וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבזקי חדשות - יום חמישי 19.07.2018 / ז אב התשע"ח

14:49

ריבלין לאורבן: גם פאשיזם מהווה סכנה לקיום העולם החופשי

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש היום (חמישי) עם ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, בבית הנשיא ואמר כי "אני יודע שאתה פועל נגד האנטישמיות, ועלינו לזכור שכשאנו אומרים 'לעולם לא עוד', שניאו-פאשיזם וקבוצות ניאו-פאשיסטיות, מהווים סכנה ממשית לעצם קיומו של העולם החופשי".

הנשיא ברך את ראש ממשלת הונגריה ואת השרים המתלווים אליו בביקורו על הגעתם לישראל, ולירושלים בירתה. הנשיא הדגיש כי ישראל רואה חשיבות גדולה בשמירה על חופש הפולחן לבני כל הדתות ואמר: "אנחנו חיים בקהילה מיוחדת מאוד שבה חיים יחד נוצרים, מוסלמים ויהודים במדינה יהודית דמוקרטית. מדינה שהיא דמוקרטיה ויהודית - מטבעה".
"אני רוצה להדגיש אדוני ראש הממשלה שכמדינה יהודית, אנחנו חלק מהעם היהודי, ואין שום דרך להעריך את ישראל כמדינה, מבלי להילחם נגד אנטישמיות", הדגיש הנשיא בדבריו והוסיף: "אני יודע שאתה פועל נגד האנטישמיות, ועלינו לזכור כאשר אנו אומרים 'לעולם לא עוד', שניאו-פאשיזם וקבוצות ניאו-פאשיסטיות, מהווים סכנה ממשית לעצם קיומו של העולם החופשי. נאו-פאשיזם מביא לשנאה, שנאה על בסיס אמונה ולאום, ואנחנו יודעים שאתה עושה הרבה במאבק נגד".
הנשיא הודה לראש הממשלה על יחסה של ממשלתו ושריה ותמיכתם במדינת ישראל בזירה הבינלאומית. הנשיא ציין את שיתוף הפעולה הגובר בין המדינות בשלל תחומים בהם בטחון, סייבר וחדשנות.

ראש ממשלת הונגריה הודה לנשיא על דבריו וציין כי זהו ביקור רשמי ראשון של ראש ממשלה הונגרי בישראל ובאופן סמלי זה קורה בשנת השבעים למדינת ישראל. ראש הממשלה אמר עוד: "בהונגריה חיה אחת מהקהילות היהודיות הגדולות באירופה, בה גם משפחות ששרדו את מלחמת העולם השנייה והשואה. הקהילה הגדולה הזו יוצרת אחריות מיוחדת של הממשלה ההונגרית, ואנו ממלאים את חובותינו להגן על כל אזרחי ארצנו מכל המוצאים, והאמונות. אנחנו מגינים על כל האזרחים ההונגרים, ולכן הקהילה היהודית נמצאת תחת חסותה של הממשלה ההונגרית. יש אפס סובלנות בהונגריה לאנטישמיות על כל צורותיה. למרבה הצער, הצורה המודרנית של האנטישמיות הולכת ומתרחבת במדינות מערב אירופה, אך למרבה המזל במרכז אירופה, האנטישמיות בירידה."

ראש הממשלה ציין בדבריו את שיתוף הפעולה הכלכלי הנרחב בין המדינות והתייחס במיוחד ללמעלה ממאתיים חברות ישראליות הפועלות כיום בהונגריה לשמחתו ומייצרות אלפי מקומות עבודה. ראש הממשלה סיכם את דבריו ואמר: "בשנה הבאה נציין את יום השנה ה-30 לחידוש היחסים הדיפלומטים בין המדינות ואני בטוח שזהו תחילתו של שיתוף פעולה נרחב גם בעתיד. אני מבטיח שאתם יכולים לסמוך על הונגריה לא רק על אדמת הונגריה אלא גם בזירה הבינלאומית לשיתוף פעולה במגוון נושאים חשובים".

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully