וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר עולם ופיצויים בסך 258 אלף שקל לרוצחי ראובן שמרלינג

19.7.2018 / 14:19

יוסף חאלד מוסטפא כמיל ומוחמד זיאד אבו אל-רוב, תושבי קבאטיה שבשומרון, הורשעו ברצח ובעבירה של כניסה לישראל בניגוד לחוק. השניים החלו לעבוד במחסן פחמים של שמרלינג ובהמשך רצחו אותו ממניע לאומני כנקמה על מות חברם. דינם נגזר היום בבית המשפט המחוזי בלוד

צילום: אור רביד, עריכה: שניר דבוש

מאסר עולם ופיצויים בסך 258 אלף שקלים נגזרו היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בלוד על יוסף חאלד מוסטפא כמיל ומוחמד זיאד אבו אל-רוב, תושבי קבאטיה שבשומרון, שהורשעו ברצח ראובן שמרלינג ובעבירה של כניסה לישראל בניגוד לחוק.

על פי כתב האישום הודו הנאשמים כי נכנסו בחודש ספטמבר 2017 כדי לעבוד בישראל ללא אישור כדין. השניים החלו לעבוד במחסן הפחמים של ראובן שמרלינג בכפר קאסם ובהמשך רצחו אותו ממניע לאומני כנקמה על מות חברם.

עוד נכתב בכתב האישום כי כמיל תכנן לנצל את שהותו בישראל כדי לבצע פיגוע דקירה ולהרוג יהודי. בהמשך הציע לאבו אל-רוב להצטרף אליו לביצוע הפיגוע, אולם הוא סירב תחילה. השניים החלו לעבוד במחסן פחמים של ראובן שמרלינג בכפר קאסם ובהמשך רכשו סכין לחיתוך בשר, אותה החביא כמיל במחסן, מתחת למזרן בחדר בו לנו.

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש הנחה: "אין לזמן את הרב הקונסרבטיבי לחקירה פלילית"
מהלך הצהרתי או צעד מסוכן נגד הדמוקרטיה? המדריך המלא לחוק הלאום
אסד חוזר לגבול: "המורדים הסכימו להתפנות ממחוז קוניטרה"

בתו ואלמנתו של ראובן שמרלינג לפני קריאת גז"ד של המחבלים שרצחו את שמרלינג במפעל בכפר קאסם.. אור רביד, מערכת וואלה! NEWS
אשתו ובתו של שמרלינג בדיון גזר הדין, היום/מערכת וואלה! NEWS, אור רביד

על מנת להבטיח את הימלטותם מישראל אחרי שיבצעו את הרצח המתוכנן, השיגו השניים מספר טלפון של אדם שיוכל להסיע אותם מכפר קאסם למקום מגוריהם. כחלק מההחלטה המשותפת לגרום למותו של אדם יהודי ומפני שחשו כעס כלפי שמרלינג, החליטו הנאשמים לרצוח אותו.

כתב האישום מגולל גם את אירוע הרצח עצמו. בתאריך 4.10.2017 הגיע שמרלינג למחסן, נזף בנאשמים וביקש מכמיל להעמיס מצבר על מלגזה לרכב שלו. עם שובו של כמיל לחדר סיכמו השניים כי זוהי העת לפעול ותכננו שאבו אל-רוב יוביל את שמרלינג לחדר בטענה כי המקרר מקולקל ובאותו הזמן כמיל יתקוף את שמרלינג וידקור אותו.

עוד באותו נושא

המחבלים רצחו את ראובן בנקמה על מות חברם: פוענח הפיגוע בכפר קאסם

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רצחו אותה כנקמה על מות חברם. ראובן שמרלינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם הדקירה, כמיל התקשר למסיע ותיאם איתו שיבוא לקחת אותם על מנת שיוכלו להימלט ישר אחרי הרצח. לאחר מכן, ובהתאם לתכנית הפעולה, הוביל אבו אל-רוב את שמרלינג לחדר, הסיח את דעתו ובאותה העת דקר כמיל את שמרלינג בכתפו השמאלית. האחרון ניסה להתגונן באמצעות כיסא שהיה בחדר אך אבו אל-רוב דחף אותו והיכה אותו עם מאוורר כשכמיל ממשיך לדקור אותו.

השניים המשיכו להכות את שמרלינג באמצעות מכוש שהיה סמוך לחדר עד שהתמוטט על הרצפה. בסיום הרצח השניים התקלחו, החליפו בגדיהם, עזבו את המקום ונסעו למקום מגוריהם. השניים נעצרו ימים אחדים לאחר הרצח בפעילות משותפת של השב"כ, צה"ל והמשטרה.

שמרלינג, אב לארבעה וסב ל-19, נמצא בערב סוכות על ידי בני משפחתו, שהגיעו להתארח אצלו לרגל יום הולדתו ה-70, סמוך לעסק שלו בכפר קאסם. בהלוויתו אמרה נכדתו הדר: "אנחנו יושבים אצלכם בחג. מחכים שתניף את אחד הילדים קטנים. אתה כמו דוד המלך שנולד ומת באותו היום. גם אתה דמות מרשימה כמוהו, אבל אתה שלנו", אמרה.

הלוויתו של ראובן שמרלינג בן ה70 שנמצא מת בכפר קאסם [ארכיון]. מערכת וואלה! NEWS
הלוויתו של שמרלינג/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully