופגת פגיעה קשה. בעלי הצימרים והמסעדות מספרים על ירידה של עשרות אחוזים בתפוסה ובהגעת מטיילים. "יש המון ביטולים ואין הזמנות, זו מכה קשה"

עריכת וידאו: אביב אירגז

עוד לפני ההסלמה הנוכחית מול חמאס ברצועת עזה, כבר יותר משלושה חודשים שהתיירות בעוטף עזה בצניחה. בעלי הצימרים מדווחים על ביטולים, מכירות הכרטיסים למופעים ולפסטיבלים ירדו ביותר מ-50%, ההזמנות למסעדות פחתו ושבילי האופניים בחיק הטבע עומדים ריקים.

לטענת תושבי העוטף, בתקופה המקבילה בשנה שעברה הדברים נראו אחרת. בשנים האחרונות הפכו הצימרים ביישוב עין הבשור שבמועצה האזורית אשכול למבוקשים במיוחד, אך לנוכח המתיחות הביטחונית, המצב השתנה. "המצב לא כל כך שקט ומזמין כדי שהצימרים יהיו מלאים באזור", מספרת נחמה תלמי, בעלת צימרים ביישוב. "לפני שנה בתקופה כזאת הגיעו לאזור משפחות וזוגות. אז השנה מדי פעם מגיעים האמיצים. אין פניות, אין טלפונים, אין הזמנות, זאת מכה כלכלית קשה. יש ירידה של 80%, 90% ואפילו 100% מהשנה שעברה".

כניסה לקיבוץ ניר עם 16 בנובמבר 2017. ראובן קסטרו
"קשה להתבסס רק על תיירות". קיבוץ ניר עם/ראובן קסטרו

לדברי תלמי, למרות היעדר ההזמנות מקשה מאוד על המשך התפעול, שכן בעלי הצימרים ממשיכים לשאת בתשלומי פרסום, חשמל ואחזקה. "כסף לא נכנס, אנחנו מנסים להיות אופטימיים", אמרה. "אני מקווה שחבריי לא מתבססים על תיירות בלבד. קשה להתבסס רק על זה משום שהמצב לא יציב. כששקט פה, כל עם ישראל רץ, אבל כשלא יציב - רק האמיצים מגיעים. יש גם שמגיעים מתוך ציונות בתקופה הזו. השריפות והאזעקות בולמות את התיירות. אני מבקשת מאנשים - בואו".

ליבנת גינצבורג, מנהלת התיירות של צפון הנגב, מספרת גם היא על מצב לא פשוט בחודשים האחרונים. לא רק בעלי הצימרים נפגעו קשות, אלא גם המסעדות, ובעיקר ההזמנות להופעות הגדולות שאמורות להתקיים בקרוב. "לצערי, יותר משלושה חודשים האזור פה סופג הרבה מאוד ביטולים. צימרים, מסעדות, אטרקציות, אין הזמנות ויש הרבה ביטולים כשיש מתיחות ביטחונית", אמרה. "אנחנו מבינים את זה, אבל לפעמים הפער בין מה ששומעים לבין מה שקורה הוא גדול מבחינת המטיילים. העסקים פה חווים נזק רציני עקב המצב. יש 150 עסקים ויותר מ-300 חדרים, והפגיעה היא בעשרות אחוזים".

עוד באותו נושא

למרות הרגיעה בעוטף עזה התושבים חוששים: "אין ברירה, נישן במקלט"

לכתבה המלאה
שריפה באזור מבקיעים שליד אשקלון, 16 ביוני 2018. ביטחון נתיב העשרה, מערכת וואלה! NEWS
שריפה בעוטף עזה, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, ביטחון נתיב העשרה

"בשנים קודמות היו אירועים ופסטיבלים שהגיעו אליהם כ-5,000 איש. היום אנחנו פחות מחצי", הסבירה. "בשנה שעברה היה פסטיבל כדורים פורחים שנמכרו אליו אלפי כרטיסים זמן רב מראש. השנה אנחנו לא מתקרבים לזה, יש בקרוב הופעות אך מכירת הכרטיסים לא מתקרבת לשנים עברו. כל האירועים נעשים בתיאום עם המשטרה והצבא, ואם יש חשש הכי קטן הם מבוטלים".

גינצבורג ביקשה מציבור המטיילים בישראל לחזור ולטייל בעוטף עזה. "בואו לשמוח איתנו, לתמוך ולהפגין סולידריות. אנחנו לא מבקשים רחמים, אנחנו לא מסכנים. זכינו בעבר בחיבוק של תושבי המדינה, אפשר לאכול פה במסעדות, לבוא בהופעות ולישון בצימרים".

מלבד טרור ההצתות, שהתבטא בחודשים האחרונים לעתים בעשרות שריפות מדי יום בעקבות בלוני ועפיפוני תבערה שהופרחו מהרצועה, אמש גברה המתיחות עוד יותר עם מותו של חייל צה"ל מאש צלפים בגבול. האירוע החריג הצטרף לפציעתו של קצין שריון שבוע קודם לכן כתוצאה ממטען חבלה שהושלך לעבר כוח צה"ל. בעקבות הירי בחייל, תקף צה"ל כ-60 יעדי חמאס בעזה, בעוד חמאס ירה פצצות מרגמה ושיגר רקטות בתגובה. בשעות הלילה הושגה רגיעה ובחמאס נטען כי הושגה הפסקת אש בתיווך מצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully